Hoeveel 'pillions' rijden er mee ????

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Gaat er iemand mee op je trips?

Ja, bijna altijd
6
21%
Ja, soms
10
34%
Nee, bijna nooit
8
28%
Ik rijd alleen
5
17%

Totaal aantal stemmen: 29

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Hoeveel 'pillions' rijden er mee ????

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ummm, oh ja, da's 'passagier' in goed Hollands, denk ik.

Sinds ik de RT heb, rijdt mijn 'dame' graag mee... zolang het maar mooi weer is !
Dus ben ik nieuwsgierig hoeveel echtgenotes, vriendinnen of anderzins passagier gewoonlijk op de achterbank meerijden?
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Hoeveel 'pillions' rijden er mee ????

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Ik denk dat het er zo'n 15 a 20 zijn. Wordt dus voor de dames ook erg gezellie :lol:
EuropeRider schreef:Ummm, oh ja, da's 'passagier' in goed Hollands, denk ik.

Sinds ik de RT heb, rijdt mijn 'dame' graag mee... zolang het maar mooi weer is !
Dus ben ik nieuwsgierig hoeveel echtgenotes, vriendinnen of anderzins passagier gewoonlijk op de achterbank meerijden?
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Wellicht dat Francois het meer in het algemeen bedoelde en niet specifiek voor de toertocht, maar goed.

Laten we er van uitgaan dat dat altijd te weinig is...

Mijn dame rijdt de laatste tijd niet mee omdat het te koud is op de fiets. Bovendien rijdt ze minder vaak mee omdat ze op de kindjes past als ik weg ben. Daarbij is het jaargemiddelde met de komst van de kinderen drastisch gekelderd, dus dat helpt ook niet echt. En je kinderen in de zomer te bed leggen om met z'n tweeen een stukkie te gaan sturen vind ik ook niet helemaal verantwoord.

Wel heeft ze het altijd ontspannen gevonden, aangezien ik -voor haar- een lulijzer (intercom) heb gekocht, zodat ik kan controleren of ze in slaap valt of niet. Ze is namelijk in Luxemburg een keer bijna van het zadel gegleden omdat ze rustig in slaap dommelde...

Tot de kinderen weer wat ouder zijn, of we een goede vaste oppas hebben gevonden zullen we het er maar mee moeten doen...

Overigens heb ik standaard een stuk of wat 'pilonnen' in de koffers zitten om -als de gelegenheid zich voordoet onderweg- wat oefeningen te kunnen doen. Ik zag dat Francois daar halve tennisballen voor gebruikt!
Walter
Erelid
Erelid
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Dave schreef: Bovendien rijdt ze minder vaak mee omdat ze op de kindjes past als ik weg ben. Daarbij is het jaargemiddelde met de komst van de kinderen drastisch gekelderd, dus dat helpt ook niet echt. En je kinderen in de zomer te bed leggen om met z'n tweeen een stukkie te gaan sturen vind ik ook niet helemaal verantwoord.

Heel herkenbaar... lijk mijn situatie wel :O
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
EuropeRider
Contacteer:

Ja, was in het algemeen bedoeld, niet alleen voor de RT toertocht :-)

Nina sukkelt ook wel eens in slaap... ondanks de Autocom!! :lol:

Het voordeel van 'ouder zijn' (én zelfstandig ondernemer) is dat je makkellijker kunt opstappen en wegwezen..... hoewel dat nu ook weer makkellijker klinkt dan het soms is :D Geen kids, wel klanten !

The Man's Blog
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Vorig jaar met Marie vijf dagen samen naar de Moezel gebied en zij zei dat het veel beter was dan haar eerste voorstelling van een motortoer.
Ik stop wel vakker en rijd wat rustiger dan als ik alleen op de motor ben maar de volgende toer samen naar de Zwartewoud is al in de planning :D

Gr,
Kenny

EuropeRider
Contacteer:

Klopt, het is wel even anders dan met de auto op vakantie..... op de een of andere manier gezelliger en intenser!

The Man's Blog
arjl
Type: R1100RT
Woonplaats of omgeving: Den Haag

Ongelezen bericht door arjl »

Ben natuurlijk nog redelijk recent begonnen met intensief rijden, maar mijn vriend heeft ook een motorpak aangeschaft. Hij zal dus wel met enige regelmaat mee rijden!

Groeten,
Arjen
R1100RT (2000), Neon Blauw, Interphone F4, Garmin Zümo 550
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Ja ja, het vrouwtje gaat op toer bijna altijd mee. Mmm is dit nederlands?? Nou ja jullie begrijpen het wel.

Behalve als het koud is haakt ze toch af. Zoals bij de laatste kouwepotentocht van de promotor.

En wanneer ik een enkele keer op de brommert aan woonwerk verkeer deelneem, dan doen we het in ons eentje. :D
Zümo XT
Henk

Ongelezen bericht door Henk »

Ja mijn vrouw gaat bijna altijd mee, of het nu koud is of niet.
Bep Klep is daarbij een uitkomst.

groet, Henk
BMW-Harm

Ongelezen bericht door BMW-Harm »

Ja, op motorvakantie gaan we altijd met z'n 4-en. Zoon met vrouw, mijn vrouw en ik.
Al 4 jaar erg gezellig.
Mijn vrouw zit dan bij me achterop.

De dagtoertjes doe ik ook vaak met mijn zoon die een eigen beemer heeft (GS rijder)...bij motorzaken even een bakkie doen, leuk hoor :D

dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Ooit lang geleden (inderdaad opa vertelt) ontmoete ik mijn vrouw, dat was nog voor ik de schone leeftijd van 18 had bereikt. Ik had toen al de wilde en in haar ogen onverantwoorde droom om te gaan motorrijden (motortje kopen, oefenvergunning voor 50 gulden, na 2 weken je kunstje laten zien en klaar was Kees). Echter mijn vrouw werkte toendertijd op de Eerste Hulp van een ziekenhuis...

Nu, ruim 30 jaar later, was het vorig jaar zomer zover! Ik heb mijn rijbewijs en mijn RT. De aanhouder wint ;)
Maar... achterop gaan? Da's nog een bruggetje te ver!

hgr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Frans

Ongelezen bericht door Frans »

Een paar keer per jaar altijd een dagtrip, met mijn vrouw.

Dan besteden we de kids uit en gaan een mooie toerrit maken.
Vaak in de belgische ardennen.

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”