Heerlijk, eindelijk weer eens lekker op de plof

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Heerlijk, eindelijk weer eens lekker op de plof

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

De afgelopen weken heb ik lijdszaam toegezien hoe de RT aan het infuus in de tuin stond te popelen om met mij weer een ritje te maken.
Vandaag was het dan weer zover. Motorpak aan, RT starten (liep gelijk weer als vanouds) en karren maar.
Eerst maar eens goed remmen om de remschijven roestvrij te maken. Daarna kwam het oude vertouwde gevoel in de kont weer terug. Ach, fietsen verleer je toch ook niet?
Met een enorme omweg heb ik Lelystad kunnen bereiken en de oude heer bezocht. Toen hij voor onderzoek van zijn kamer af moest heb ik afscheid genomen en ben vervolgens weer met een gigantisch leuke omweg (dijk Lelystad Enkhuizen enz.) weer in Diemen terecht gekomen.
Geloof me . . . . het voorjaar komt er aan . . . Mijn eerste 180 km's zitten er weer op Big RT Smile
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Heerlijk, eindelijk weer eens lekker op de plof

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Allereerst sterkte met je vader Jos... _004 , maar hallo..98: ...in mijn stamboom(pje) moet de eerste de 75 nog zien te halen _002...afijn, misschien mijn zoon.. :D
Tja..en dat motorrijden.. _005 ..moet zelf nog ff wachten tot 't laatste weekend van maart, maar dan... :-) :-)
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Jos WRSM schreef:De afgelopen weken heb ik lijdszaam toegezien hoe de RT aan het infuus in de tuin stond te popelen om met mij weer een ritje te maken.
Vandaag was het dan weer zover. Op naar Lelystad waar onze forumbeschermheer (98) helaas weer in zorgwekkende toestand in het Zuiderzeeziekenhuis is opgenomen. De nood met een deugd verenigigen dus. _001
Motorpak aan. RT starten (liep gelijk weer als vanouds) en karren maar.
Eerst maar eens goed remmen om de remschijven roestvrij te maken. Daarna kwam het oude vertouwde gevoel in de kont weer terug. Ach, fietsen verleer je toch ook niet?
Met een enorme omweg heb ik Lelystad kunnen bereiken en de oude heer bezocht. Toen hij voor onderzoek van zijn kamer af moest heb ik afscheid genomen en ben vervolgens weer met een gigantisch leuke omweg (dijk Lelystad Enkhuizen enz.) weer in Diemen terecht gekomen.
Geloof me . . . . het voorjaar komt er aan . . . Mijn eerste 180 km's zitten er weer op Big RT Smile

Jos, sterkte met onze beschermheer.
Al het beste met hem.
En ja het word weer motorweer.
Zaterdag gaat de accu er bij mij weer in en zondag haal ik hem op.
Eindelijk weer rijden. Heb er zin in.

Richard
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

Met 98 is er al voldoende om dankbaar voor te mogen zijn, en toch zou het mooi zijn als de 100 op de teller komt in redelijke gezondheid.
Mijn ouders lopen zo'n 10 jaar achterop en ik hoop maar dat het gezegde van die krakende wagens uitkomt.

Gisteravond heb ik na de nieuwjaarsreceptie bij Kenny weer de eerste rit gemaakt in de kop van Noord-Holland en een kleine 100 km gereden.
Heerlijk gevoel, prettige temperatuur en een groot genot.

Nu bijna 2.000 km op de teller en met de vol synthetische olie (10W 50) loopt het zaakje wel heel erg soepel.
Zaterdag wordt redelijk weer volgens de voorspelling en we gaan er zeker weer een paar km's bijschrijven, waarschijnlijk naar die krakende wagens.

Had gisteravond wel veel last van een beslagen vizier met het scherm in de hoogste stand, ondanks het dubbele vizier van de BMW systeemhelm.
Voorts was het een apparte ervaring met de wind op de kop bij 100 km/h de lichte duw op de rug te voelen.
Met ongeveer 18.000 geplande vakantie-kilometers in 2012 bespeur ik een gestegen adrenaline percentage in m'n bloed, laat het voorjaar maar komen!

Ronald
JoJothefirst
2024
2024
Type: R1200RT
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Jos, ook van mij de beste wensen voor je vader. Ziet het er al weer wat beter uit? Hij heeft nog wel wat te beschermen natuurlijk ;) En ja, het beter weer is in aantocht. Maar in de voorjaarsvakantie heb ik helaas geen beschikking over mijn RT. Ik zit in een vakantiehuisje aan de kust (ook leuk _005 )
Als je je vader weer spreekt, doe hem de groeten van mij en wens hem beterschap

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Zondag ook weer het eerste ritje van dit jaar kunnen maken. Lekker 140 km gereden met mijn man. Ik had een big smile op mijn gezicht en het was echt weer genieten. Jippie, laat het voorjaar maar komen.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
EL SCORPIO

Vandaag heerlijk met de motor naar het werk gereden.
Wel een beetje regen maar dat bomde niet.
Thuis gekomen en schrok.
De motor ziet er anders uit dan toen ik naar het werk ging.
Onder de bagger en zand en troep.
Dat word een wasbeurt dit weekend.
Hij ziet er nu al niet meer uit. _002
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Afgelopen zondag ook weer lekker gereden, was niet druk op de weg en aan het eind vd dag stond er 320 km. op de dagteller! :D
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

Net terug van een heerlijk ritje, heerlijk rustig op de weg!
Zegge en schrijven, slechts 6 motoren gezien!
Of zou het te vroeg zijn geweest en lag iedereen nog te slapen?

grtz,

RhanRT
EL SCORPIO

Vandaag ook een ritje gemaakt met Jekihero.
Wel een paar motoren gezien maar niet teveel.
Op het laatste stukje een paar spetters maar niet genoeg om het nou regen te noemen.
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Ook weer heerlijk een tochtje van ruim 150 km gemaakt samen met mijn man. Ik ben toch wel een aantal motoren tegen gekomen. En op het laatste stuk wel een beetje regen gehad. Maar het was weer genieten!
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
roffel

Ongelezen bericht door roffel »

Na een tijdje zonder. 02 maart 2012 op de nieuwe RT gestapt, grandioos rijgedrag. Maakt echt verschil met het vorige type RT1200. Met de complimenten aan Rob de Ruiter bij F. Breeman Rotterdam die mijn fiets goed verzorgt op de weg heeft gezet. We hopen in juni (samen met de zoon) Italie aan te doen. Maar de 1e ervaring stemt al positief het kan niet op.
Groet Roffel
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Gisteren een rondje Friese meren gedaan, ruim 380 km. Weinig verkeer, iets meer motoren op de weg als vorige week, ik was gelukkig net op tijd thuis voor de regen. :D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”