http://gpstracklog.com/2012/05/chopper- ... r-fcc.html
Moderator: RT_Patrick
Opahak schreef:Wat mij nu niet duidelijk is is het verschil tussen de 340 en de 350??
Ok, dat is mooi. Hartelijk dank voor de verduidelijking. Het is zeker een toestel waar ik naar kijk ter vervanging van mijn zumo 220. Hier vind ik namelijk het scherm irritant klein en slecht afleesbaar met de zon achter me.Hans Vaessen schreef:Wat leuk om te zien dat mijn review zo snel haar weg vindt naar dit forum!
Back on topic:
Uitgaand van wat Garmin me verteld heeft (ik zeg het wel ergens in de video, maar weet ook niet meer waar):
Het verschil tussen de 340 en de 350 is dat de 340 minder kaarten heeft: de 340 alleen West-Europa; de 350 West èn Oost Europa.
(overigens heb ik daar zelf nog wel een vraagtekentje bij en vraag ik me af of ze bij de 340 niet 'centraal-europa' bedoelen - gericht op de Duitse markt).
wil51 schreef:Wat leuk dat Hans op het forum is. Tijdens vakantie ben ik naar Rijssen geweest om streetpilot aan te schaffen. Spontaan gaf Hans een minicursus voor de aanwezige klanten in de winkel.
Ik kwam voor een tweedehands toestel, maar ging overstag voor een Streetpilot 2610. Nooit spijt van gehad en dit apparaat functioneert nog steeds, maar nu bij een medeforumlid.
Ik ben toch wel onder de indruk van de specificaties van de 350 na het zien van de 3 filmpjes. Maar jammer dat telefoon BT is weggelaten.
Haha, wat leuk. Ik herinner me dat nog wel, waren mooie tijden! Wachttijden van (veel) meer dan een uur waren geen uitzondering, maar ondertussen geweldige sfeer!wil51 schreef:Tijdens vakantie ben ik naar Rijssen geweest om streetpilot aan te schaffen. Spontaan gaf Hans een minicursus voor de aanwezige klanten in de winkel.
Klopt: veel headsets kunnen meerdere 'bronnen' aan en dat kun je dat zo prima oplossen. Heb je echter nog geen gps, en verwacht je veel te bellen op de motor, dan zou ik toch de 660 overwegen. Voordeel is dat je dan, meestal, op je scherm ook kunt zien wie je belt en op dat moment besluiten of je 'm naar de voicemail laat doorlopen of het gesprek inderdaad aan gaat.Opahak schreef: BT telefoon kun je apart op je rcs zetten en heb je dus op de gps eigenlijk niet nodig. Dat heb ik ook gedaan.
Ik meen inderdaad dat ik Navigon tegenkwam bij de instelling van de kaartkleuren. Vond ik eigenlijk wel wat wonderlijk.RBaRT schreef:Wat leuk dat ik fragmenten van Navigon terug zie in deze Garmin.
Geen idee. Is misschien ook niet nodig: basecamp kent z'n eigen database waarin je zelf per thema zoveel 'mapjes' kunt aanmaken als je wilt. Geldt ook voor tracks en routes. En daarin kun je gewoon slepen, zowel van map naar map, als van map naar toestel. Maw: in basecamp is de werkwijze anders, maar kan zijn dat je het, eenmaal gewend, juist makkelijker vindt.aantzeetje schreef:Even een vraagje tussendoor. Hans, denk je dat Garmin in Basecamp nog zelf te benoemen waypointcategorieën gaat invoeren zoals dat in Mapsource kan of laten ze dit helemaal vallen?
wil51 schreef:Hans is weg bij Waypoint maar blijft toch actief in de voorlichting navigatie? Mooi toestel maar voor mij toch nadelen. Geen aansluiten telefoon en mp3. 660 toch standaard completer voor motor en auto gebruik. Ik denk dat ik nog jaren vooruit kan met de 660.
Maar als ik nu een nieuw toestel moest kopen zou ik toch voor de 350 gaan. Telefoon kan ook rechtstreeks naar helm. Maar werkt wel minder handig dan met de 660.
Heb je er wel rekening mee gehouden dat de Zumo 350 wordt geleverd inclusief lifetime update van het kaartmateriaal? Voor de 660 komt er dan zomaar € 89,- bij en wordt het prijsverschil zo'n € 140,-. Kan je toch een hoop leuke dingen voor doen, volgens mij....Erteetje schreef:Hoop geld maat niet de uitgereidere specs die de 660 wel heeft terwijl het prijsverschil niet echt noemenswaardig is.
Soms snap ik de redenatie van een fabrikant niet, zoals ook in dit geval.
Luc
Ik snap de redenatie van de fabrikant wel. Ik wil helemaal niet bellen op de motor. En ook geen muziek horen ( maar ik kan dan ook zelf heel goed zingen.....)Erteetje schreef:wil51 schreef:Hans is weg bij Waypoint maar blijft toch actief in de voorlichting navigatie? Mooi toestel maar voor mij toch nadelen. Geen aansluiten telefoon en mp3. 660 toch standaard completer voor motor en auto gebruik. Ik denk dat ik nog jaren vooruit kan met de 660.
Maar als ik nu een nieuw toestel moest kopen zou ik toch voor de 350 gaan. Telefoon kan ook rechtstreeks naar helm. Maar werkt wel minder handig dan met de 660.
Het niet kunnen aansluiten van telefoon is voor mij rede genoeg om deze niet te kopen. Hoop geld maat niet de uitgereidere specs die de 660 wel heeft terwijl het prijsverschil niet echt noemenswaardig is.
Soms snap ik de redenatie van een fabrikant niet, zoals ook in dit geval.
Luc
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!