Startonderbreking doet het niet

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Hairless-Joe
Type: R850RT
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Heinenoord

Startonderbreking doet het niet

Ongelezen bericht door Hairless-Joe »

Op het gevaar af een topic te beginnen die in het verleden al eens is geweest (dan hoor ik het graag) het volgende. Gisteren wilde ik bij het Feijenoordstadion wegrijden. Helaas wilde de 850 niet van de startonderbreking af. Toevaligerwijze de tweede keer op precies dezelfde plek en ook laat op de avond. (Nee het heeft niets te maken met de resultaten van de stadionclub). Na de hulpdienst van de KNMV te hebben gebeld nog een paar keer van alles geprobeerd en tot mijn verrassing deed hij het ineens weer. De vorige keer duurde het zo'n half uurtje, nu bijna een uur voordat hij van de startonderbreking afging. KNMV afgebeld en als een speer over de inmiddels verlaten snelwegen naar huis gereden. Herkent iemand het probleem van de startonderbreking?
Oh, ja volgens mij werkt de "inductie" sleutel ook niet goed.

Alvast bedankt.
Werkverkeer? Woon/werkverkeer!
Inspector Gadget

Re: Startonderbreking doet het niet

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Er is inderdaad wel eens een draadje over geweest.

Laat ik met het laatste beginnen, de inductie-sleutel.
Aangezien je die weinig gebruikt, zal het contact wat vuil kunnen zijn. (de buitenste ring op je dashboard)
Met een potloodgum voorzichtig schoonmaken (ook de inductie-sleutel zelf) kan soms goed helpen.

Goed, dan het alarm.
Het is niet ongewoon dat bij de wat grotere publieke omgevingen een draadloos alarm niet of heel slecht reageert op de afstandsbediening.
Dit komt omdat de frequentie welke het alarm gebruikt (433,97 Mhz) ook gebruikt wordt voor (korte-afstand) video-transmissie, draadloze microfoons, draadloze afstandsbediening (alarm, draaibare objecten, beveiligingsdeuren, etc), en dus gemakkelijk "weggedrukt" kan worden in een dergelijke omgeving.

Vaak is de oplossing de motor met de hand een stuk te verplaatsen bij het stadion vandaan.
Hairless-Joe

DMD, bedankt voor je reactie. Ik had het zelfde idee. Pas toen het rustiger werd om mij heen deed hij het weer. Ik ga snel aan de slag met de inductiesleutel. Die zou het wel moeten doen inde mensenmassa toch?
Nogmaals dank.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De inductie-sleutel is altijd een ietwat lastige;
In tegenstelling tot wat je zou denken, heeft de inductie-sleutel (en dus de contact-ring op je motor) maar 1 contact volgens mij!
De inductie-sleutel "in rust" heeft een verend contact in het midden, maar die wordt alleen maar gebruikt om de inductie-sleutel te kortsluiten als deze niet gebruikt wordt. (met zijn eigen buitenring).

Pas als je de inductie-sleutel goed op de contact-ring van je motor drukt, zal het middencontact die kortsluiting verbreken en zal de contact-ring van je dashboard contact moeten maken met de buitenring van de inductie-sleutel.

Maar, zoals de naam al aangeeft, de inductie-sleutel is in principe een spoel met een bepaalde inductie.
Ook zo'n inductie-sleutel zou dus last kunnen hebben van andere (krachtige) zenders in de omgeving, denk ik.

Maar, ik spreek niet uit de praktijk, ik heb zelf nimmer dergelijke storingen ervaren.

Ik adviseer om af-en-toe eens de inductie-sleutel te gebruiken, om er ervaring mee te krijgen en te zien of en hoe het werkt.
Het is m.i. meer een noodoplossing dan een reguliere methodiek, daar heb je de AB van het alarm voor.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

In de buurt van een sterke zender of GSM-mast kan je al snel een probleem hebben bv de grote parkeerplaats in Scheveningen in de buurt van Radio Scheveningen is bij de Wegen-Wacht een beruchte plaats en ik ben een ervaringsdeskundige. Met grote regelmaat laten onderbrekers het daar afweten. Ik had toen een K 1200LT en daarvan was de startonderbreker van het alarm zo van slag af dat het bij de leverancier op de computer gereset moest worden.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Hairless-Joe

Ja hoor, zondag weer met de motor naar de Kuip geweest. Nu had ik mijn alarm instelling aangepast. Hij gaat niet meer automatisch in de startonderbreking maar dus alleen als ik het wil. Zondag wilde ik het niet. En....geen enkel probleem toen ik weer weg wilde rijden. Wat is het leven toch mooi!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”