Koffers hitteschild

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Ozz

Koffers hitteschild

Ongelezen bericht door Ozz »

Onderaan mijn linker koffer zit een hitteschild, omdat deze boven de uitlaat zit.
De oppeervlaktelaag van dit schild begint behoorlijk los te laten.

Weet iemand of deze schildjes los te krijgen zijn?
Zo ja, nog tips om de oude te verwijderen?

groetjes,
Ozz

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Ed Spijker
Type: R1100RT

Re: Koffers hitteschild

Ongelezen bericht door Ed Spijker »

Ozz het hitteschildje is los ver krijgbaar ik heb hem zelf ook al vervangen gewoon bij de dealer besteld in mijn geval Bert Duursma motoren in Apeldoorn de prijs weet ik niet meer ,maar het was niet zo duur geloof ik
De achtergebleven lijmlaag heb ik weggehaald met wasbenzine Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Op mijn vorige RT had ik ook zo'n plakje steenwol met alufolie onder mijn linker-koffer (mijn huidige trouens niet).
Die viel er een keer onderuit en de dealer suggereerde toen dat het niet veel functie heeft en ook zonder zou kunnen.
Ik heb daar verder niet over nagedacht maar ook niet verder iets gemerkt of gemist....
Hebben anderen ervaring of bewijs van het nut?

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Ben het een keer verloren, maar gelukkig heb ik het teruggevonden. Heb het daarna met popnagels vastgezet aan de koffer. Verlies ik het niet meer... De mijne ziet er ook zo verweerd uit, dus heeft het vast wel effect!
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Volgens mij kun je er beter een aluminium plaatje onder poppen. Lijkt me effectiever dan dit spul.
Miky-Biky
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

door Mike Philippens » 17 mei 2009, 22:38

Volgens mij kun je er beter een aluminium plaatje onder poppen. Lijkt me effectiever dan dit spul.
Ik zou dan wel een isolerend tussenlaagje gebruiken.

Grtzz, Miky.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)

RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Je kunt natuurlijk ook de beschermer gebruiken die je normaal over de voorruit van de auto legt in de winter zodat deze niet bevriest kun je er nog een paar meer knippen en op mp zetten voor weinig. :;

Groeten Ruud
Mike Philippens

Het is even geleden, maar aangezien ik de koffers momenteel hier op hun zij heb liggen zie ik dat mijn hittelschildje er niet best aan toe is. Een beetje googlen leverde me het volgende op:

Afbeelding
Hitteschild, 3-5mm dik, zelfklevend

Lijkt me precies het spul dat eronder moet. Ik ga een plakje halen.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het hitteschild is niet zo zeer om de koffer te beschermen maar (ook/vooral) om je spulletjes (de inhoud van) in de koffer.

Vandaar ook dat je hitteschild zo "verweerd" is, dat is zeker niet (alleen) door weer-en-wind!

De koffer is gemaakt van ABS-plastic (Acrylonitrile Butadiene Styrene), dat is thermoplastisch materiaal, en zal dus de (hogere) temperaturen gaan geleiden/doorgeven.
(en dan hoeft de koffer zelf dus niet als het ware te smelten)
Mike Philippens

dutchmidiman schreef:Het hitteschild is niet zo zeer om de koffer te beschermen maar (ook/vooral) om je spulletjes (de inhoud van) in de koffer.

Vandaar ook dat je hitteschild zo "verweerd" is, dat is zeker niet (alleen) door weer-en-wind!
Bij mij is het half weg lijkt het wel. Dus een nieuw velletje erop is geen overbodige luxe. De koffer zelf ziet er nog goed uit, ook van binnen is ie niet aangetast ofzo.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

bij mij heeft het er nooit onder gezeten, dat verklaart waarom al 96k mijn biertjes onderweg niet koud blijven! :lol:
[groet] -1150-
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km

Ozz

Ongelezen bericht door Ozz »

Ik heb inmiddels een schildje besteld bij Wunderlich.
Moest het zelf nog wel op maat knippen, dus geen mooie afgewerkte randjes.
Dat heb ik opgelost met aluminiumtape. Ziet er nu weer strak uit. Alleen het tape even in de gaten houden.
Leuke webwinkel trouwens van Wunderlich. Daar wordt je wel hebberig van.
_004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Tell me about it, ik weet er alles van :twisted: :roll:

Je moet wel "snel" zijn, meer en meer bemerk ik dat "speciale" onderdelen voor de R1100RT, als ze eenmaal op zijn, van Wunderlich's website verdwijnen.
Mike Philippens

Ik heb net een nieuw hitteschildje erop geplakt:
Afbeelding

Mooi spul. Het is eigenlijk voor in een auto gemaakt. Ik heb het bij een winkel waar ze onderdelen voor kitcars verkopen. Het is een flinke plak van 50x50, dus ik heb een aardig stuk over. Wie nog wat nodig heeft, geeft maar een gil. Het is zelfklevend, en het ziet er wat 'robuuster' uit als het spul dat ik eraf heb gehaald. Het aluminium is dikker. Wel grappig: die meneer van die winkel zei dat de meeste mensen die het komen halen helemaal geen kitcars bouwen, maar het voor machines enzo nodig hebben. Bescherming tegen uitlaten enzo, precies waar ik het nu ook voor gebruik.

Er zit geen strak randje om, maar ik denk niet dat je dagelijks op je rug onder je koffer kijkt, wel? ;)
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Héél toevallig......nou ja..toevallig....heb ik vandaag ook mijn koffers eens goed gepoetst.......was net als de rest van de moter eigenlijk geheel overbodig.....maar dat terzijde.... :D. Ik zag wel dat ik ook géén hitteschildje onder mijn koffer heb zitten....en toch zag ook de onderzijde er als nieuw uit.. _004 Kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat zoiets bij mijn -1150- nodig zou zijn... :$ . Volgens mij zou mijn uitlaat onderhand roodgloeiend moeten zijn om de onderkant van de koffer te laten smelten...
Mike Philippens

Berrybeer schreef:Héél toevallig......nou ja..toevallig....heb ik vandaag ook mijn koffers eens goed gepoetst.......was net als de rest van de moter eigenlijk geheel overbodig.....maar dat terzijde.... :D. Ik zag wel dat ik ook géén hitteschildje onder mijn koffer heb zitten....en toch zag ook de onderzijde er als nieuw uit.. _004 Kan mij eigenlijk ook niet voorstellen dat zoiets bij mijn -1150- nodig zou zijn... :$ . Volgens mij zou mijn uitlaat onderhand roodgloeiend moeten zijn om de onderkant van de koffer te laten smelten...
Het is meer om de inhoud van de koffers te beschermen. Het kunststof van de koffers kan wel wat hebben, maar spullen die er in zitten warmen dan lekker op. Overigens is het (volgens mij dan) alleen van belang als de motor stil staat. Als je rijdt zal er niet veel warmte opstijgen. En misschien is het ook wel voor de zekerheid, en niet echt 100% noodzakelijk. Evengoed wil ik niet the hard way uitvinden dat het schildje toch wel handig is. Het doet geen zeer om het erop te zetten en het kostte ook niet echt de hele wereld.

@Baird: ik ben zondag niet waar jullie zijn. We zullen iets anders moeten bedenken.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”