gaskabel gebroken

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Wim

gaskabel gebroken

Ongelezen bericht door Wim »

Gisteren werd ik gelukking niet op de snelweg geconfronteerd met een gebroken gaskabel. \hij is afgebroken bij de gashandle. is dit een kwestie van een nieuwe kabel kopen die je gemakkelijk zelf zonder allerlei ingewikkelde afstellingen kunt doen of moet ik hievoor naar de motorzaak waar het op dit moment natuurlijk druk is en wellicht mijn R850RT lang niet kan gebruiken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

PaulRS

Re: gaskabel gebroken

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Da's een berg werk :roll:

In het kort;

Beide zijpanelen van de brommert verwijderen.
Gas- en chokekabel op het stuur los.
Beide gaskabels op de gasklephuizen los.
Kabelverdeler onder de accubak vandaan schuiven.
Kabel vervangen en de hele fabriek weer terug bouwen.
Kabels afstellen met een synchrometer.
Plastic er weer op.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Wim

Da's een berg werk
Paul, dank voor je uitleg. Moet ik toch een afspraak maken dat zal wel betekenen dat ik met de paasdagen niet kan rijden. Het zal wel behoorlijk druk zijn bij de motorzaak.
PaulRS

Hoi.

Waar woon je?

Als je wilt, kun je hier terecht.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Volgens mij is er ook een mogelijkheid om alleen de binnenkabel te vervangen. Wel zeker weten dat de buitenkabel nog goed genoeg is... maar dan is het een stuk goedkoper. Als alles losgaat, kontroleer dan meteen of ook de choke en verdeelkabels (die naar de gaskleppen) vervangen moeten worden. Was bij mij toen nodig.
Is best zelf te doen.
Succes Micha
Wim

Als je wilt, kun je hier terecht.
Paul, super aardig. Ik heb vanmiddag bij de fietsenmaker een nippel gekocht en de kabel profesorisch gerepareerd. Diverse motorzaken bij mij in de buurt (Sliedrecht) gebeld en........wachttijden tot vier weken!!!!! Breeman in Rotterdam was bereid als ik de motor bracht en een weekje (of misschien voor de pasen)zou laten staan ze het tussendoor wel konden doen. Eind van de middag met klamme handen de RT er zelf naar toegereden, heel rustig gas gegeven en gelukkig heeft mijn reparatie het gehouden maar met name in de tunnel zonder vluchtstrook wel eng als de motor zomaar stil kan vallen. Gelukkig reed mijn zoon met de auto achter me. Al met al toch een aardig avontuur nu maar hopen dat ik hem voor de pasen terug heb.In dat geval neem ik in ieder geval een doos gebak mee voor de monteurs.

Wim

vandaag contact gehad met de motorzaak. De gaskabel is gerepareerd maar ze krijgen hem niet gesynchroniseerd. Het is of de potentiometer of er is een draad die niet altijd contact maakt. Het is een tussendoorklus dus maar weer even afwachten. Gelet op het mooie weer is het wel balen. Misschien morgen.....
Wim

Inmiddels staat de RT al bijna twee weken bij de dealer. Kabel is gerepareerd maar het synchroniseren lukt niet. Wat mij verteld wordt is dat " het brein" een vals signaal krijgt en ze kunnen niet vinden waar het vandaan komt. Alles moet doorgemeten worden en als ik het zo beluister kan het overal aan liggen. zal wel een dure grap worden. Als leek denk ik dan dit zal toch wel meer voorkomen en dan weet je de oplossing toch ook.
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Tja, hij staat bij experts :?: :shock:
En dat duurt dan ook al 2 weken .... vreselijk, daar moet gewoon eens iemand een paar uurtjes zich in vastbijten.
Kan wel wat roepen over wat je kan controleren, maar je moet er toch van uitgaan dat ze bij de BMW-dealer ook niet achtelijk zijn, toch ?
Hoop voor je dat ze het snel oplossen.
Wim

de dealer heeft hem naar hun zeggen voor 80% kunnen afstellen. er blijven foutmeldingen komen. het kan of het gashuis? of de motronic zijn of een slecht contact. inmiddels 550,- armer besluit ik maar om het even zo te laten. ik heb de rt pas 6 weken dus heb ik een miskoop gedaan is mijn conclusie
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

En dus geen 3 of 6 maanden Bovag garantie?

Da's dikke pech zeg, Sterkte!
Wim schreef:de dealer heeft hem naar hun zeggen voor 80% kunnen afstellen. er blijven foutmeldingen komen. het kan of het gashuis? of de motronic zijn of een slecht contact. inmiddels 550,- armer besluit ik maar om het even zo te laten. ik heb de rt pas 6 weken dus heb ik een miskoop gedaan is mijn conclusie
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Wim

En dus geen 3 of 6 maanden Bovag garantie?

Nee helaas niet. ik dacht dat hij goed was
PaulRS

Hoi.

Als je een keer in de buurt bent, wil ik er wel eens naar kijken.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Roadrunner

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Wim schreef:de dealer heeft hem naar hun zeggen voor 80% kunnen afstellen. er blijven foutmeldingen komen. het kan of het gashuis? of de motronic zijn of een slecht contact. inmiddels 550,- armer besluit ik maar om het even zo te laten. ik heb de rt pas 6 weken dus heb ik een miskoop gedaan is mijn conclusie
Wim,

De hamvraag is natuurlijk of de motor vóór de kabelbreuk goed liep. Als dat het geval is, is de dealert aan het knoeien. Als ik dan ook nog bedragen hoor van 550 euro voor een kabelset van enkele tientjes en een uur of twee werk springen de tranen in mijn ogen. :twisted:

Groet,

Tom.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”