roken op de motor ?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

roken op de motor ?

Ongelezen bericht door jaybmw »

Als groot sigarenliefhebber,en ook dus bij tijd en wijlen roker heb ik nog nooit de behoefte gehad om op de motor te roken. A : vind het onveilg. B : vind het zonde van het geld omdat het genot niet optimaal is , cognac drink ik ook niet op de motor. :)

Toch zag ik laatst iemand op de motor rijden met een sigaret in de mond,en wel op het verzamelpunt van een toertocht. Dus vlak voor aankomst opgestoken,dat kan niet anders. Macho-midlife-crises gedrag vond ik. Wat is anders het doel vroeg ik me af,immers 5 minuten later kun je ook roken zonder dat er as in je ogen waait of vuur in je jack wat tot gevaarlijke situaties kan leiden voor jezelf en zeker voor andere verkeersdeelnemers.

Heb ik het niet bij het rechte eind,of zie ik ze vliegen? Roken op de motor vind ik iets dat veelal voorkomt bij de amerikaanse twin eigenaars.......
En niet iemand op een -1200- in dit geval,of op wat voor soort motorfiets dan ook.

Zijn er meer bestuurders die roken op de motor,zo ja wat is uw aanleiding hiertoe ?

Groeten, Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
blackers
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Flevoland

Re: roken op de motor ?

Ongelezen bericht door blackers »

Zelfs de uitlaat van de motor mag niet roken ;)
Kreidler 1972-1974
K100LT 1995-1998
R100RT 2002-2003
R1150RT 2003-2009
R1200RT 2009-2019
motorloos 2019-heden
Why don't we call it a day before we call it a nightmare
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Op een van de forum-meetings ook wel mensen met een sigaret op een rijdende RT zien zitten.
Ik rook zelf niet, maar blijkbaar zit je dan wel erg goed uit de wind! Met mijn lengte en standard ruit zou het in ieder geval nooit kunnen, hij waait direct uit :-)

Sent from my HTC One X aan alle forumleden
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Ares
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Drenthe

roken op de motor ?

Ongelezen bericht door Ares »

jaybmw schreef:Als groot sigarenliefhebber,en ook dus bij tijd en wijlen roker heb ik nog nooit de behoefte gehad om op de motor te roken. A : vind het onveilg. B : vind het zonde van het geld omdat het genot niet optimaal is , cognac drink ik ook niet op de motor. :)

Toch zag ik laatst iemand op de motor rijden met een sigaret in de mond,en wel op het verzamelpunt van een toertocht. Dus vlak voor aankomst opgestoken,dat kan niet anders. Macho-midlife-crises gedrag vond ik. Wat is anders het doel vroeg ik me af,immers 5 minuten later kun je ook roken zonder dat er as in je ogen waait of vuur in je jack wat tot gevaarlijke situaties kan leiden voor jezelf en zeker voor andere verkeersdeelnemers.

Heb ik het niet bij het rechte eind,of zie ik ze vliegen? Roken op de motor vind ik iets dat veelal voorkomt bij de amerikaanse twin eigenaars.......
En niet iemand op een -1200- in dit geval,of op wat voor soort motorfiets dan ook.

Zijn er meer bestuurders die roken op de motor,zo ja wat is uw aanleiding hiertoe ?

Groeten, Jeroen.
Ik reageer als roker en RT-rijder.

Waar maak jij je nou druk over? Laat wie op de motor wil roken dit lekker doen en degene die helemaal niet of niet op de motor roken ook goed. Maar bestempel dan niemand op grond van zijn eigen voorkeur als macho met een midlife crisis. (Dat soort onzin wordt bv. Ook geroepen als je boven de 40 bent en motor rijdt).

Hartelijke BMW groet
Bimmert

Ongelezen bericht door Bimmert »

Roken is in ieder geval veel gevaarlijker dan motorrijden. Ik schat iets van 100x maar dan zou ik even de cijfers van het CBP erbij moeten pakken. Iets van 100 vs 20.000? Maar er roken natuurlijk wel meer mensen dan er motorrijden dus dat moeten we dan even gaan corrigeren. Een statisticus onder ons? Big RT Smile
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Ben net vanmiddag teruggekeerd uit de "bakermat der betutteling" Engeland, waar op de uitgang van publieke toiletten tegenwoordig (van overheidswege) een bordje hangt met de tekst: "Heeft u uw handen wel gewassen?" pfft, natuurlijk was ik mijn handen, maar mag ik dat zelf nog bepalen??? Ik kreeg heel erg de neiging om over het bordje zelf heen te pissen, jammer dat het voor het mooie net te hoog hing. maar dat geheel terzijde.

En van dit topic krijg ik nu ongeveer dezelfde kriebels. Geen betuttelende retoriek en laat iedereen het wat mij betreft dus vooral effe lekker zelf uitzoeken.

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”