car wrapping folie aanbrengen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Beemer-Tycoons
2023
2023
Type: Ik heb een andere motor
Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Dordrecht

car wrapping folie aanbrengen

Ongelezen bericht door Beemer-Tycoons »

Heeft er al iemand op het forum ervaring met het kopen & aanbrengen van wrapping folie op je Beemer ?
Ik ben n.l. van plan om wrapping folie te gaan gebruiken om op deze manier zelf een tweede kleur op mijn kuip aan te gaan brengen i.p.v. dit te laten spuiten. Nu ben ik nog druk op zoek waar ik die folie kan gaan bekijken om het daarna te kunnen kopen, ik heb inmiddels al een tweetal firma's op internet gevonden in Apeldoorn en Elst maar mogelijk zijn er forum leden die dit al eerder hebben gedaan en mij van nuttige info kunnen voorzien.
-1150- Peter
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
1-handed
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: car wrapping folie aanbrengen

Ongelezen bericht door 1-handed »

Heb ooit mijn koker van mijn prothese laten doen bij http://www.spieringhs.nl/ ( zie onze projecten : 1-handed , ook op mijn website bij I-Limb )
Leek mij niet gemakkelijk , alleen de koker duurde 1 uur
Mits goed aangebracht ziet het er perfect uit en lijkt het net of het gespoten is
Weet niet wat het kost, een compleete auto kost tussen 2000/3000 euries :oops:
Beemer-Tycoons
2023
2023

Als je het laat doen kost het nog steeds een hoop geld en ik wil het graag zelf proberen.
Een reclame / sticker bedrijf is geen optie en ik heb natuurlijk ook wel speciale wensen voor wat betreft kleur en vormgeving.
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400
Afbeelding
Kees Jan

Ongelezen bericht door Kees Jan »

Wat is wrapping-folie??

Groet,
Kees Jan
1-handed
Bijz: www.1-handed.com
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Ongelezen bericht door 1-handed »

Kees Jan schreef:Wat is wrapping-folie??

Groet,
Kees Jan
Full-Car Wrapping
Deze techniek wordt steeds populairder! Het laten wrappen van uw auto is vooral populair bij de tuning wereld. Ook wordt het tegenwoordig meer bij bedrijfswagens gebruikt. Dit omdat het een hele pakkende techniek is! Mits het goed wordt gebruikt... zo zal een bedrijfsauto of -wagen de huisstijl van het bedrijf moeten doortrekken op een opvallende manier.

Voor sportwagens hebben we ook een uitgebreide keuze aan glans- en matkleuren en tinten. Ook kunnen wij uw auto gedeeltelijk of volledig met carbon-look wrappen.

De levensduur van onze folies bedraagt tot wel 10 jaar! Het kan tegen wind, regen en zon. Helaas dient een gewrapte auto wel vaker gewassen te worden als een laklaag. Dit komt omdat de folie altijd kunststof blijft.

Wanneer u de folie van uw auto af wilt. Dan trekt u de folie zonder enig probleem van de auto af. Als de auto in de fabriek is gespoten dan zal de lak van de auto er net zo uit zien als voor het wrappen. Dit omdat de folie niet permanent aan de lak zit.

Een soort dunne folie in elk gewenste print leverbaar ( de print op mijn prothese koker heb ik zelf ontworpen en laten print op de folie ) , wat je verwarmt , uitrekt aangebrengt hiermee word en bijna elk objeckt beplakt
Oorsterk en goed vormbaar http://www.premiumvinyls.nl/
Tuono

Ongelezen bericht door Tuono »

Olla Bikers,

Op Marktplaats voor weinig een grote topkoffer voor de -1200- kunnen scoren.
Echter was deze aardig beschadigd. _001
Het laten spuiten van de koffer zou ongeveer € 170.- kosten....... :shock:

Via het internet uitgekomen bij het Carwrappen.
En na enig speurwerk, een bedrijfje gevonden dat ook per strekkende meter folie verkocht.
Kosten €30,- incl verzenden.
Gisteren de folie binnen gekregen en vandaag samen met dochterlief de folie aangebracht.

Zo'n eerste keer is toch moeilijker dan ik dacht. :O
Maar het is toch redelijk gelukt.
Gelukkig is de hoeveelheid folie voldoende om de deksel nogmaals te wrappen..... :lol:
Dus binnenkort gaan we het nog een keer doen.
Nu weet ik waar op te letten........ ;)

Goed voorbewerken. (schuren)
Doe het met z'n tweeen.
Voorzichtig met de verfbrander (type fohn)
Geduld hebben en rustig werken.............. _004

En oefening baart kunst............... _004

Grtjs Tuono. 8)_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Nou...dat ziet er strak uit! _004
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Tuono schreef:
Knip knip

En na enig speurwerk, een bedrijfje gevonden dat ook per strekkende meter folie verkocht.
Kosten €30,- incl verzenden.
Gisteren de folie binnen gekregen en vandaag samen met dochterlief de folie aangebracht.
Wil je ook met ons delen welk bedrijf je gevonden hebt?
Tuono

Hallo,

Materiaal aangeschaft bij http://www.premiumvinyls.nl/

Snelle en nette levering.
Folie keurig in koker op gestuurd gekregen... _004

Grtjs Tuono. 8)_
Erikh

Ongelezen bericht door Erikh »

Ok, datzelfde bedrijf als 1-handed al noemde, ik dacht dat je een ander bedrijf had gevonden.
Ze hebben niet veel variaties qua kleur enzo.
Beemer-Tycoons
2023
2023

Ik heb inmiddels ook al het nodige onderzoek gedaan en heb inmiddels bij "Stickerland"in Rosmalen mijn juiste kleur folie gevonden, ze hebben daar ook kwaliteit folie van 3M.
Vandaag ben ik er geweest om de juiste kleur van de folie te bekijken want ik zocht een grijs/antraciet kleur om bij mijn zilveren kleur te combineren.
Na lang wikken en wegen heb ik na overleg thuis inderdaad de anraciet folie besteld en deze zal volgende week ook netjes in een koker worden toegestuurd, ook kreeg ik daar nog de nodige tips betreffende het aanbrengen en het voor behandelen van de randen met een primer.
Op het internet heb ik een mooi voorbeeld gevonden hoe ik de contrast kleur ga aanbrengen maar ik ga eerst even proberen met een paar kleine oppervlakken zodra het er op zit zal ik er foto's van maken en die hier plaatsen.
-1150- Peter
Afbeelding
Beemer-Tycoons
2023
2023

Hallo Tuono,

Je koffer ziet er inderdaad puik uit en ik weet inmiddels dat het niet zo simpel is als het lijkt om de folie er strak op te krijgen.
Op dit moment ben ik ook druk bezig verschillende vlakken van mijn zilvergrijze Beemer te beplakken met Wrap folie het is inderdaad een zenuwslopend geduld klusje . Op Youtube heb ik verschillende filmjes bekeken waar het voor werd gedaan maar zelf doen is toch wel even wat anders, het lijkt zo makkelijk.
Daar rade ze aan om de randen eerst voor te behandelen met 3M Primer 94 en als de folie is aangebracht een 3M Edge sealer 3950 aan te brengen, heb jij dat ook gedaan?
Ik heb de primer wel kunnen vinden en inmiddels aangebracht maar de Edge sealer heb ik nog niet kunnen kopen.
Misschien dat ik vanavond zal kijken of ik wat foto's hier kan plaatsen.
[groet] Peter
Afbeelding
Tuono

Hallo Beemer,

Ik heb verder niks bijzonder gedaan aan de koffer.
Alleen goed vet vrij gemaakt. En uiterraard de krassen eruit geschuurd.

Hierna met z'n tweeen de folie aangebracht. Voorzichtig warm maken en dan kun je hem goed strak om de bochten trekken.
Geduld in deze is zeker een schone zaak........

Succes met het aanbrengen.

Grtjs Tuono 8)_
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

ziet er keurig uit. _004
Vergeet niet alle rondingen goed warm na te fohnen! (niet te heet natuurlijk).
Het meest belangrijke zit m in de afwerking.
Als de folie gedeformeerd is (uitgerekt) wil het uiteindelijk bij teveel spanning terug naar de oude vorm.
De sterkte van de lijmlaag kan het dan verliezen van het materiaal, en kan dan met de tijd loskomen.
Als de folie heet nagefohnt is zal het na afkoelen zijn vorm houden en van 'kauwgom' uitharden naar de uiteindelijke vorm.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Beemer-Tycoons
2023
2023

Hier vast wat foto's van mijn hobby ( zweet , zenuwen ) project.
Nog 1 kuipzijkant te gaan en dan ben ik klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
-1150- Peter
Laatst gewijzigd door Beemer-Tycoons op 28 mar 2012, 12:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wil_kok
Type: R1250RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door wil_kok »

Hoi,

Heb de folie voor mijn motor gekocht bij AutoTrimDesign uit Amerika.
Het is niet goedkoop, maar wel op maat voor BMW.
De set kwam op €100,00 en +/- € 35,00 verzendkosten.
Toen ik het ontvangen had, kreeg ik koude voeten en durfde het niet aan om zelf de folie op te brengen.
Heb het bedrijf gebeld dat onze bedrijfsauto's voorziet van logo's en die wilde het wel doen voor € 50,00.
Dus voor onder de €200,00 ziet mijn motor er anders uit.

Ik ben in ieder geval tevreden met het resultaat.
Bijlagen
Stickers.jpg
mhovens
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Ziet er goed uit! Ik zou het ook niet durven, en waarschijnlijk ook niet kunnen.
dr.trimble

Ongelezen bericht door dr.trimble »

wil_kok schreef:Hoi,

€ 35,00 verzendkosten.
.

35 euro verzendingskosten ??? Zat er een gouden strik rond misschien :shock:
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Amerika is belachelijk duur met verzendkosten .
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

wil_kok schreef:Heb de folie voor mijn motor gekocht bij AutoTrimDesign uit Amerika.....
Toen ik het ontvangen had, kreeg ik koude voeten en durfde het niet aan om zelf de folie op te brengen.
Heb het bedrijf gebeld dat onze bedrijfsauto's voorziet van logo's en die wilde het wel doen voor € 50,00.
Ik begrijp wat je zegt, heb zelf ook koude voeten om het te doen, terwijl nu het perfecte weer is juist om dit te doen.
(warm en geen wind)
En ik heb een radicaal andere kleur, dan wil je het zeker goed (laten) doen.

Weet je toevallig of ze het nat of droog gemonteerd hebben?
Zo te zien de natte methode, gezien de drukspuit.
De schilderstape had ik ook al aan gedacht.

En heb je het adres van dat bedrijf (evt. via PB) want dat zit dus waarschijnlijk ook bij mij "in de buurt". ;)

PS: Had jij naast de stickers nog een instructie-sheet gekregen? (ligt zo te zien op het zadel?)
Bij mijn zending zat alleen het stickervel.
wil_kok
Type: R1250RT
Woonplaats of omgeving: Amersfoort

Ongelezen bericht door wil_kok »

Ze hebben de de folie droog geplaatst. De drukspuit hebben ze gebruikt om de delen schoon te maken.
Voor de handleiding kan je kijken op de site http://www.autotrimdesign.net bij de installation instructions.
Er zaten bij de levering geen instructies. Op de site of via Youtube zijn er echter wel video's die een goed beeld geven.
De sheet op het zadel is een afbeelding overzicht van hoe en waar de folie komt.
Ik zal kijken of ik nog de installatie instructies heb, die zal ik scannen en op het net zetten.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dank je wel voor je reactie! _004

En ik ga zeer waarschijnlijk naar Barneveld, dat is beter voor de sticker ;-)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”