Doe er je voordeel mee...

Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Waarom niet deze set? Op dezelfde site gevonden. Moet ook op de R1200RT passen.eravenzw schreef:Ik heb op de R1200RT nu ook Xenon en dat werkt prima. Bij http://www.verlichtingkopen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor 98 euro :lol: een dubbele set gekocht en voor 45 euro door monteur van verlichtingkopen laten inbouwen (kan je ook zelf doen zonder kuip te demonteren, enige ingreep is 25 mm gat boren in je afdekkap voor je lamp voor doorvoer van de ballastdraden. Zorg wel dat je de goede set koopt met een digitale aansturing. Je hoeft inderdaad geen weerstand in te bouwen.
Succes ermee
Beste WilBikeWilBike schreef:Bedankt voor de reacties en verwijzingen maar ik blijf nog steeds met mijn vraag zitten ;
Heeft er op dit forum iemand ervaring met dezelfde negatieve reactie van een officiële BMW-dealer en/of heeft hier reeds iemand problemen gehad bij een garantiegeval in combinatie met xenonmontage op een?
Met welgemeende groet,
WilBike
Mijn dealeRT heeft ook nog nooit een woord gerept over mijn xenon inbouw...WilBike schreef:Bedankt voor de reacties en verwijzingen maar ik blijf nog steeds met mijn vraag zitten
Enkele dagen geleden m'n nieuwe R12RT 2009 opgehaald met radio en ik had ook xenon als optie gevraagd.raymondhaan schreef:Ik lees op het forum dat er veel mensen zijn met XENON op de R1200RT maar ik weet niet hoeveel de radio cd als optie hebben, mijn dealer heeft bij meerdere motoren XENON ingebouwd en niemand heeft last van storing maar ik ben ook de eerste met de RT met radio waar hij hem inbouwde en waar hij dus klachten van krijgt.
Er staan nu 650km op dus niet echt veel maar woon werk is dan ook maar 12 kmraymondhaan schreef:Ik ben wel benieuwd hoe ze het bij jouw dan hebben ingebouwd,en of je echt storingsvrij blijft rijden.
Als je jouw motor nog maar enkele weken hebt denk ik dat je er met deze weersomstandigheden nog niet veel mee hebt gereden.
Ik vermoed dat alles uit China komt, maar sommige dure merken plakken op dat zelfde spul een sticker, en verhogen de prijs met €100. Dan is het ineens 'kwaliteit'. Al dat gezeur over China, terwijl zo'n beetje alles wat je aanraakt uit China komt...R1200RTE schreef:Vermoedelijk Chinees spul maar daarom niet minderwaardig gezien m'n R11S
jaren met z'n goedkoop spul heeft gereden naar alle tevredenheid.
Kijk dat gaat de goede kant op!dutchmidiman schreef:@poestexas;
Ik moet zeggen dat ik bijzonder te spreken ben over de kwaliteit van Pilot.
Wellicht dat je een dealeRT kunt vinden die no-cure-no-pay kan bieden?
Toegegeven, een mono-kit van Pilot is niet 1 van de goedkoopste, maar het is een bijzonder kleine ballast, en er zit ook een oplossing bij voor CAN-bus.
Juiste aanname. Was echter op mijn vorige 1200RT niet nodig, maar daar had ik het zelf ingebouwd. Moet puur geluk geweest zijn.dutchmidiman schreef:Ik neem aan dat je weet dat Baehr adviseert ontstoorfilters e.d. te gebruiken?
Die ze ook vaak leveren bij hun sets danwel kunnen leveren?
Hoezo bot? Is eerder realistisch. Vraag: wat moet je precies afschermen en hoe/waarmee kun je dat achteraf doen?dutchmidiman schreef:En als ik zo bot cq. zwart/wit mag zijn;
Het feit dat je radio last van storing heeft, zegt ook iets over de (afscherming van de) radio zelf.
Of de bekabeling naar de radio (afscherming of een vergeten aarding, o.i.d.).
De moed opgeven? Nergens voor nodig, maar haast heb ik ook niet.dutchmidiman schreef:Op Pilot's website kan je hun dealers vinden, wellicht zit er 1 bij jou in de buurt waarmee je afspraken kunt maken![]()
1 ding is zeker, je moet de moed niet opgeven, m.i. kan het opgelost worden (lees: bepaalde sets zullen weinig tot geen storingen geven).
Zoals;
http://www.cbshop.nl/products/motor-ontstoorder.html
Oh ja, Pilot levert hun sets, uiteraard, ook met CAN-bus oplossing.
Ontstoorfilters zijn er in diverse soorten maten, en soms ook nog eens richtings-gevoelig (lees: het aansluiten van het apparaat op het filter dient aan 1 bepaalde kant plaats te vinden)beamer1200rt schreef:... ontstoorfilters ...Juiste aanname. Was echter op mijn vorige 1200RT niet nodig, maar daar had ik het zelf ingebouwd. Moet puur geluk geweest zijn.![]()
Afscherming is het al dan niet gebruiken van massa-omsluitingen van kabels (danwel gebruik maken van afgeschermde kabels, waarbij de kabel aan de binnenzijde een geleidende omvlechting heeft).beamer1200rt schreef: ... onstoren cq. controleren onstoring radio...wat moet je precies afschermen en hoe/waarmee kun je dat achteraf doen?
Helaas heb ik geen R1200RT, dus ik weet niet welke gloeilampen er in zitten, maar volgens RealOEM is het inderdaad H7.beamer1200rt schreef: ... Er zit toch H7 in?
Ik zou de mono-kit kiezen, want volgens mij zit er maar 1x H7 in de R1200RT ?beamer1200rt schreef: ...nltuning.nl/virtuemart/pilot-xenon-hid/pilot-xenon-h7/