12-volt aansluiting in de cockpit
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
12-volt aansluiting in de cockpit
Ik zou graag een 12-volt aansluiting in het dashboard van mijn R1150RT hebben t.b.v de navigatie.
Volgens de dealer waar ik de motor kocht was dit niet mogelijk,maar ik heb er toch al enkele gezien met een 12-volt aansluiting tussen de toerenteller en
de benzine/olietemp. meter.Is er iemand van jullie die dat ook heeft, en is dit bij de dealer gedaan of zelf gedaan, en indien zelf gedaan was dit moelijk te realiseren ?
Volgens de dealer waar ik de motor kocht was dit niet mogelijk,maar ik heb er toch al enkele gezien met een 12-volt aansluiting tussen de toerenteller en
de benzine/olietemp. meter.Is er iemand van jullie die dat ook heeft, en is dit bij de dealer gedaan of zelf gedaan, en indien zelf gedaan was dit moelijk te realiseren ?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Re: 12-volt aansluiting in de cockpit
Bij de gerenommeerde automaterialenzaken (brezan enzo) zijn gewoon 12V aansluitingen (sigarettenaansluiting) te koop.
Ze zijn er in 2 maten, de BMW (kleine) en een grotere zoals die in auto's zijn gemonteerd.
ze hebben ook een klepje zodat vocht niet direct in de opening komt.
Gaatje boren, 2 draadjes solderen, voeding en massa aansluiten (wel zekeren) en klaar is kees (of wie dan ook)
Ze zijn er in 2 maten, de BMW (kleine) en een grotere zoals die in auto's zijn gemonteerd.
ze hebben ook een klepje zodat vocht niet direct in de opening komt.
Gaatje boren, 2 draadjes solderen, voeding en massa aansluiten (wel zekeren) en klaar is kees (of wie dan ook)
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum

- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Contacteer:
Wat ook een goed adresje is voor dit soort zaken, zeker als je het echt waterdicht wil is een watersport zaak.
Op mijn zeilboot (da's een andere grote hobby) heb ik er al diverse geplaatst, ook spuitwaterdicht (IP55).
Da's voor op de motor ook wel handig
hgr
Kees
Op mijn zeilboot (da's een andere grote hobby) heb ik er al diverse geplaatst, ook spuitwaterdicht (IP55).
Da's voor op de motor ook wel handig

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
bij de grote halfords zaken zijn de bmw inbouwstopcontacten ook te koop met afsluitklepje.
gr marco
gr marco
- Walter
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
- Contacteer:
Walter

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht