Ik ben Sander uit De Bilt. Sinds juni 2011 in het bezit van het motorrijbewijs. Ik ben begonnen op een FJ1200 3XW uit 1991. En je bent tevreden met wat je hebt, tot je iets anders tegenkomt. Afgelopen zomer hebben mijn vrouw en ik 500+ km door de Schwäbische Alb getourd op een R1200RT. Wat een verschil met mijn FJ! Op de FJ had ik vaak last van polsen en schouders, dacht dat dat aan mezelf lag, onvoldoende ontspanning enzo. Maar dat kan dus ook anders. Ik was enorm onder de indruk van het rij- en stuurgedrag, wegligging en algehele prestatie van de R1200RT. Maar ook een tweedehands zijn deze motoren niet echt goedkoop, dus zelf één bezitten leek wat hoog gegrepen. Maar de wens bleef, en ik heb er één gevonden die binnen budget valt.
Morgen ga ik hem ophalen, een bloedrode R1200RT uit 2005, met ruim 90k op de teller. Behalve een paar krasjes op de rechterspiegelhouder is 'ie puntgaaf. Na een proefrit was ik gelijk verkocht, maar heb mezelf nog 3 dagen bedenktijd opgelegd. Dit wordt hem.

En nu hopen op een mooie herfst en milde winter.
Groeten Sander
(Ik heb bovenstaande tekst twee keer moeten intikken, na de eerste tekst klikte ik op 'voorbeeld' en daarna op backspace om een pagina terug te gaan, alle tekst weg! Wat doe ik verkeerd? Niet op backspace drukken waarschijnlijk...)