In mei 2006 werd de RT voor het eerst ingeschreven. De toenmalige eigenaar heeft deze vooral gebruikt voor woon-werk verkeer. Omdat deze persoon slechts op enkele tientallen kilometers van zijn werk woonde zag de RT jaarlijks niet zoveel kilometer. Na 5 jaar, toen de motor door mij gekocht werd, stonden er bijna 54.000 km op.
Ik ben momenteel de tweede eigenaar en gebruik de motor ook vooral voor woon-werk verkeer. Alleen woon ik 100 km van mijn werk en ziet de RT daarom dus ook veel meer kilometers dan vroeger. Op jaarbasis kom ik makkelijk aan de 45.000 km.
Daarnaast doe ik ook enkele privé activiteiten met de motor. Dit houdt in 's zomers een ritje in Limburg of de Ardennen, maar ook begeleidingen verzorgen samen met de Mobiele Seingevers. Zo had ik een onvergetelijke tijd tijdens de "1000 kilometer van Kom Op Tegen Kanker", waarbij we in 4 dagen tijd fietsers begeleidden die in totaal 1000 kilomters aflegden.
Wat brengt de toekomst? Ondanks mijn jonge leeftijd ben ik toch weg van de RT: zuinig, comfortabel (voor een motor), sportief en dat tesamen met een volledige uitstraling. Het is geen kale fiets maar eentje die 'af' is. Ik bedoel hiermee dat in principe er af fabriek niets meer aan verandert moet worden.
Ik weet nog niet zeker hoelang ik mijn RT zal houden, maar de volgende wordt sowieso opnieuw een BMW, het wordt een nieuwe en als het aan mij ligt opnieuw een RT. Een K1600GT staat me ook wel aan, maar de aankoopprijs is wat aan de hoge kant en ik vrees die van het onderhoud ervan ook.
Hier enkele foto's:

Foto van net na aankoop in maart 2011, nog voor ik mijn (tijdelijk) rijbewijs had.

Foto van net na aankoop in maart 2011, nog voor ik mijn (tijdelijk) rijbewijs had.

Rondrit Ardennen 9 juli 2011, een maand na geslaagd te zijn voor mijn rijexamen.

Rondrit Ardennen 9 juli 2011, een maand na geslaagd te zijn voor mijn rijexamen.

Grondige wasbeurt zomer 2011.

Rondrit met Mobiele Seingevers vzw in Meeuwen-Gruitrode op 13/05/2012.

De "1000 kilometer van Kom Op Tegen Kanker", dag 1 dwars door Brussel op 17/05/2012.

De "1000 kilometer van Kom Op Tegen Kanker", dag 1 dwars door Brussel op 17/05/2012.