Van FJ1200 naar R1200RT

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Sander M

Van FJ1200 naar R1200RT

Ongelezen bericht door Sander M »

Hoi allemaal,

Ik ben Sander uit De Bilt. Sinds juni 2011 in het bezit van het motorrijbewijs. Ik ben begonnen op een FJ1200 3XW uit 1991. En je bent tevreden met wat je hebt, tot je iets anders tegenkomt. Afgelopen zomer hebben mijn vrouw en ik 500+ km door de Schwäbische Alb getourd op een R1200RT. Wat een verschil met mijn FJ! Op de FJ had ik vaak last van polsen en schouders, dacht dat dat aan mezelf lag, onvoldoende ontspanning enzo. Maar dat kan dus ook anders. Ik was enorm onder de indruk van het rij- en stuurgedrag, wegligging en algehele prestatie van de R1200RT. Maar ook een tweedehands zijn deze motoren niet echt goedkoop, dus zelf één bezitten leek wat hoog gegrepen. Maar de wens bleef, en ik heb er één gevonden die binnen budget valt.
Morgen ga ik hem ophalen, een bloedrode R1200RT uit 2005, met ruim 90k op de teller. Behalve een paar krasjes op de rechterspiegelhouder is 'ie puntgaaf. Na een proefrit was ik gelijk verkocht, maar heb mezelf nog 3 dagen bedenktijd opgelegd. Dit wordt hem.

Afbeelding

En nu hopen op een mooie herfst en milde winter.

Groeten Sander

(Ik heb bovenstaande tekst twee keer moeten intikken, na de eerste tekst klikte ik op 'voorbeeld' en daarna op backspace om een pagina terug te gaan, alle tekst weg! Wat doe ik verkeerd? Niet op backspace drukken waarschijnlijk...)
Kees Jan

Re: Van FJ1200 naar R1200RT

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Welkom, en veel fijne kilometers toegewenst.
Ik had toevallig laatst een FJ even geleend van een collega, heel ander motor natuurlijk maar het grote verschil vond ik de wegligging.

Groet,
Kees Jan
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Prachtige fiets, Sander!! _004 Hoe kwam je ertoe om een 1200RT te gaan rijden terwijl je zelf een FJR hebt? Maar hoe dan ook, goed dat je er uiteindelijk eentje binnen je budget hebt gevonden. Een hele mooie ook nog. _005

Enneh... het 'voorbeeld' is even om te zien of je bericht er ook uitziet zoals je bedoeld hebt. Je kunt dan nog eventueel wijzigingen aanbrengen en weer op 'voorbeeld' klikken, maar daarna moet je in principe op 'bevestig' klikken. :idea:
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Sander M

Het was geen FJR, maar en FJ, die zijn nog iets kariger. De mijne had nog geen ABS bijvoorbeeld. En ik heb kennisgemaakt met RT tijdens een vakantie per auto in Vogezen en Schwäbische Alb. De omgeving aldaar nodigde uit tot motorrijden en toevallig bij een BMW zaak terechtgekomen op zoek naar een huurmotor. Ik kon kiezen uit 3 motoren en heb gelijk likkebaardend de R1200RT aangewezen op basis van uiterlijk en inhoud. Ik kende die motoren nog helemaal niet. Na vijfhonderd schitterende kilometers helaas weer moeten inleveren.

En na de vakantie bleef het knagen natuurlijk, ik wil meer van dat! Zodoende.

Groeten, Sander
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Sander, van harte welkom met je rooie ! Veel veilige kilometers toegewenst.
GrTz
BertL
Edwin1970
Type: R1100RT
Bijz: BOUWJAAR 2000
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door Edwin1970 »

Hallo Sander,
Dat ziet er prachtig uit, zo'n rode 1200.
Gefeliciteerd ermee, veel fijne km's toegewenst.
Groet uit Rotterdam
Edwin
_oo_
BeamerPol
Type: Overig R-serie
Bijz: Garmin ZUMO 660,
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Hank

Ongelezen bericht door BeamerPol »

Hallo Sander, welkom ook van mij.

Prachtige motor en een zeer mooie kleur, ik heb dezelfde ook van 2005 !!!

[groet] Paul
Driving on the safe side of the edge, is my thing.
Sander M

De eerste 200 km zitten er op! Meer tijd had ik niet helaas, maar morgen belooft een mooie dag te worden. Ik heb bij momenten met kippenvel op de motor gezeten, wat een fenomeen die -1200- . Heerlijk, dat stampen van die Boxer, wat een machtig gevoel. King of Road! (... but still a gentleman of course)

Groeten, Sander
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hoi Sander,

Welkom hier.
Net zoals BeamerPol, HanRT en jij heb ik ook hetzelfde kleur.
Veel plezier er mee _004

En ja dat backspace is een echte tekst killer. Heb ik ook ervaring mee :lol:

gr, Kenny
Sander M

Vandaag heeft Kenny de -1200- onder handen genomen, en de man heeft zijn reputatie waar gemaakt. Als nieuw, en een handig cadeautje gekregen _004

Afbeelding
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Hoi Sander,

Gefeliciteerd met je aanwinst. Mooi rood is niet lelijk. Ik hoor regelmatig opmerkingen zoals; "als ik 60 ben dan koop ik mij ook wel een zo'n BMW". Kerels op zowel Japanse als Italiaanse buikschuivers, maar ook op 'enduro's. Ze hebben nog nooit op een boxer gereden. Nadat ze er één keer op gestuurd hebben of dit nu een 1100/1150/1200 RS/RT/GS is, is hun mening altijd 'wat stuurt dit lekker'. Eén voorbeeld: Ik heb een collega die net is overgegaan van een 1200 GS naar een Ducati Multistrada 1200(bloedmooi trouwens) en hij zegt "de Duc heeft meer power en is mooier, maar de GS stuurde echt veel beter". Als die "BMW pinheads" nu eens 150 pk uit zo'n boxer persen pakken ze al die Italian freaks er ook bij. Maar uhh dit even terzijde ;).
Sander, welkom en veel twin-power plezier met je -1200-

[groet] -1100-
Joop
Sander M

Aan alle Reise Tourer,

bedankt voor de sympathieke reacties op dit Beschaafd Menselijk en Wetenswaardig forum. De puberale liefde voor -1200- is aan het groeien naar een volwaardig houden van. Niets is perfect, maar je kunt jezelf wel laten geloven dat je het benadert. Paneuropean, FJR, R1, CBF, het zijn ongetwijfeld goede fietsen met een eigen schare liefhebbers. Ik kan er slechts één bezitten, doe dan maar -1200- .
@JDoubleOP, gelukkig zijn er net zoveel wensen als mensen, en is er zodoende voor ieder iets te kiezen. Leuk onderschrift onder je berichten, heeft mij jaren gekost om af te leren wat mij ooit wijsgemaakt is. Vrijdenken noem ik dat.

Groeten, Sander
JDoubleOP
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Sander,

Voor wat betreft de quotes cq. onderschriften zullen er nog velen volgen. Ik wijzig nogal eens van tijd tot tijd.

Groet,
J :D :D p
Sander M schreef:Aan alle Reise Tourer,

bedankt voor de sympathieke reacties op dit Beschaafd Menselijk en Wetenswaardig forum. De puberale liefde voor -1200- is aan het groeien naar een volwaardig houden van. Niets is perfect, maar je kunt jezelf wel laten geloven dat je het benadert. Paneuropean, FJR, R1, CBF, het zijn ongetwijfeld goede fietsen met een eigen schare liefhebbers. Ik kan er slechts één bezitten, doe dan maar -1200- .
@JDoubleOP, gelukkig zijn er net zoveel wensen als mensen, en is er zodoende voor ieder iets te kiezen. Leuk onderschrift onder je berichten, heeft mij jaren gekost om af te leren wat mij ooit wijsgemaakt is. Vrijdenken noem ik dat.

Groeten, Sander

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”