RhanRT schreef:Joop,
Deze slijtage is werkelijk extreem.
Heb je, om iets super vervelends uit te sluiten, de motor ooit laten onderzoeken op:
1. schade?
2. verkeerde montage?
groet,
Han
Hallo Han en natuurlijk ook de rest met ondersteundende tips,
Ik weet dat de motor voorvork/frontschade heeft gehad. De vorige eigenaar heeft hem in 2004 met frontschade gekocht van Duursma Apeldoorn en alles wat vervangen moest worden, is ook vervangen. Verder wel keurig gerepareerd.
Dat sluit niet uit dat er iets verkeerd gemonteerd is of dat er nog iets scheefstand in zit. De oude band was extreem 'spoorzoekend' en je moest vechten om hem de bocht in te krijgen, ook erg gevoelig als er spoorvorming in het wegdek zat.
Dit is nu totaal weg, trekt niets naar links of rechts en is gelukkig volledig neutraal. De achterband is nog een 021 en slijt volledig symmetrisch. Je zou hem nu met de handen los kunnen sturen.
Safety first zal ik maar zeggen. Ik zal e.e.a. toch nog eens verder laten controleren/nameten.
Maar ik ben tot op heden allang blij dat hij nu met nieuwe voorband stuurt zoals ik gewend was van de 1100RT(eind jaren 90).
Ps. M'n broer werkt bij Motoport Engbers in Zelhem en meldt dat de BT021 echt één van de slechtste banden is die Bridgestone ooit gemaakt heeft. Het beeld van deze slijtage kennen ze.
Dank voor jullie aandacht en wordt vervolgd.
uut Emmelkamp
Joop