Hoeveel KM's rijd jij per jaar?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wat rijdt jij per jaar?

0-6000
19
31%
6000-12000
16
26%
12000-24000
19
31%
24000-36000
7
11%
36000-~
1
2%

Totaal aantal stemmen: 62

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Hoeveel KM's rijd jij per jaar?

Ongelezen bericht door dhr »

Naar aanleiding van de discussie over onderhoud versus veel rijders, vind ik het leuk om te weten hoeveel we rijden als RT'ers.
Om zelf de kop af te bijten:
Ik zelf zit op de 34000, met name woon-werk.
In het weekend rijd ik heel weinig.
Soms even naar de stad omdat het parkeren zo makkelijk is :-) en heel heel soms een tourritje.
mijn RT is dan ook typisch een erg functioneel ding en handig vervoermiddel, maar daarom ben ik er niet minder blij mee :;

gr
Kees
Laatst gewijzigd door dhr op 12 mar 2009, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Re: Hoeveel KM's rijdt jij per jaar?

Ongelezen bericht door HansD »

Ik rijd al 2 jaar met veel plezier woon/werk Rotterdam/Den Haag. Vandaar dat ik 'maar' 10.000 per jaar rijdt. Als ik binnenkort verder weg kom te werken (waarschijnlijk), gaat dat hoger uitvallen...
Hans
dhr
Contacteer:

Re: Hoeveel KM's rijd jij per jaar?

14 reacties (op 288 leden op dit moment) is nog niet veel. :$
Ik ben toch wel benieuwd of mijn theorie klopt :?: :
RT rijders zijn of echte liefhebbers, die niet veel rijden maar wel veel aandacht en zorg voor hun machine hebben, of veelrijders die de RT kiezen voor comfort en kwaliteit (en ondertussen niet minder liefhebber zijn natuurlijk). De laatste zullen mischien minder toeters en bellen hebben en minder vaak poetsen :?: Ze maken wel (relatief) veel kilometers. Het is mischien wat gechargeerd, of teveel vanuit mijzelf gredeneerd :; , maar ik ben wel benieuwd....

hgr
Kees
Laatst gewijzigd door dhr op 25 mar 2009, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

dhr schreef:Ik ben toch wel benieuwd of mijn theorie klopt :?: ...
Ik denk dat hij klopt.
Ik rijd tussen de 25 en 35000km per jaar en ben licht allergisch voor poetsen. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Paul

Ongelezen bericht door Paul »

Ik rij zon 12000km per jaar woon/werk. Daarnaast rij ik nog heel vaak ritten met vrienden of met de drie clubs waar ik lid van ben. Veel van de clubritten zijn in het buitenland. Meestal in de Eifel. En tussendoor rij ik regelmatig een ritje met mijn vrouw. Al met al denk ik dat ik tussen de 25 en 30 duizend kilometer per jaar rij.
Maar ik moet er wel bijzeggen dat dit verdeeld is over twee motoeren. Maar de meeste kilometers maak ik wel met de BMW. (voorheen Pan European).
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dag, ik rij ongeveer 22 a 23000km/j dat is woon-werk 65% en de rest is puur plezier.

Ben :D
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl

Kuifje65

Ongelezen bericht door Kuifje65 »

Ik heb een RT gekocht omdat ik motorrijden leuk en BMW-motoren mooi vind. Het is een hobby en helaas rij ik veel te weinig. Ik hoor dus niet bij die groep die zich iedere dag tussen de files doorwurmt, maar bij degenen die je op een mooie zomerdag lekker ziet toeren.

Je komt dan niet aan veel kilometers. Bij 3000 is het wel op. Het maakt het niet minder leuk!
Miky-Biky
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Dag allemaal,

ik rijd enkel voor het plezier, liefst op mooie dagen maar dat is geen must. De laatste ritten zijn wel veel routes gedownload of gecopieerd uit een motorblad. Hoeveel, graag had ik er wat meer gedaan maar het zijn er nu zo'n 8000/jaar.

Grtzz.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
BeemerBert
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Hallo RT vrienden,

Vorig jaar bijna 10.000 km inclusief een vakantie van een weekje met ruim 3000 km.
Dit jaar vakantie per koekblik dus net boven de 6000.
Waarvan ongeveer 1500 woon werk en de rest FUN :lol: :lol:

Groet, Bert
marcanon

Ongelezen bericht door marcanon »

ik verwacht ergens tussen de 20 en 25.000 uit te komen op jaar basis. Daarvan is 90% woon/werk. De weekends zijn te druk om even voor de lol te gaan toeren, helaas :( . Maar op maandag weer lekker op de motor naar het werk maakt weer een boel goed.

marco
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Zo'n 6000 km per jaar, zeker 95 % daarvan plezier kilometers (ook die enkele keer dat ik de motor voor woon-werk verkeer gebruik!).
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Jan de BMW-man
Type: R1100RT
Bijz: 1998, antraciet
Woonplaats of omgeving: Krimpenerwaard

Ongelezen bericht door Jan de BMW-man »

Pakweg zo'n 18.000 km per jaar, waarvan ongeveer 16.000 per jaar woon-werkverkeer.
Voor mijn dagelijkse route zie topic onder RT café.
En ja, ook ik ben lichtelijk allergisch voor poetsen. Af en toe de spreekwoordelijke emmer water erover moet voldoende zijn.
Gr, Jan
Luc1150rt

Ongelezen bericht door Luc1150rt »

Als ik het vanaf augustus tel kom ik waarschijnlijk op 20.000/ jaar. Meeste is woon-werk.

Maar: nu de zomer er aan komt en in de vriendenclub allerlei tweewielers worden afgestoft :D.. ga ik binnenkort ook e.e.a. aan toerritten voor de lol maken waarschijnlijk..

Greetz
Luc
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi,

Tot vorig jaar reed ik gemiddeld zo'n 10.000 km per jaar (woon-werk jaar rond), maar mijn werkgever verhuisde van Leiden (binnenstad) naar Floraholland Naaldwijk. Rij nu 20.000 per jaar en grotendeels over de snelweg 8) . Zag er erg tegen op, maar grappig genoeg kost het mij ± 10 minuten extra om de dubbele afstand af te leggen. Lekker doorrijden, geen landbouwvoertuigen meer in de weg en nagenoeg geen verkeerslichten. De cruise control is hierbij overigens ook echt een geweldige oplossing. Heb in een jaar rijden nog geen bon gezien ;)

Enkele keren per jaar maak ik een toertje met een goede maat en 1x per jaar gaan we dan paar dagen op pad. Afgelopen jaar was dat Duitsland en in juni wordt het Schotland. Veel zit in :D .

Ralph
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Altijd te weinig ... ;)
peijsj

Ongelezen bericht door peijsj »

Ook voor mij is het altijd te weinig,
Ik kom op ongeveer 12000 km/jr.incl 3000 km. vakantie (Dolomieten) Dit zijn vrijwel uitsluitend plezierkilometers en zo min mogelijk autoweg.
Voor woning-werk heb ik een een lease bak. Was overigens deze winter niet altijd een straf..............
Ziet er naar uit dat ik na de vakantie de auto kwijt raak en dan zal vanzelf meer gereden worden met de RT.
Maak hier overigens wel wat zonde van want hij moet nog lang mee wat mij betreft. Overweeg dan ook om die situatie een andere motor er bij te kopen. (Als het thuisfront tenminste niet dwars gaat liggen. Het is wat met die mondige vrouwen van tegenwoordig...
groet
Jan

dhr
Contacteer:

Dag Jan,

aan wat voor motor zit je dan te denken?
Ik vind juist de RT ideaal voor woon werk, ook 's winters en bij nacht en ontij. Ik zou niet op een andere willen zitten. 8)_
ik heb van de winter 2 dagen op een Deauville gereden als leenmotor, maar dat was een stuk minder en zeker ook qua comfort en behaagelijkheid :O

hgr
Kees
peijsj schreef:Ook voor mij is het altijd te weinig,
Ik kom op ongeveer 12000 km/jr.incl 3000 km. vakantie (Dolomieten) Dit zijn vrijwel uitsluitend plezierkilometers en zo min mogelijk autoweg.
Voor woning-werk heb ik een een lease bak. Was overigens deze winter niet altijd een straf..............
Ziet er naar uit dat ik na de vakantie de auto kwijt raak en dan zal vanzelf meer gereden worden met de RT.
Maak hier overigens wel wat zonde van want hij moet nog lang mee wat mij betreft. Overweeg dan ook om die situatie een andere motor er bij te kopen. (Als het thuisfront tenminste niet dwars gaat liggen. Het is wat met die mondige vrouwen van tegenwoordig...
groet
Jan
peijsj

Ongelezen bericht door peijsj »

Beste Kees,

Weet ik niet. Was en is een gedachte. Voornamelijk om mijn RT te "sparen" Aan woon-werk doe ik zo'n 30.000 km./jr en vrijwel uitsluitend 80 kilometerwegen. Een iets kleinere cardanfiets zou dan ook mogen voor deze kilometers en dan blijft mijn RT de pretfiets voor zon-en feestdagen en vakanties.
Als mijn baas nu een uitstekende reiskostevergoeding betaald kan ik natuurlijk ook kiezen voor bv. een r 1200 rt...............
Moet er allemaaal nog eens goed over denken. Ik heb nog tijd.

groet
Jan
dhr
Contacteer:

Dag Jan

Ik rijd zelf zo'n 34K/jr en denk met mijn huidige RT nog zo'n 4 jr te kunnen doen (nu 69K). Tegen die tijd is een 1200RT ook binnen het bereik :;

Ik ben benieuwd waar je voor gaat kiezen, een extra motor zijn ook extra kosten, 2 fietsen gaan dan niet op eens de helft kosten.
Houdt ons maar op de hoogte.

hgr
Kees
peijsj schreef:Beste Kees,

Weet ik niet. Was en is een gedachte. Voornamelijk om mijn RT te "sparen" Aan woon-werk doe ik zo'n 30.000 km./jr en vrijwel uitsluitend 80 kilometerwegen. Een iets kleinere cardanfiets zou dan ook mogen voor deze kilometers en dan blijft mijn RT de pretfiets voor zon-en feestdagen en vakanties.
Als mijn baas nu een uitstekende reiskostevergoeding betaald kan ik natuurlijk ook kiezen voor bv. een r 1200 rt...............
Moet er allemaaal nog eens goed over denken. Ik heb nog tijd.

groet
Jan
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Sinds ik niet meer werk maak ik eigenlijk minder kilometers dan verwacht. En dat komt mede doordat ik vroeger als ik een vrije dag had en het was een beetje redelijk weer ik een eind ging rijden maar nu ik bijna elke dag tijd heb denk ik vaak ach dat kan morgen ook wel dan is het misschein nog beter weer.

Alhoewel ik eigenlijk niet meer werk doe ik nog wel iets voor scholingscommissie voor de VOC/ROC waaronder het ontwikkelen en bijschaven van nieuwe en bestaande opleidingen af en toe voorzitter van de examencommissie en daarbij ben ik voorzitter van de Focwa van de caravan en campeerautoafdeling en daar gaat ook best veel vrije tijd inzitten.

En dan komt er ook wel regelmatig iemand met de vraag heb je zin om dit of dat te doen, mee te helpen of mijn motor doet zo raar of noem maar op en dat vind ik nog steeds allemaal leuk maar het is niet bevordelijk voor het aantal jaarkilometers. Maar we gaan ook regelmatig spontaan met een paar gelijkgestemden een tour maken en dat vind ik ook wel heel leuk.
Ik geniet van het motorijden op Mijn RT maar ook op de GS en dan ook nog af en toe op een 69S en als mijn vrouw op haar R45 rijdt ben ik solidair en pak ik de R65 dus ik moet de kilometers een beetje verdelen. Verder kan ik genieten van het poetsen en het onderhouden van de diverse motoren.
Ik probeer zoveel mogelijk alles zelf te doen en de oude boxers hebben voor mij niet zoveel geheimen meer maar de moderne zo af en toe nog wel en dan laat ik me graag informeren door o.a. leden van de diverse Forums.

met vr gr
Han
dhr
Contacteer:

Dag Han,

als ik zo jou stukje lees dan heb jij een hele garage vol staan :O , klopt dat :roll: ?
Dan ben jij een gelukkig man :D En dan ook nog een vrouw die van motorrijden houdt :lol:
han62 schreef:Ik geniet van het motorijden op Mijn RT (1) maar ook op de GS (2) en dan ook nog af en toe op een 69S (3) en als mijn vrouw op haar R45 (4) rijdt ben ik solidair en pak ik de R65 (5) dus ik moet de kilometers een beetje verdelen. Verder kan ik genieten van het poetsen en het onderhouden van de diverse motoren.
Ik probeer zoveel mogelijk alles zelf te doen en de oude boxers hebben voor mij niet zoveel geheimen meer maar de moderne zo af en toe nog wel en dan laat ik me graag informeren door o.a. leden van de diverse Forums.

met vr gr
Han
Ik heb even meegeteld in de tekst (#), da's een heel mooi span, wat zeg ik een hele roedel 8)_

Change

Ongelezen bericht door Change »

Ik rij nagenoeg alleen met mooi weer, aantal km. ligt dus aan het klimaat ?

Ik schat plm. 5k aan woon-werk en het losse tourwerk. Veeeeel te weinig voor zo'n buffel (R1150RT) maar het is mn hobby en deze tijd voor hobbys is helaas beperkt :( .
JOEB1

Ongelezen bericht door JOEB1 »

Ik rijd zo rond de 10.000 op de RT. (gem een dag in de week).
De andere dagen met een andere BMW (535t) Totaal ongeveer 50.000 per jaar. Wanneer ik een vroege afspraak heb dan pak ik de motor omdat ik dan een redelijk gegarandeerde reistijd heb.
voor m'n beroep (organisatie advies, projectmgt, interimmgt..) verwacht men over het algemeen toch wel dat ik strak in het pak verschijn (en da's geen motor pak :-) )
Dus op casusal friday grijp ik meestal m'n kans. Zijn er meer rijders die in 'pak' verwacht worden op hun werk. Hoe doen jullie dat?
Gr JOEB
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

JOEB,
Was vroeger altijd zo, maar laatste jaren wordt de dress code steeds soepeler bij klanten.
Als ik nu een nieuwe klus heb, ga ik de eerste 2 weken met de auto. Meestal ben ik de eerste dag behoorlijk "overdressed" en gaat de jas en de stropdas de 2 dag al niet meer mee. Ik heb (meestal) geen representatieve funktie en als mensen je eenmaal kennen, accepteren ze gewoon dat je 's ochtends in je motorpak verschijnt.
Hans
Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Vroeger (lees vorig jaar) was mijn werk niet reeel met de motor. Ik reed toen ook niet meer als 5000km p/jr (incl 3000km van de vakantie). Nu ik een nieuwe werkgever heb zal ik (veel) meer met de motor moeten ivm verkeer. Sinds ik hier ben begonnen op 01-07 heb ik al 10.000km gereden (incl 2900km van de vakantie) dus het gaat hard. Maar ik heb een leuke route die 85% binnendoor is, dus iedere keer weer een feest. :D
DutchBear
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: lekker groot
Woonplaats of omgeving: Apeldoorn

Ongelezen bericht door DutchBear »

Ik rij puur hobbymatig.

Vast niet meer dan 5.000km per jaar.

Waarom dan in vredesnaam een RT?
Nou, gewoon ! Daarom !
R1200GSA 2010

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”