2010 Ruit werkt niet meer
Moderator: RT_Patrick
- Maarten de Vries
- Type: R1200RT
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
2010 Ruit werkt niet meer
Mijn RT 21010 met dito ruit wil niet meer omhoog of naar beneden. Er zit nog garantie op de motor en kan dus naar de dealer.
Maar had mij bedacht dat misschien wel de zekering kapot zal zijn. Op zoek geweest naar de zekeringen. Niet kunnen vinden.
Weet iemand waar de zekeringen zitten op een RT met bouwjaar 2010?
Groetjes,
Maarten
Maar had mij bedacht dat misschien wel de zekering kapot zal zijn. Op zoek geweest naar de zekeringen. Niet kunnen vinden.
Weet iemand waar de zekeringen zitten op een RT met bouwjaar 2010?
Groetjes,
Maarten
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: 2010 Ruit werkt niet meer
Dag Maarten,
Op geen enkele
zul je zekeringen vinden ! Can-bus kent deze niet op de 1200's. Gewoon naar de dealer gaan en niet zelf gaan prullen.
Suc6 !
Grtn Jeroen.
Op geen enkele

Suc6 !
Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Een openbaring voor mij. Nog nooit van gehoord, een motor zonder zekeringen. Blijk ik er 1 te hebben.
Jeroen bedankt voor je feedback.
Ga ik binnenkort eens kijken bij MotorPort Almere of komende zaterdag bij van Harten Amersfoort. Daar begint komende zaterdag de openingsrit van de BMW Club Nederland. Waar ik ook lid van ben.
Gr,
Maarten de Vries
Jeroen bedankt voor je feedback.
Ga ik binnenkort eens kijken bij MotorPort Almere of komende zaterdag bij van Harten Amersfoort. Daar begint komende zaterdag de openingsrit van de BMW Club Nederland. Waar ik ook lid van ben.
Gr,
Maarten de Vries
- jaybmw
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Maarten,
Het kan evt in de schakelaar zitten of in de stelmotor,denk bv aan corrosie/slecht contact.Alhoewel gezien de leeftijd v/d motor dit mij onwaarschijnlijk lijkt? Ook een losse connector oid kan de boosdoener zijn en in het ergste geval de stelmotor die stuk is.Vertrouw op je dealer en de garantie van BMW.Bij iedere dealer in elk land kun je binnen de garantietermijn dingen laten fixen,zij claimen dit bij de desbetreffende importeur.Tenminste zo hoort het....Maar vertrouw op de service van je eigen dealer.
Of probeer eens met lopende motor op de schermverstellingsknop te duwen en een beetje aan de ruit rommelen zodat een en ander in actie komt en het motortje in beweging komt??!!
Grt Jeroen.
Het kan evt in de schakelaar zitten of in de stelmotor,denk bv aan corrosie/slecht contact.Alhoewel gezien de leeftijd v/d motor dit mij onwaarschijnlijk lijkt? Ook een losse connector oid kan de boosdoener zijn en in het ergste geval de stelmotor die stuk is.Vertrouw op je dealer en de garantie van BMW.Bij iedere dealer in elk land kun je binnen de garantietermijn dingen laten fixen,zij claimen dit bij de desbetreffende importeur.Tenminste zo hoort het....Maar vertrouw op de service van je eigen dealer.
Of probeer eens met lopende motor op de schermverstellingsknop te duwen en een beetje aan de ruit rommelen zodat een en ander in actie komt en het motortje in beweging komt??!!
Grt Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Maarten de Vries
- Contacteer:
Afgelopen week was de ruit aan de beurt bij de dealer.
Het bleek de schakelaar te zijn. Wat overigens wel betekend dat het in 1,5 jaar het derde keer is dat het schakelaar gedeelte van het linker stuur wordt vervangen. Voorgaande keren was de cruise control schakelaar de reden. Dat vind ik toch wel slordig van BMW.
Groetjes Maarten de Vries
Het bleek de schakelaar te zijn. Wat overigens wel betekend dat het in 1,5 jaar het derde keer is dat het schakelaar gedeelte van het linker stuur wordt vervangen. Voorgaande keren was de cruise control schakelaar de reden. Dat vind ik toch wel slordig van BMW.
Groetjes Maarten de Vries
Maarten. ik zit met hetzelfde probleem.
Heb je enig idee hoeveel zo'n schakelaartje kost.
Ik heb geen garantie meer.
Heb je enig idee hoeveel zo'n schakelaartje kost.
Ik heb geen garantie meer.
Ik heb de linkerschakelaar vervangen.(prijs:234 euro).
Helaas werkt mijn elekrische ruit nog steeds niet.
Heel de boel gedemonteerd en het ruitmotortje eruit gehaald.
Weet iemand hoe ik dit kan uitmeten op defect.
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Even geen antwoord op je vraag.....Ik weet dat het motortje van de elektrische ruit van de k1100lt ook in de schuifdaken van bmw gebruikt wordt. Wellicht ook zo bij de R-serie, maar dat zou te onderzoeken zijn. Succes met het zoeken naar de oplossing van je probleem.
GrTz
BertL
BertL
- scan
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Het is naar alle waarschijnlijkheid een ruitenwisser motortje. Even bij een Bosch servicedienst langs en ze kunnen je het zo vertellen.
Als je de motor vrij hebt en je zet er stroom op dan zou hij moeten gaan lopen. Zo niet dan zal vermoedelijk de motor de prullebak in kunnen. Je kan hem dan ook nog doormeten of dit door een dealer, elektronica monteur of iemand die hier verstand van heeft laten doormeten.marjak schreef:Ik heb de linkerschakelaar vervangen.(prijs:234 euro).
Rob
- PD850RT
- Bijz: Antracietgrijs
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Kun je het motortje nog horen als je de ruit omhoog/omlaag zet?
Als dat zo is kan het zo maar zijn dat door vocht/corrosie het ruitmechanisme "vast" zit.
Dat met die Webasto-motor in een van de meldingen hiervoor herken ik van mijn K1100LT welke ik ooit gehad heb.
Ook daar deed de motor het wel maar het hele mechanisme om de ruit omhoog/omlaag te krijgen (was een beetje krakkemikkige manier met een soort van kabelsysteem welke door een stangenstelsel liep en hoe dat ooit door BMW uitgevonden is vond ik persoonlijk héél vreemd) goed in te spuiten met WD40 en daarna met een lichte vetsoort in te spuiten deed deze het weer een hele tijd.
Misschien is dit euvel zo snel op te lossen, van de andere kant als je nog garantie hebt....laat het doen door een dealer.
Verprutst deze het geheel is het voor zijn rekening!
Als dat zo is kan het zo maar zijn dat door vocht/corrosie het ruitmechanisme "vast" zit.
Dat met die Webasto-motor in een van de meldingen hiervoor herken ik van mijn K1100LT welke ik ooit gehad heb.
Ook daar deed de motor het wel maar het hele mechanisme om de ruit omhoog/omlaag te krijgen (was een beetje krakkemikkige manier met een soort van kabelsysteem welke door een stangenstelsel liep en hoe dat ooit door BMW uitgevonden is vond ik persoonlijk héél vreemd) goed in te spuiten met WD40 en daarna met een lichte vetsoort in te spuiten deed deze het weer een hele tijd.
Misschien is dit euvel zo snel op te lossen, van de andere kant als je nog garantie hebt....laat het doen door een dealer.
Verprutst deze het geheel is het voor zijn rekening!
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
Heb ik zo nu en dan ook, dat ie niet gaat,...paar dagen later gaat ie dan opeens weer.
Ik dacht ook wel dat het misschien vocht is, na het hoge druk afspuiten???
(O.K. ik weet dat je je motor niet met hoge druk zou moeten afspuiten
)
Groeten Jos
Ik dacht ook wel dat het misschien vocht is, na het hoge druk afspuiten???
(O.K. ik weet dat je je motor niet met hoge druk zou moeten afspuiten

Groeten Jos
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht