12 volt aansluiting R1150RT

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jack108

12 volt aansluiting R1150RT

Ongelezen bericht door jack108 »

Het vorige onderwerp was helaas al gesloten omtrent dit onderwerp, maar toch nog even verder dus.

Er was gevraagd om een 12 Volt aansluiting met voorkeur door het contact geschakeld. Optie 1 was de stadslamp van Kenny( is denk ik geschakeld ) en de tweede optie was de lichtblauwe radiostekker. Volgens mij is deze laatste niet door het contact geschakeld, .tenminste bij mijn R1150 RT niet...........klopt dit?
Lichtblauwe stekker heeft 4 draden ( rood + ,en dan bruin en twee blauwachtige draden die alle drie aan massa liggen
Tweede vraag: als ik aftak bij deze lichtblauwe stekker, heb ik dan niet de kans op elektrische storingen. Ik heb me nl. laten vertellen dat de BMW's nogal gevoelig zijn voor illegale aftakkingen.

Als deze lichtblauwe stekker continue 12 Volt geeft is het dan niet verstandiger om direct van de accu af te takken ?
Inspector Gadget

Re: 12 volt aansluiting R1150RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je bedoelt waarschijnlijk dit draadje?
viewtopic.php?f=45&t=3267
Dat onderwerp is meer dan een jaar oud, dan wordt het inderdaad op een gegeven moment gesloten.
Daarmee houden wij het forum levendig en informatie, in plaats van reactie op reactie waar uiteindelijk lang niet altijd een verdere reactie meer komt.

Terug naar het onderwerp, zie vorig draadje, daarin staat de link aangegeven voor de bedradingsschema's;
viewtopic.php?f=9&t=13

De radio-aansluiting heeft inderdaad permanent 12 volt voor de geheugenfunctie van de radio.
Maar ik zou beginnen om in je zekeringskast te kijken of er wel een zekering zit op positie 8.
Want dat is de zekering voor de radio, maar zal er alleen zitten als er ook daadwerkelijk een radio is ingebouwd. ;)

En daarom meet jij niets op de radio-connector (je geeft aan nog 2x massa te meten maar dat is onjuist, dan had je ook met je universeelmeter in de ohms-stand moeten meten ten opzichte van de zwarte draad en had je bemerkt dat je niets meet, dus geen kortsluiting/verbinding, dus geen aansluiting op massa)

Zekering plaatsen op positie 8 (niet te zware waarde, 4 ~ 5 ampère is voldoende voor je navigatie) en opnieuw meten.

Suc6!
jack108

Ongelezen bericht door jack108 »

Die andere twee draden heb ik juist in de Ohms stand gemeten en ik meet dus een verbinding met mijn massa van de accu.
De zekering waar je het over hebt , .............als deze er niet zit heb ik dan wel de continue 12 volt ?
ik neem aan dat je de zekeringhouder onder het zadel bedoelt. Hier zijn alle posities nl. bezet.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb geen -1150- dus kan niet met jou "meekijken" anders dan op het bedradingscircuit.
Zie bijlage.

Als ik het zo zie is Zekering #3 de permanent 12 volt en Zekering #8 de geschakelde 12 volt.

Ik adviseer je anders eens bij Kenny van MotorServiceAmersfoort (in Den Dolder :roll: ) langs te gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”