FredM schreef:@mveenstra: dank voor je reactie. Ik heb zitten surfen op de aanpassing voor de R1150RT. Begrijp ik dat het aanpassen van de achtervering alleen al zo'n € 750 kost. Vind ik best veel geld, zeker in verhouding tot aanschafwaarde en leeftijd van mijn motor. Of zijn er nog alternatieven.
Nou Fred,
Ik weet niet waar je dat gelezen hebt. Maar daar klopt niks van hoor.

Bij hyper pro in Alphen. Kost het op dit moment tussen de 350 en 450 euro incl monteren en olie enz enz. (hangt beetje van motor af). Dit is dan puur en alleen voor de veren voor en achter. Dempers hoef je niet te vervangen. Hiermee verlaag je je motor ongeveer 2 cm. Klinkt weinig maar is een wereld van verschil.
Nou zeg ik niet dat dit goedkoop is hoor. Maar gelukkig niet zo duur als jij hebt gelezen. Daarbij is het natuurlijk niet alleen voor beter comfort maar ook voor meer veiligheid. Met hyper pro heb je een betere wegligging en dus meer veiligheid. Met een goed comfort zadel zit je toch ook al gauw rond de 100/150 euro. Maar inderdaad goedkoop is anders.
Kijk als het jou alleen om het verlagen gaat en de rest maakt je niet uit. Dan zou ik kiezen voor alleen een lager zadel. Dat is de goedkoopste oplossing. Echter ga je ook voor comfort en veiligheid dan raad ik je aan om te kijken naar hyper pro's. Maar dat is mijn persoonlijk advies natuurlijk.