http://www.motor.nl/nieuws/18404535-gs- ... koeld.html

Moderator: RT_Patrick
Olie neemt makkelijker warmte op dan koelvloeistof. Door de structuur van olie wordt de warmte sneller verspreid in het medium waardoor de koelcapaciteit groter is (en het dus ook sneller teruggekoeld kan worden, vandaar de kleinere radiator). Daarnaast is het volgens mij in olie ook makkelijker additieven te stoppen die dit proces versterken. Bij koelvloeistof is ook dat weer lastiger te realiseren.Mike Philippens schreef: Weet iemand trouwens waarom ze olie gebruikten? Ik kan me bedenken dat het lekker makkelijk is omdat dat toch al in je blok zit. Dus geen extra reservoir en dus ook geen nivo in de gaten te houden. Ook lijkt het me makkelijker omdat een oliekoeler wat kleiner is, dus geen grote radiator en ook geen extra leidingen. Is dat het? Of is er nog een voordeel aan olie?
De warmtecapaciteit van een water/glycol mengsel is toch echt groter!Dave schreef:
Olie neemt makkelijker warmte op dan koelvloeistof........................................
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!