Het meest voorkomende oorzaak van ongewenste trillingen is wanneer iets te los zit.
Mijn vermoeden is dat als je de spiegel uithaalt zie je dan de vergrendel- pennen die in de rubber tule's past. Ik denk dat de verbinding te los zit of dat rubber te zacht is om de schacht pen strak genoeg te grijpen. De schacht van de vegrendel- pen (ik noem het een piemeltje) kan ook iets te dun zijn waarbij 1 of 2 wikkelen rubber tape kan helpen.
Ook mijn suggestie met een dunne rubber ringetje (zelfs een kleine O ring is te proberen) over de pennetje kan verbinding wat strakker maken waarbij de tule meer op de onderkant van de eikeltje van de pen grijpt. Misschien zijn deze onderdelen bij latere modellen aangepast. Ze staan als nrs 4 en 7 op de tekening.
Tja het is niet zo makkelijk om te verwoorden maar als je op de tekening in OEM kijkt of wanneer de spiegel afhaalt moet het duidelijk zijn.
Als iemand met een trillende spiegel langs komt wil ik het proberen. Bij goede resultaat zal ik het hier vermelden, Zaterdag is vrije inloop en einde van de middag is meestal oke.