gaskabel gebroken
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
gaskabel gebroken
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- PaulRS
Re: gaskabel gebroken
Da's een berg werk :roll:
In het kort;
Beide zijpanelen van de brommert verwijderen.
Gas- en chokekabel op het stuur los.
Beide gaskabels op de gasklephuizen los.
Kabelverdeler onder de accubak vandaan schuiven.
Kabel vervangen en de hele fabriek weer terug bouwen.
Kabels afstellen met een synchrometer.
Plastic er weer op.
Groeten, Paul.
Paul, dank voor je uitleg. Moet ik toch een afspraak maken dat zal wel betekenen dat ik met de paasdagen niet kan rijden. Het zal wel behoorlijk druk zijn bij de motorzaak.Da's een berg werk
- PaulRS
Waar woon je?
Als je wilt, kun je hier terecht.
Groeten, Paul.
Is best zelf te doen.
Succes Micha
Paul, super aardig. Ik heb vanmiddag bij de fietsenmaker een nippel gekocht en de kabel profesorisch gerepareerd. Diverse motorzaken bij mij in de buurt (Sliedrecht) gebeld en........wachttijden tot vier weken!!!!! Breeman in Rotterdam was bereid als ik de motor bracht en een weekje (of misschien voor de pasen)zou laten staan ze het tussendoor wel konden doen. Eind van de middag met klamme handen de RT er zelf naar toegereden, heel rustig gas gegeven en gelukkig heeft mijn reparatie het gehouden maar met name in de tunnel zonder vluchtstrook wel eng als de motor zomaar stil kan vallen. Gelukkig reed mijn zoon met de auto achter me. Al met al toch een aardig avontuur nu maar hopen dat ik hem voor de pasen terug heb.In dat geval neem ik in ieder geval een doos gebak mee voor de monteurs.Als je wilt, kun je hier terecht.

En dat duurt dan ook al 2 weken .... vreselijk, daar moet gewoon eens iemand een paar uurtjes zich in vastbijten.
Kan wel wat roepen over wat je kan controleren, maar je moet er toch van uitgaan dat ze bij de BMW-dealer ook niet achtelijk zijn, toch ?
Hoop voor je dat ze het snel oplossen.
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Da's dikke pech zeg, Sterkte!
Wim schreef:de dealer heeft hem naar hun zeggen voor 80% kunnen afstellen. er blijven foutmeldingen komen. het kan of het gashuis? of de motronic zijn of een slecht contact. inmiddels 550,- armer besluit ik maar om het even zo te laten. ik heb de rt pas 6 weken dus heb ik een miskoop gedaan is mijn conclusie
En dus geen 3 of 6 maanden Bovag garantie?
Nee helaas niet. ik dacht dat hij goed was
- PaulRS
Als je een keer in de buurt bent, wil ik er wel eens naar kijken.
Groeten, Paul.
Wim,Wim schreef:de dealer heeft hem naar hun zeggen voor 80% kunnen afstellen. er blijven foutmeldingen komen. het kan of het gashuis? of de motronic zijn of een slecht contact. inmiddels 550,- armer besluit ik maar om het even zo te laten. ik heb de rt pas 6 weken dus heb ik een miskoop gedaan is mijn conclusie
De hamvraag is natuurlijk of de motor vóór de kabelbreuk goed liep. Als dat het geval is, is de dealert aan het knoeien. Als ik dan ook nog bedragen hoor van 550 euro voor een kabelset van enkele tientjes en een uur of twee werk springen de tranen in mijn ogen.

Groet,
Tom.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht