roangRT schreef:Heeft iemand ervaring met losse rugprotector?
Wil een losse stevige protector in mijn jas,maar dealer raad er een aan die je op het lichaam draagt.
groet,
Rob.
Hoi Rob,
Sinds enkele maanden maak ik gebruik van een losse rugprotector van Tryonic (
http://www.tryonic.com). Deze protector heeft beschermingsniveau 2. Schijnt hoog te zijn.
Ik ben de protector gaan dragen na een motorongeval in 2010 waarbij ik een instabiele wervelbreuk van de 12de thoracale wervel heb opgelopen.
Een duidelijk verdronken kalf en gedempte put verhaal. Maar beter laat dan nooit.
Alles is goed gekomen en ik rij weer motor. Mij bevalt de protector erg goed. Deze zit perfect en stoort niet tijdens het dragen. Biedt ook meer dan voldoende bewegingsvrijheid. Let wel op de juiste maat (afhankelijk van lichaamslengte). De reden voor mij om voor een losse protector te kiezen is dat deze onafhankelijk van de kleding die je draagt altijd de maximale bescherming biedt doordat de protector door de banden en bevestiging altijd op de juiste positie zit. Daarbij biedt de protector bescherming over de gehele rug. In mijn geval vanaf bovenkant jas (kraag) tot en met de broekband (stuitje).
Bijkomend voordeel van deze protector is dat de band aan de onderzijde lekker breed is en ook dienst doet als niergordel. Nooit gedacht dat dat zo prettig kan zijn. Ik ga nooit meer zonder de protector op de motor weg.
Henk