Loszittende spiegel R1150

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Snellecees
Type: R1200RT
Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Breda

Loszittende spiegel R1150

Ongelezen bericht door Snellecees »

Afgelopen weekend in de Belgische Ardennen geweest, leuk gebied om fijn te sturen. Mooie bochten en heuvels maar soms lokaal ook slechte wegen met gaten en oneffenheden. Door dat laatste merkte ik dat mijn linker spiegel wel heel los zat en plotseling aan de draden t.b.v het knipperlicht naast de motor hing.

Even langs de kant en de spiegel weer op zijn plaats gedrukt en wat voorzichtiger verder gereden. Thuis toch maar even de spiegel wat beter bekeken en daar bleek dat bij de bovenste tulpvormige klem een veerlipje uitgebroken was waardoor deze niet voldoende klemde en dus bij een flinke stoot tijdens het rijden volledig los kwam.

Ik heb dit opgelost door een smalle, 2 mm breed, tyrap rond de overgebleven veerlipjes te trekken. Hiermee heb de veerlipjes wat meer dichtgetrokken en klemt het weer voldoende. Ik heb er nog niet mee gereden maar ik heb er wel vertrouwen in dat de spiegel blijft zitten.

Cees
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Loszittende spiegel R1150

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Voor alle zekerheid ook even een tie-wrapje ertussen plaatsen?
Snellecees schreef:Afgelopen weekend in de Belgische Ardennen geweest, leuk gebied om fijn te sturen. Mooie bochten en heuvels maar soms lokaal ook slechte wegen met gaten en oneffenheden. Door dat laatste merkte ik dat mijn linker spiegel wel heel los zat en plotseling aan de draden t.b.v het knipperlicht naast de motor hing.

Even langs de kant en de spiegel weer op zijn plaats gedrukt en wat voorzichtiger verder gereden. Thuis toch maar even de spiegel wat beter bekeken en daar bleek dat bij de bovenste tulpvormige klem een veerlipje uitgebroken was waardoor deze niet voldoende klemde en dus bij een flinke stoot tijdens het rijden volledig los kwam.

Ik heb dit opgelost door een smalle, 2 mm breed, tyrap rond de overgebleven veerlipjes te trekken. Hiermee heb de veerlipjes wat meer dichtgetrokken en klemt het weer voldoende. Ik heb er nog niet mee gereden maar ik heb er wel vertrouwen in dat de spiegel blijft zitten.

Cees
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”