Graag zou ik even mijn ervaring met motorkleding met jullie willen delen en advies vragen over ervaringen met de door mij bedachte richting.
Ik begrijp dat voor sommigen van jullie een kledingeis is dat je uit het pak zo je nette kleren aan moet kunnen hebben dus wellicht wat andere overwegingen hebben.
Dit is waar ik vandaan kom:
Momenteel heb ik textielkleding. De kleding die ik nu heb is zogenaamd 3 laags. Een buitenlaag, daaronder –uitritsbaar- een waterdichte laag en zonodig daaronder –ook uitritsbaar- een termo laag.
Hoewel de zaak goed waterdicht en in de winter warm is heb ik toch een aantal nadelen moeten constateren.
1 Bij droog weer met alle voering eruit zit het pak toch aan de ruime kant. Is wel wat op te lossen door een aantal drukknopen op het pak te verzetten maar dat kan bv op de broek niet. Dus als je dan valt heb je kans dat de protectors niet op de juiste plaats zitten.
2 Bij nat weer zuigt het buitenpak zich vol met water en wordt een stuk zwaarder en het duurt lang voor het droog is en is dan ook kouder.
3 Bij “het kan droog blijven / het kan regenen” kun je kiezen als het een beetje warmer weer is:
a:Waterwerende laag erin en als het niet regent het erg warm hebben.
b:Waterwerende laag eruit en als het toch gaat regenen, pak uit, in je ondergoed staan om de laag erin te ritsen, pak weer aan.
Kortom het mij als “ideaal” geadviseerde pak heeft toch wel wat nadelen.

Ik denk nu aan een leren pak. Voor mij gelden namelijk geen beperkingen omdat ik geen zakelijk gebruik van de motor meer maak!
Ik stel me voor dat als het gaat regenen (echt regenen) dat je een regenoverall over je leren pak aantrekt? Lijkt me ook logischer dan pak uit voering erin en pak weer aan!
Alternatief is een textiel jas en broek die gelijk aan de buitenkant waterdicht is Gore-Tex Pro shell.
Dat is echter wel een heel dure oplossing want je praat bij GoreTex voor een totaal pak toch wel over € 1000,- of meer!
Graag zou ik jullie visie/adviezen/ervaringen op het een en ander horen?