300 forumleden
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
300 forumleden
't Wordt nog wel wat met dit forum. :;
Jos WRSM
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Re: 300 forumleden

Gr,
Kenny
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:

Als ik Hans zijn grafieken doortrek naar het einde van het jaar.....
Een RT oud en nieuw met 1000 leden

In ieder geval geweldig dat het maar door blijft gaan, gefeliciteerd
hgr
Kees
- dhr
- Contacteer:

Hans, waar is je grafiekje

- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik zag dat het duitse RT forum in verhouding niet eens zoveel meer leden heeft (597 voor heel Duitsland). Dan doen we (nou ja...Jos!) het nog niet zo slecht.

Hans
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
een fris en fruitig forum
Bedankt voor je statistische benadering. Vroeger maakte ik veel gebruik van statistische programmatuur om Erik Noldholt op de hoogte te houden van de ontwikkelingen van straatroof en overvallen in Amsterdam. Het geeft in ieder geval een indruk van de ontwikkelingen, zowel op positief gebied als op het negatieve. Als je maar kunt verklaren, heb ik geleerd.
We hebben momenteel alweer 314 leden en het tempo loop al ras op.
Of ik er blij mee moet zijn weet ik nog zo net nog niet.
Als ik kijk naar: http://www.motor-forum.nl/
Motor-Forum telt momenteel 222.498 onderwerpen, met daarin 12.159.861 berichten, en 77.379 geregistreerde gebruikers. Op dit moment zijn er 377 bezoekers aanwezig, waarvan 255 ingelogd en 122 gasten.
12.000.000 berichten !!!!
Spreken we dan nog van een kwalitatief forum?
Ik denk het niet, want voer maar eens een zoekopdracht uit. IK kwam er echt niet meer uit. Veel te groot !!!
We hebben niet de intentie om zo groot te worden want onze doelgroep redt dat toch niet.
Om kwalitatief GOED te blijven denk ik er over om van tijd tot tijd een opruiming op het forum te laten plaats vinden.
Geen opruiming v.w.b. inactieve leden (dat kan ik niet maken) maar v.w.b. berichten.
Het beheerderspaneel staat mij toe om oudere berichten waarop geen enkele reactie is geweest te verwijderen. Ik kan zelf een keuze maken; 2, 6 8 maanden of meer.
Ik ben daar nog niet helemaal uit maar heb zeker de intensie of het forum fris en fruitig te houden en zeker niet te "stranden" op 12 millioen berichten. Denk je mee??
grtz
Jos
HansD schreef:49 nieuwe leden in Maart - weer een nieuw record! En ondertussen zitten we al weer op 303 leden.
Ik zag dat het duitse RT forum in verhouding niet eens zoveel meer leden heeft (597 voor heel Duitsland). Dan doen we (nou ja...Jos!) het nog niet zo slecht.
Hans
Jos WRSM
- dhr
- Contacteer:
Re: een fris en fruitig forum
Ik ben het helemaal met je eens: meer is niet beterJos WRSM schreef: Motor-Forum telt momenteel 222.498 onderwerpen, met daarin 12.159.861 berichten, en 77.379 geregistreerde gebruikers. Op dit moment zijn er 377 bezoekers aanwezig, waarvan 255 ingelogd en 122 gasten.
12.000.000 berichten !!!!
Maar oude berichten waar niemand iets heeft bijgezet kunnen qua informatie zeker nog waardevol zijn!
Als we van een kwalitatief forum willen spreken zullen we daar ook in het beheer wat aan moeten doen.Spreken we dan nog van een kwalitatief forum?
Is het geen idee, is wat bewerkelijker maar wel heel kwalitatief, Om bij niet actieve draadjes het "heen en weer gebabbel" tussendoor weg te halen en de echte inhoud te laten staan? De essentiele dingen staan toch meestal (volgens mij) aan het begin en het eind.
hgr
Kees
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik heb dit ook al op het duitse RT-Freunde forum, dat het moeilijke wordt om dingen te vinden. Aan 12.000.000 berichten moet ik ook niet denken. dat wordt dan mogelijk ook veel trager (of veel duurder, als je naar een grotere, duurdere server gaat).
Ik denk dat de kwaliteit van dit forum juist het verschil maakt met andere fora - en natuurlijk de gezellige sfeer.
Als het om opruimen van berichten gaat, moet je naar een automatische manier zoeken. Het idee van Kees is goed - bepaalde berichten laten staan - maar als dit met de hand moet, is dit op termijn niet vol te houden. Hetzelfde geldt ook voor het aanpassen van berichten ( verwijderen van "gebabbel" ) - veel werk en niet vol te houden volgens mij.
Misschien is er een manier om berichten die je gaat verwijderen te selecteren, behalve op leeftijd. Wellicht kun je selecteren op type bericht, of bepaalde vlaggen die aan berichten hangen. Dan zou je als moderatoren bepaalde berichten kunnen aanmerken omdat je ze niet wilt archiveren, en verwijder je alle oude berichten behalve de aangemerkte.
Ik zal eens even zoeken naar documentatie over phpBB om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Welke versie phpBB gebruiken we precies?
Ik was ook aan het experimenteren met een RT wiki. Dat is niet moeilijk op te zetten. Maar het werk zit hem in het doorlezen van alle berichten en het uitfilteren van feiten, tips en meningen. Weer veel handwerk dus... De idee was om RT feiten en tips op te nemen in de wiki, maar ik twijfel nu of dat wel haalbaar is.
ik ga wel eens wat rond neuzen en dan hoor je van me...
Hans
Ben ook even op het duitse forum geweest en wat me daar echt opvalt is dat je elle lange pagina's tegenkomt van onderwerpen.
Ik vind het heel onoverzichtelijk worden en denk dat ze daar nu zoiets hebben van even reageren maar veel inhoud heeft het niet meer.
Ik zie hier nog wel eens dat er wat opgeruimd word en denk dat dat ook noodzakelijk is wil je niet een forumsleur ontwikkelen.
Dus Jos vegen wanneer nodig zodat we informatief en overzichtelijk blijven.
Groeten Ruud
- dhr
- Contacteer:
Om het kwalitatief goed te houden moeten er dan maar wat uurtjes in worden gestopt, als we het over een aantal mensen verdelen moet het te doen zijn.
Het zal dit forum in ieder geval duidelijk (blijven) onderscheiden van al die andere babbelboxen waar de inhoud te diep is weggezakt.
hgr
Kees
HansD schreef:Als het om opruimen van berichten gaat, moet je naar een automatische manier zoeken. Het idee van Kees is goed - bepaalde berichten laten staan - maar als dit met de hand moet, is dit op termijn niet vol te houden. Hetzelfde geldt ook voor het aanpassen van berichten ( verwijderen van "gebabbel" ) - veel werk en niet vol te houden volgens mij.
Hans
- dhr
- Contacteer:
En we stomen maar door

Dus deze maand er weer 50 bij. :roll:
Het houdt dus nog niet op

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4057 Weergaves
-
Laatste bericht door Gambit2011
-
- 12 Reacties