Gestopt met rijden

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
zetel

Gestopt met rijden

Ongelezen bericht door zetel »

Het besluit is gevallen: ik stop met motorrijden. Heb het vele jaren gedaan en ben nu bijna 71. Nooit een ongeluk gehad.
Maar de realiteit zegt dat op mijn leeftijd het reactievermogen vermindert, en risico's wil ik niet opzoeken. Ik heb met veel plezier genoten van al mijn BMW's en van het geleuter op het BMW RT-Forum.
Gelukkig heb ik, via bemiddeling van Kenny, mijn fiets (R1200RT) verkocht aan een enthousiaste BMW RT rijder. Dat doet goed.

Het ga jullie allemaal goed.

Zweitse
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: Gestopt met rijden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Stoppen op je hoogtepunt... :D . Kan me wel voorstellen dat zo´n besluit je toch aan het hart gaat.... aan de andere kant...71 jaar...wow....Ik hoop van harte dat ik ook zo lang op mijn brommert mag doorrijden. ;)
Zweitse, ik wens je al het beste voor de toekomst en veel plezier met eventuele andere hobby´s!

[groet]
Berry
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Inderdaad een keus die je zelf moet maken en het lijkt me geen gemakkelijke, maar je kunt in ieder geval terugkijken op een rijk en lang motorverleden. Daar moet je maar van gaan nagenieten. _004
Ik hoop trouwens dat ik zo'n bericht op mijn 71ste ook mag schrijven.
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Een hele moedig met denk ik ook erbij vele gemengde gevoelens.
Soms moet je een deur sluiten om een nieuwe te openen.
Je zal altijd goede herinnering ervan overhouden _004
HanTeRT
2023
2023
Type: Overig R-serie
Bijz: Full Options
Woonplaats of omgeving: Overijssel

Ongelezen bericht door HanTeRT »

Knap hoor, deze beslissing zal niet eenvoudig zijn genomen. Hoe lang heb je moeten nadenken over dit besluit :?:

[groet]
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Ben in mei 65j geworden en vraag me wel eens af "hoe lang kan ik het nog doen" rijden op m 'n RT. Stoppen op je 71ste lijkt ver weg maar ik ben het al over 4 en een halfjaar. Dan is het opeens dichtbij en daar krijg ik het een beetje benauwd van. _002
Het vraagt wel moed om dit te besluiten zeker als je nog gezond bent en eigenlijk nog wel kan. Hopelijk heb je nog een hobby waar je tijd in kan steken anders slaat de verveling wel erg gauw toe, denk ik. _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Tuono

Ongelezen bericht door Tuono »

Olla Bikers,

De één stopt en is verdrietig. De ander super gelukkig met zijn nieuwe aanwinst...................
En dit alles na een klein telefoontje naar onze huismonteur Kenny.

Mijn oude R1150RT, reed nog goed maar zou volgend jaar 11 jaar worden.
Al eens met Kenny erover gehad om hem na het seizoen in te ruieln voor een 1200RT.
Dus afgelopen week, na toestemming van moeder de vrouw, Kenny maar eens gebeld of hij iets had of wist.

En dat telefoontje kwam op het juiste moment. Kenny wist nl dat iemand van dit forum ging stoppen met motorrijden en een schitterende 1200RT had.
Maar ja, dan blijft wel het probleem, wat te doen met de huidige 1150RT. Want inruilen bij iemand die gaat stoppen is geen optie.
Kenny stelde voor om maar eens langs te komen. Misschien kon hij wel wat betekenen.

Afgelopen zaterdag op de motor gestapt en met een heerlijke rit naar Kenny. Het was tenslotte schitterend weer.
Na een altijd hartelijk ontvangst zijn we rond mijn motor gelopen.
Uiteraard kent Kenny de motor als geen ander. Zeker de technische staat ervan.
Hij is immers keurig in onderhoud bij hem.

En Kenny kwam voor mij met een prefecte oplossing.
Hij zou de motor kopen van mij zodat ik de motor van Zetel eventueel kon kopen.
Maar nu moest ik nog de motor van Zetel gaan bekijken. Gelukkig was ik gelijk welkom om te komen kijken.
Dus weer op de 1150 gestapt en richting Zetel gereden.

Bij aankomst stond de 1200RT al buiten op me te wachten. En wat zag hij er SCHITTEREND uit.
Het leek wel een nieuwe motor en Kenny had niks te weinig verteld.
En eigenlijk had ik toen al de motor gekocht ( in gedachte ).

Een hartelijk ontvangst kreeg ik van Dhr Lulof die gelijk enthousiast begon te vertellen.
En het klikte gelijk tussen ons. Vol passie vertelde hij hoe het motorrijden hem was bevallen.
En dat het zwaar viel om te stoppen.

Na de motor goed bekeken te hebben, hebben we elkaar de hand geschud en de deal gesloten.
Proefrijden heb ik niet eens gedaan. Hij zag er zo mooi uit en met in het achterhoofd dat Kenny de motor had aangeprezen was voor mij voldoende.

Vandaag de motor opgehaald. En hij alles wat k ervan verwacht had.
Hij rijdt super, stuurt geweldig een echte Freude am Fahre................

Ondanks het wat mindere weer de 200 km naar huis met een smile van oor tot oor gereden.
Ik kan het nog steeds niet geloven dat ik zo'n mooie 1200RT heb kunnen kopen.............. Big RT Smile Big RT Smile

Kenny, ontzettend bedankt voor je hulp en bemiddeling in deze. Nu mag je met vakantie, je hebt het verdient...............
Dhr Lulof u ook bedankt voor alles en ik zal met grote zorg over uw RT waken.

En voor diegene die nog een goede 1150RT zoekt. Ga na de vakantie van Kenny eens bij hem kijken.
Daar staat een zilvere met complete kofferset ( in kleur ) met voldoende ervaring.

En nu ga ik lekker dromen van mijn nieuwe 1200RT.................... 8)_ 8)_

Mvrg Tuono
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Toch voor iedereen een mooie oplossing.

En Zetel weet in iedergeval dat zijn motor met liefde behandeld gaat worden.
Dat is toch ook prettig. Ondanks het traantje wat hij waarschijnlijk zal wegpinken.
Dit zijn dingen die zeer doen. Maar hij kan gelukkig nog steeds alles volgen op het forum.

Iedereen geluk,
Richard
zetel

Dank voor de aardige reacties.
Het besluit om te stoppen heb ik langzaam genomen. Ik kwam er steeds dichterbij. Misschien gaf een narrow escape op de snelweg wel het laatste duwtje. Ik reed op de linkerbaan, voegt een bestelautootje in. Die blijft op de middenbaan, dus ik geef gas. Gaat hij toch naar links! Ik kon nog net op dat smalle strookje naast de vangrail wegkomen. Ik reageerde prima, maar toch.
Gelukkig heb ik nog genoeg andere dingen om van te genieten. En als ik een RT zie, blijf ik natuurlijk kijken. En het Forum is er ook nog.
Mooi dat mijn machine in Tuono zo'n goede nieuwe baas heeft gevonden! Kenny veel plezier ermee en de andere Kenny gun ik zijn welverdiende vakantie op Cyprus.

Veel goede kilometers!

Zweitse Lulof
scan
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Wandelen op de Deldense Es is ook mooi. Of een rondje langs de Noordmolen.
Geniet er van. Het beste met je.
zetel

Zo is het. Hier spreekt de kenner!
WernerB
Bijz: Midland BT next/TomTom 550
Woonplaats of omgeving: Tholen

Ongelezen bericht door WernerB »

Zetel,
Het ga je goed! Je zult, zoals ik je relaas lees, zeker niet over 1 nacht ijs zijn gegaan bij het nemen van je besluit. Ik vind het dapper. Chapeau! _004
Geniet nu van al het moois om je heen, want los van die Beemer is er nog veel te genieten. Je moet het alleen willen en leren zien. Succes!

Have a nice day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB

.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)
Afbeelding
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Hai Zweitze,

Een dapper besluit waarvan zelfkennis en zelfbescherming de doorslaggevende factor geweest is.
Hopelijk heb je net zo veel plezier van ons forum gehad als van het motorrijden zelf.

Veel plezier met de vrije tijd die je nu vast gaat overhouden.

Tot ziens!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Een moedig besluit welke je niet licht genomen zult hebben, denk ik zo.

Ik hoop jou inzicht en wijsheid te hebben als het bij mij ooit zo ver komt.

Heel veel plezier toegewenst met je overige bezigheden, en schroom niet ons te vereren met een bezoekje zo af en toe.

En natuurlijk een warmhartig dank-je-wel dat je dit met ons gedeeld hebt, het opent onze ogen dat niets zo vanzelfsprekend is.

Het ga je goed, en tot ziens!
zetel

Dank, dank. Voor jullie warme reacties.

Het ga jullie allemaal goed.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”