Afgelopen zondag een lekker ritje gereden richting Nijmegen, van ons uit zo'n 220 km, bakkie koffie even in Duitsland getankt Euro 95,
terug even binnen doorgereden maar toen begon het te regenen, dan maar de snelweg genomen richting Antwerpen lekker 120/u op het linkse vak ineens gedaan met de pret, tussen 2 auto's naar de pechstrook gestuurd.
Geen beweging meer in te krijgen,(lichten branden, de instrumenten doen het, de benzinemeter staat halfvol ), start motor draait goed rond, maar geen broem broem,
De motor maar veilig weggezet, bij mijn maat op de motor gestapt en de bus gaan halen om hem op te halen.
Thuis nog eens geprobeerd je weet maar nooit, (heb ik bij mijn K1000 ook een paar keer gehad) hoor ik de benzinepomp wel zijn druk op bouwen, langs de snelweg was het niet te horen van de auto's.
De Bougie dan maar los gehaald geen vonk, heel de kuip maar gesloopt (wat is het toch leuk om een RT te rijden :) ) bobine losgehaald doorgemeten, op de secundaire polen (die naar de bougies gaan) geen weerstand te meten (maw 1 voeler op de linkse bougie uitgang en de andere op de rechtse uitgang).
Op de primaire was wel weerstand te meten.
Als ik de bobine omdraaide zag ik dat de behuizing aan 1 zijde los is gekomen van het interne.
Nu is mijn vraag, meer voor een bevestiging, is het de bobine die het begeven heeft?
Zonder eerst te hapering in de deze en voorgaande ritten.
Enkele weken terug heb ook problemen gehad maar van andere aard, slecht accu en het vakkundig verwijderen van het alarm