Ruit meer flip-over geven

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Habeve

Ruit meer flip-over geven

Ongelezen bericht door Habeve »

Beste RT vrienden,

Ik heb voor mijn -1200- een Secdem ruit gekocht. Op mijn 1100 en 1150 had ik die ruit ook
maar daar was de flip aan de bovenzijde van de ruit sterker gebogen. Die ruit beviel
uitstekend en dus dacht ik die moet ik ook maar voor mijn -1200- hebben.

Nu valt die flip op de nieuwe ruit wat tegen en daarom vraag ik mij af of iemand ervaring heeft
met het zelf (ver)vormen van kunststof ruiten. Misschien lukt dit met behulp van een hetelucht föhn?

Mocht iemand daar ervaring (DMM?) mee hebben dan ben ik daar zeer benieuwd naar.

[groet]
Harald
-1200-
Inspector Gadget

Re: Ruit meer flip-over geven

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Het siert je dat je mij zoveel inzicht toebedeelt, maar ik moet je helaas ietwat teleurstellen;
Volgens mij zijn er 1001 soorten plastics, en heb ik nimmer de b.llen gehad om daar iets mee aan te vangen.
(of de noodzaak daartoe gehad)

Ik moet wel eerlijkheidshalve toegeven dat ik jou zelfde kriebels gehad heb, bij een NedPlex ruit met flip-up/over.

En ik denk dat je daarom wellicht eens je oor te luisteren moet leggen bij Olivier van NedPlex.
Die is volgens mij de echte expert wat betreft plastics en ruiten.

Olivier is ook op het forum maar niet echt actief (gebruiker: Olivier-NL-) dus wellicht handiger om via zijn eigen website(s) contact met hem op te nemen.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Even graven in mijn geheugen (stand van zaken zo'n 18 jaar geleden).

Wat ik me meen te herinneren is dat een huis, tuin of keuken föhn te weinig warmte geeft. Een verfbrander model zou dan beter werken, maar je moet uitkijken dat die niet te goed werkt!

Ik weet van plexiglas (PPMA) dat het gebogen werd door er een metalen staaf op te leggen en die electrisch te verwarmen waardoor het materiaal op de buiglijn elastisch wordt. De vraag is of je dat bij dit scherm met een voorgebogen vorm nog kunt realiseren...

Denk voor dit proces aan temperaturen rond de 60-80 graden.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

dutchmidiman schreef:... en heb ik nimmer de b.llen gehad om daar iets mee aan te vangen...
Wie zijn b.llen brandt moet op de blaren zitten _004
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Of een scherm van Z-technik aanschaffen? Kijk maar eens op de site van MDI motorparts.Je kunt er proefrijden met diverse modellen ruit.Zelf verwarmen met kans op ruitbreuk tijdens rijden lijkt me niet de juiste keuze.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

jaybmw schreef:Of een scherm van Z-technik aanschaffen? Kijk maar eens op de site van MDI motorparts.Je kunt er proefrijden met diverse modellen ruit.Zelf verwarmen met kans op ruitbreuk tijdens rijden lijkt me niet de juiste keuze.
Ik heb een Z-Technik op mijn K1200LT gehad, moest helaas constateren dat dat scherm ook niet beviel (helaas).
Ik was erg blij met m'n Secdem scherm op de 1100 en 1150. Tot ruim 120 gewoon heerlijk toeren met het vizier open
en helemaal geen last van gebulder rond de helm. Misschien ben ik wel te veeleisend maar als het bij de 11xx lukt
dan moet het toch ook lukken op de -1200-
Ik heb nog een nieuwe Wunderlich Marathon staan, denk dat ik daar maar eens wat mee ga proberen _001
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb ondertussen ook een hele ruit-verzameling (dat is mijn "fetisj" geef ik onderhand ruiterlijk toe :shock: :lol: ), en ben ondertussen tot de conclusie gekomen dat je eigenlijk elke ruit moet uitproberen als je op zoek bent naar een bepaald comfort.

De (reguliere) ZTechnik VStream op de -1200- gaf mij niet het comfort wat ik ooit met de Ztechnik VStream op de -1100- altijd ervoer. Dus een vergelijkbare ervaring.
Nu dus maar de grotere (XTall) Ztechnik VStream op de -1200- gemonteerd.

Daarnaast kan je ook overwegen te gaan kijken naar zogenoemde wind-spoilers cq. opzet-ruitjes van Wunderlich, Touratech, Laminar Lip of MRA, om er maar eens een paar te noemen waarmee ik ervaring heb en bezit.
(nogmaals, fetisj en zo 8-) )

Toegegeven, niet altijd gelijk een hele fraaie oplossing om te zien (ook kwestie van smaak e.d.) maar kan het soms wel de oplossing bieden voor het comfort wat je zoekt.

Belang rijk is dat je het blijft proberen en niet te snel opgeeft, ervaringen uit het verleden van een merk-x ruit op model-y motor is geen garantie van merk-x ruit op model z-motor.
De verschillen zijn vaak enorm, is mijn eigen ervaring.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”