Nieuw Zumo 340 / 350

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Nieuw Zumo 340 / 350

Ongelezen bericht door Berrybeer »

speek
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuw Zumo 340 / 350

Ongelezen bericht door speek »

Altijd leuk als er nieuws van Garmin komt.
Ziet er aardig uit.
Ben benieuwd naar de specs.
It's never too late to have a happy childhood.
Berrybeer
2023
2023

..en nu ook wat info in het Nederlands en speciaal voor Gerrit....zit er in het artikeltje ook een voorlopige handleiding bij... :D
http://motoblog.be:8888/index.php?optio ... &Itemid=76
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En hier een review (in 3 delen) van MrGPSnl;

Deel 1, What is in the box;
[media]g1Ul21odJRk[/media]

Deel 2, Een vergelijk met de Zumo's 210, 220 en 660;
[media]W5DJ4u2AtG4[/media]

Deel 3, Enkele bijzondere instelmogelijkheden, grotendeels nieuw voor de Zumo;
[media]uPE6NmaSWGg[/media]
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Hans is weg bij Waypoint maar blijft toch actief in de voorlichting navigatie? Mooi toestel maar voor mij toch nadelen. Geen aansluiten telefoon en mp3. 660 toch standaard completer voor motor en auto gebruik. Ik denk dat ik nog jaren vooruit kan met de 660.
Maar als ik nu een nieuw toestel moest kopen zou ik toch voor de 350 gaan. Telefoon kan ook rechtstreeks naar helm. Maar werkt wel minder handig dan met de 660.
Inspector Gadget

Ja, Hans is inderdaad weg bij Waypoint, "conflict of personality" zoals hij zelf aangeeft;
http://www.enovate.nl/achtergrond/

Maar zo te lezen blijft hij (ook) actief in de navigatie-wereld.
Zo is hij momenteel actief met ANWB ProMotor en komt er een (MapSource) video-cursus op DVD uit;
http://www.anwbmotor.nl/product/mrgps-mapsource-dvd
http://www.mrgps.nl/

Terug naar de topic;
Ja, m.i. heeft dit toestel wel nadelen versus de Zumo 660/BMW Navigator 4.
Die toestellen blijven vooralsnog voor de "high end", en met de Zumo 340/350 is er een tussen-stap mogelijk voor degene die een Zumo 210 te weinig vinden en de Zumo 660/BMW Navigator 4 te duur.
Althans, zo zie ik het.
Natuurlijk zijn er wel handigheden bij de Zumo 340/350, Garmin kán het dus wel, leren van hun fouten en haar gebruikers. ;)
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

Wat mij nu niet duidelijk is is het verschil tussen de 340 en de 350??
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De ene is duurder dan de andere . . . . ;)
Maar serieus . . . . het verschil tussen de 210 en de 220 is ook slechts miniem . . .
Opahak schreef:Wat mij nu niet duidelijk is is het verschil tussen de 340 en de 350??
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Opahak

Juist daarom Jos, in het filmpje vertelde Hans erop terug te komen maar heb er niets meer over gehoord. Een uurtje zoeke op het web heeft mij ook nog niks wijzer gemaakt.

Heeeeeeeeeeeeelp Big RT Smile
Inspector Gadget

Over de Zumo 340 & 350 is bij Garmin zelf al wel wat te vinden;
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=115830
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=107979

Maar die details lijken zo op het 1e oog hetzelfde.

Ik vermoed dat het interne geheugen (8 Gb in de 350 naar verluid) wellicht het verschil van 50 euro zal maken (in de advies-verkoopprijs)

Aan de andere kant;
Volgens opgave van Garmin is het pas 3e kwartaal 2012 beschikbaar en die deadline kán nog verschuiven. ;)
Door niet al te veel technische details te geven hebben ze nog ruimte om dat op het allerlaatste moment te wijzigen vóór dat de productie gestart wordt.
Hans Vaessen
Type: Ik heb een andere motor
Woonplaats of omgeving: Wierden

Ongelezen bericht door Hans Vaessen »

Wat leuk om te zien dat mijn review zo snel haar weg vindt naar dit forum!

Maar inderdaad: ik ben weg bij WayPoint maar heb een modus gevonden waardoor ik nog steeds hobby en werk kan combineren. Deels althans. Een eerste uiting daarvan is de videocursus-DVD Mapsource (en in de loop van de zomer Basecamp).

En om dat soort dingen goed te kunnen doen moet je ook de vinger aan de pols houden (ofschoon de video-wereldprimeur dan weer wat overdreven is wellicht - ahem.. ;))

Daarnaast zal ik graag, ofschoon geen BMW rijder maar nu wèl onafhankelijk, nu en dan hier in de gps-afdeling mijn neus laten zien. Naar ik hoop met uw welnemen!

Back on topic:
Uitgaand van wat Garmin me verteld heeft (ik zeg het wel ergens in de video, maar weet ook niet meer waar :$ ):
Het verschil tussen de 340 en de 350 is dat de 340 minder kaarten heeft: de 340 alleen West-Europa; de 350 West èn Oost Europa.

(overigens heb ik daar zelf nog wel een vraagtekentje bij en vraag ik me af of ze bij de 340 niet 'centraal-europa' bedoelen - gericht op de Duitse markt).

Er is me verteld dat hij begin juli in Nederland leverbaar zou zijn; garmin spreekt op haar site echter van Q3. Dus ook daar wat onzekerheid. Mijn info is echter vrij recent dus ik schat in dat bij wijze van grote uitzondering de voorspelling van de Garmin-site wel eens te pessimistisch kon zijn...

Voor de mensen die nu met een 550 of 660 rijden overigens imho niet spannend: gewoon houden zo. Maar voor de streetpilotisten onder ons kan het een goed moment zijn voor vaderdag een envelopje te vragen in plaats van een 'I love Daddy' mok. het is een leuk toestel, en ook de firmware lijkt, voor een nieuwe Garmin, ditmaal goed doorgetest.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Inspector Gadget

Beste Hans,

Welkom op het RT-forum.
Je bent natuurlijk meer dan van harte welkom op ons forum, voel je vrij want dat is 1 van de pijlers van ons forum; Informatief.

Jammer dat het zo gelopen is voor je, je was voor mij persoonlijk een beetje Mr. WayPoint.
Ik ben in ieder geval heel blij dat je een modus gevonden heb, en wens jou alle succes toe, nu en in de toekomst.

Ik heb je DVD in ieder geval besteld, ben heel benieuwd naar het resultaat.

Je video's zijn prima 1e stappen om mensen op weg te helpen, een drempel over te helpen of puur informatief wat mogelijk is.
Ik zeg altijd maar zo, misschien is het bekend, maar je steekt er altijd wel wat van op.

Daarnaast zoek ik actief op YT, en heb een abonnement (uiteraard :roll: ) op jou (nu eigen) kanaal.

Back on topic;
Dank je wel voor je feedback!
We gaan het zien, het is in ieder geval een positieve ontwikkeling.

Ik blijf inderdaad voorlopig volop genieten van mijn BMW Navigator 4 op de motor en de Garmin 2820 (met Red Pilot _005) in de auto.

PS: En jou BMW komt er misschien ooit eens wel, want Ik zie in je introductie-start van de Mr. GPSnl filmpjes in ieder geval de BMW K1600 dashboard, dus wellicht een stille wens, hmmm? (geintje!)
Opahak

Hans Vaessen schreef:Wat leuk om te zien dat mijn review zo snel haar weg vindt naar dit forum!

Back on topic:
Uitgaand van wat Garmin me verteld heeft (ik zeg het wel ergens in de video, maar weet ook niet meer waar :$ ):
Het verschil tussen de 340 en de 350 is dat de 340 minder kaarten heeft: de 340 alleen West-Europa; de 350 West èn Oost Europa.

(overigens heb ik daar zelf nog wel een vraagtekentje bij en vraag ik me af of ze bij de 340 niet 'centraal-europa' bedoelen - gericht op de Duitse markt).
Ok, dat is mooi. Hartelijk dank voor de verduidelijking. Het is zeker een toestel waar ik naar kijk ter vervanging van mijn zumo 220. Hier vind ik namelijk het scherm irritant klein en slecht afleesbaar met de zon achter me.

Hans, bedankt!
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Wat leuk dat Hans op het forum is. Tijdens vakantie ben ik naar Rijssen geweest om streetpilot aan te schaffen. Spontaan gaf Hans een minicursus voor de aanwezige klanten in de winkel.
Ik kwam voor een tweedehands toestel, maar ging overstag voor een Streetpilot 2610. Nooit spijt van gehad en dit apparaat functioneert nog steeds, maar nu bij een medeforumlid.
Ik ben toch wel onder de indruk van de specificaties van de 350 na het zien van de 3 filmpjes. Maar jammer dat telefoon BT is weggelaten.
Opahak

wil51 schreef:Wat leuk dat Hans op het forum is. Tijdens vakantie ben ik naar Rijssen geweest om streetpilot aan te schaffen. Spontaan gaf Hans een minicursus voor de aanwezige klanten in de winkel.
Ik kwam voor een tweedehands toestel, maar ging overstag voor een Streetpilot 2610. Nooit spijt van gehad en dit apparaat functioneert nog steeds, maar nu bij een medeforumlid.
Ik ben toch wel onder de indruk van de specificaties van de 350 na het zien van de 3 filmpjes. Maar jammer dat telefoon BT is weggelaten.

BT telefoon kun je apart op je rcs zetten en heb je dus op de gps eigenlijk niet nodig. Dat heb ik ook gedaan.
Hans Vaessen

wil51 schreef:Tijdens vakantie ben ik naar Rijssen geweest om streetpilot aan te schaffen. Spontaan gaf Hans een minicursus voor de aanwezige klanten in de winkel.
Haha, wat leuk. Ik herinner me dat nog wel, waren mooie tijden! Wachttijden van (veel) meer dan een uur waren geen uitzondering, maar ondertussen geweldige sfeer!
Opahak schreef: BT telefoon kun je apart op je rcs zetten en heb je dus op de gps eigenlijk niet nodig. Dat heb ik ook gedaan.
Klopt: veel headsets kunnen meerdere 'bronnen' aan en dat kun je dat zo prima oplossen. Heb je echter nog geen gps, en verwacht je veel te bellen op de motor, dan zou ik toch de 660 overwegen. Voordeel is dat je dan, meestal, op je scherm ook kunt zien wie je belt en op dat moment besluiten of je 'm naar de voicemail laat doorlopen of het gesprek inderdaad aan gaat.
Zelf neem ik op de motor eigenlijk nooit de telefoon op. Maar doordat ik kan zien wie me belt weet ik of het wel 'tot vanavond' kan wachten of dat ik tòch even de fiets langs de kant zet... Meteen even de benen strekken..
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Wat leuk dat ik fragmenten van Navigon terug zie in deze Garmin.
Wat de Navigon 6310 al had,nl. profielen voor diverse weggebruikers (auto, motor, fiets, wandelen en vrachtwagen) zie ik nu bij deze Garmin.
Ben erg benieuwd welke profielen er echt op zitten. Want als het is zoals mijn Navigon dan wordt deze Garmin de opvolger van mijn systeem. Want met het vrachtwagenprofiel bv. is het erg prettig rijden met een auto/caravan combinatie. En door de diverse profielen kan je iedere keer makkelijk kiezen: wil je met je auto touristisch rijden dan kies je voor profiel motor en wil je met je motor ergens snel zijn dan kies je voor profiel auto. En dat is erg makkelijk. Eénmaal je profielen ingesteld hoef je niet meer iedere keer je instellingen te wijzigen/aan te passen.
Ik hoop dat deze Garmin snel uitkomt.

Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Hans Vaessen

RBaRT schreef:Wat leuk dat ik fragmenten van Navigon terug zie in deze Garmin.
Ik meen inderdaad dat ik Navigon tegenkwam bij de instelling van de kaartkleuren. Vond ik eigenlijk wel wat wonderlijk.

Maar zal vast z'n verklaring vinden in het feit dat Navigon vorig jaar is overgenomen door Garmin (in mijn beleving met oog op de app-markt overigens).

Qua voertuig-instelbaarheden: die categorieën kent Garmin ook al jaren, maar ik meen dat 'vrachtwagen' tegenwoordig amper nog voorkomt. Ik heb hier op dit moment geen Zumo bij de hand, maar meen dat geen enkele zumo die optie kent (maar er is hier vast wel een zumo-gebruiker die dat even wil checken. Als het in de 550/660 niet zit, ga er dan gerust van uit dat de 350 het ook niet kent).

Maar ik herken wel wat je bedoelt: instelling op vrachtwagen zal de allerkleinste wegen proberen te vermijden. Werkt vaak prima, maar bijvoorbeeld in Frankrijk (door afwijkende roadclasses) duidelijk minder.

Voor die doelgroep heeft Garmin tegenwoordig de DEZL (op z'n engels uitspreken, dan begrijp je de naam). Maar die is dan weer minder geschikt voor op de motor vrees ik... Alternatief: route voorbereiden in mapsource, met 'schuif' naar rechts; heeft vergelijkbaar effect.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
aantzeetje
Land: B
Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke

Ongelezen bericht door aantzeetje »

Even een vraagje tussendoor. Hans, denk je dat Garmin in Basecamp nog zelf te benoemen waypointcategorieën gaat invoeren zoals dat in Mapsource kan of laten ze dit helemaal vallen? (zou jammer zijn want werk er met men SP2820 al jaren mee: eten en drinken, routes, benzine, vrienden,...)
Hans Vaessen

aantzeetje schreef:Even een vraagje tussendoor. Hans, denk je dat Garmin in Basecamp nog zelf te benoemen waypointcategorieën gaat invoeren zoals dat in Mapsource kan of laten ze dit helemaal vallen?
Geen idee. Is misschien ook niet nodig: basecamp kent z'n eigen database waarin je zelf per thema zoveel 'mapjes' kunt aanmaken als je wilt. Geldt ook voor tracks en routes. En daarin kun je gewoon slepen, zowel van map naar map, als van map naar toestel. Maw: in basecamp is de werkwijze anders, maar kan zijn dat je het, eenmaal gewend, juist makkelijker vindt.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Die Hard Helmond

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

ik ben zeer geïnteresseerd. Tot nu toe vond ik dat ik met mn TomTom prima uit de voeten kon, maar t.o.v. mijn R1100RT zit blijkbaar m'n TomTom op de R1200RT meer in de zon, en zie ik behoorlijk veel minder. Dus is die grotere lichtopbrengst van Garmin misschien alleen daarom al beter. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond de 550 erg mooi: stoer motor uiterlijk, daar kan de 220 en de 660 niet aan tippen. Dus nu met de nieuwe looks van de 350 ga ik misschien eens sparen en toch een keer overstag. Het verschil in prijs tussen 340 en 350 (kaarten en autobevestiging) is zo weinig dat ik denk aan doorsparen voor de 350. Nu nog even zien of hij voor de zomervakantie uitkomt.... dat zal wel tegenvallen....
Hans Vaessen

Als je nu een 'gewone' tomtom hebt zal de lichtopbrengst beslist aanzienlijk beter zijn.

Meteen even kleine correctie: Garmin heeft vlak voor de launch een kleine verandering doorgevoerd: de 350 wordt alsnog geleverd inclusief de autosteun, de 340 blijft zònder. Gesteld dat je een autosteun wil gebruiken maakt dat het prijsverschil dus nòg een stuk kleiner.. Maakt de 340 imho eigenlijk overbodig.
Groet!

Hans Vaessen
www.mrgps.nl
Die Hard Helmond

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

Is er zicht op een datum dat deze nieuwe gps van garmin daadwerkelijk in de winkels ligt?
FredM
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Ongelezen bericht door FredM »

Ik heb op de site van Garmin de 340 en 350 vergeleken en hierbij geen verschillen gezien. Raar hoor, is het enige verschil tussen de 340 en de 350 dan de autosteun? Dit betekent dat ik, omdat ik een autonavi al heb, beter de 340 kan kopen?
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

De 340 heeft een beperkte kaartenset (óf Centraal Europa óf West Europa), de 350 wordt geleverd met de complete kaart van Europa.
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Inspector Gadget

Een kort overzicht an enkele features en vergelijk tussen beide apparaten;
[media]lPQyw4Hy6U8[/media]
FredM
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Ongelezen bericht door FredM »

Mooi helder filmpje, bedankt!
Inspector Gadget

_004 Graag gedaan!
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

wil51 schreef:Hans is weg bij Waypoint maar blijft toch actief in de voorlichting navigatie? Mooi toestel maar voor mij toch nadelen. Geen aansluiten telefoon en mp3. 660 toch standaard completer voor motor en auto gebruik. Ik denk dat ik nog jaren vooruit kan met de 660.
Maar als ik nu een nieuw toestel moest kopen zou ik toch voor de 350 gaan. Telefoon kan ook rechtstreeks naar helm. Maar werkt wel minder handig dan met de 660.

Het niet kunnen aansluiten van telefoon is voor mij rede genoeg om deze niet te kopen. Hoop geld maat niet de uitgereidere specs die de 660 wel heeft terwijl het prijsverschil niet echt noemenswaardig is.
Soms snap ik de redenatie van een fabrikant niet, zoals ook in dit geval.

Luc
PaPinkelman
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Erteetje schreef:Hoop geld maat niet de uitgereidere specs die de 660 wel heeft terwijl het prijsverschil niet echt noemenswaardig is.
Luc
Heb je er wel rekening mee gehouden dat de Zumo 350 wordt geleverd inclusief lifetime update van het kaartmateriaal? Voor de 660 komt er dan zomaar € 89,- bij en wordt het prijsverschil zo'n € 140,-. Kan je toch een hoop leuke dingen voor doen, volgens mij....

Maar goed, ik heb inmiddels een paar weken een 350 in huis. Bevalt me prima! Wel even wennen t.o.v. de SP2610, die ik hiervoor had, een paar eigenaardigheidjes waar je even mee moet leren werken, maar welk apparaat heeft dat nu niet....
Voor het plannen van routes, ben je eigenlijk wel verplicht over te schakelen op Basecamp i.p.v. Mapsource, maar dat is ook snel aangeleerd.

Tot nu toe bevalt-ie prima!

En, ik heb absoluut geen behoefte aan een telefoon aansluiting, leidt alleen maar vreselijk af. Kan muziek afspelen via mijn intercom, maar dat staat ook 9 van de 10 keer uit....
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Berrybeer
2023
2023

Hiet staat de test van de 350LM: viewtopic.php?f=40&t=6016
doov650

Ongelezen bericht door doov650 »

Erteetje schreef:
wil51 schreef:Hans is weg bij Waypoint maar blijft toch actief in de voorlichting navigatie? Mooi toestel maar voor mij toch nadelen. Geen aansluiten telefoon en mp3. 660 toch standaard completer voor motor en auto gebruik. Ik denk dat ik nog jaren vooruit kan met de 660.

Het niet kunnen aansluiten van telefoon is voor mij rede genoeg om deze niet te kopen. Hoop geld maat niet de uitgereidere specs die de 660 wel heeft terwijl het prijsverschil niet echt noemenswaardig is.

Luc
Ik snap de redenatie van de fabrikant wel. Ik wil helemaal niet bellen op de motor. En ook geen muziek horen ( maar ik kan dan ook zelf heel goed zingen.....)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”