Motorstoring R1200RT
Moderator: RT_Patrick
Motorstoring R1200RT
Vorige week weekje vakantie gepland in Zwarte Woud. Afgelopen maandagmorgen 05.00 uur wilde ik de motor starten maar deze wilde niet aanslaan gaat wel gewoon met de startmotor rond. Kleding uit en zoeken naar oorzaak. Kwam op het idee om plastic reserve sleutel te gebruiken en jawel de motor sloeg aan en de vakantie kon alsnog beginnen.Hele week lekker gereden kon ook weer gewoon starten met de moeder sleutel en de machine deed het voortreffelijk en ook was het mooi weer. Tot afgelopen vrijdagmiddag in Frankrijk 450 km van huis in een afdaling motor sloeg af. Starten gaat rond maar slaat niet meer aan ook niet meer met de plastic reserve sleutel. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Zou de transponder bij het contactslot defect kunnen zijn zodat hij de sleutel niet herkend en zodoende niet wil aanslaan? Wat leuk had moeten eindigen verliep helaas even anders. In afwachting van jullie reacties.
Re: Motorstoring R1200RT
Bij een EWS melding in de display is de volgende stap de ring antenna om de contactslot vervangen. Een bekende probleem.
gr, Kenny
gr, Kenny
Dag Kenny,
Alles op het dashboard is normaal en er komen ook geen alarm driehoeken of teksten. Ik ga morgen naar de dealer en ik hoor het wel want bij een defcte krukassensor moet hij toch een foutcode weergeven denk ik dan. Als ik vandaag nog tijd over heb ga ik misschien nog wel even op onderzoek uit. In ieder geval nog bedankt voor je snelle reactie en je hoor nog wat het was.
Gr. Adrina
Alles op het dashboard is normaal en er komen ook geen alarm driehoeken of teksten. Ik ga morgen naar de dealer en ik hoor het wel want bij een defcte krukassensor moet hij toch een foutcode weergeven denk ik dan. Als ik vandaag nog tijd over heb ga ik misschien nog wel even op onderzoek uit. In ieder geval nog bedankt voor je snelle reactie en je hoor nog wat het was.
Gr. Adrina
De RT is weer gerepareerd. De aansturingsunit boven op de brandstofpomp was defect. Volgens de dealer komt dit wel vaker voor en had dit onderdeel dan ook gewoon op de plank liggen. Binnen 20 minuten was alles opgelost. Na mijn defecte cardan nu brandstof problemen wat staat mij nog allemaal te wachten? Ik ga toch zo mijn bedenkingen hebben over de huidige kwaliteit van de BMW motorfietsen. Op naar de volgende reis en hopelijk zonder al te veel problemen.
Mooi dat het zo simpel was maar inderdaad heel vervelend as je onderweg bent of een afspraak moet halen.Adrina schreef:De RT is weer gerepareerd. De aansturingsunit boven op de brandstofpomp was defect. Volgens de dealer komt dit wel vaker voor en had dit onderdeel dan ook gewoon op de plank liggen. Binnen 20 minuten was alles opgelost. Na mijn defecte cardan nu brandstof problemen wat staat mij nog allemaal te wachten? Ik ga toch zo mijn bedenkingen hebben over de huidige kwaliteit van de BMW motorfietsen. Op naar de volgende reis en hopelijk zonder al te veel problemen.
NB: Vergeet niet dat jouw RT een mooi maar complex motorfiets is. Simpel in elkaar gezet zoals vroeger bestaat niet meer. Vele componenten zijn tegenwoordig door derden aangeleverd in het fabriek.
Met grote zorg zijn toeleveranciers gekozen maar deze derden hebben ook toeleveranciers enzovoort.
Ik ben geen aandeelhouder in BMW en soms denk ik ook dat sommige componenten had beter gemaakt kunnen worden. Een andere voorbeeld is de brandstof niveau sensor die zo vaak stuk gaat. Het is bij mij altijd de vraag of het design, uitvoering of beide het probleem zijn. Aan de positieve kant zijn de leeuwendeel van de onderdelen gepantserd, over gedimensioneerd, heel mooi in vorm en afwerking.
Kortom is het betrouwbaarheid een duurzaamheid afhankelijk van de de zwakste schakel en denk niet dat andere merken ook geen problemen hebben.
Inderdaad zoals jij het zegt... op naar de volgende reis

gr,
Kenny
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2225 Weergaves
-
Laatste bericht door RendeRT
-
- 47 Reacties