Ik heb er een volle week over nagedacht of ik dit wel moest melden.
Maar als jullie dit lezen is duidelijk dat ik de knoop heb doorgehakt.
Vooraleerst wil ik duidelijk maken dat het mijn intentie niet is om iemand zwart te maken, maar wat mij overkwam is toch echt van den zotte.

Een bekende BMW-dealer uit Rijen werd door mij benaderd omdat ik problemen had met de cardan van mijn 1200rt. Dit bleek de 2e keer in relatief korte tijd en derhalve nam ik contact op met dit bedrijf via hun website en legde het probleem per mail uit. Ze hadden immers de eerste reparatie ook voor hun rekening genomen en omdat er sprake was van garantie, was ik genoodzaakt met hen contact op te nemen.
In de loop van de volgende dag belde ik om te vragen of mijn mail was binnengekomen en gelezen. De vriendelijke secretaresse beaamde dit en verbond me door met de dienstdoende monteur. Wat me daarna overkwam:.. deze monteur (hij kende mij niet eens, noch ik hem) begon tegen mij uit te varen alsof ik hem zojuist een onzedelijk voorstel had gedaan. Ik had op dat moment nog nauwelijks de kans gehad iets uit te leggen. In elk geval betrof het mijn vraag over de mail die hij (nog) niet gelezen had. Ik kon de man bijkans horen schuimbekken aan de telefoon. Het scheelde weinig of hij maakte me bijna uit voor grove leugenaar, enz. Hij stond zo hard te schreeuwen door de telefoon dat mijn collega bij mij in de buurt, verbaasd opkeek.
Ik wees hem erop dat het niet nodig was om boos te worden; ik was namelijk ook maar een klant met een probleem die hulp zocht bij de expert.
Mijn reactie maakte de man zowat furieus! (En nog steeds snapte ik niet waarom hij zo boos was). Voor mij was op dat moment echter de maat vol en ik verzocht de man mij te laten terugbellen door de bedrijfsleider. Ik heb gedurende het gesprek geen onvertogen woord gezegd en gelukkig werd ik later door de baas teruggebeld. Hij snapte mijn probleem en zou e.e.a. in de archieven terugzoeken. Keurig werd ik later teruggebeld. Geen slecht woord daarover, maar voor mij was het kwaad inmiddels wel geschied.
In een mailtje die avond naar het bedrijf meldde ik dat ze aan mij waarschijnlijk geen tevreden klant meer zouden hebben gelet op wat ik die ochtend met de monteur had meegemaakt. Ik zocht wel een ander!
Van het bedrijf heb ik niets meer vernomen! Geen excuus, niets!
Mijn vraag is: "Hoever mag een bedrijf zich koning/keizer/admiraal voelen om iemand zo te schofferen?" Sta je dan echt zo hoog verheven boven de klant dat je dit, zonder excuus, kunt maken? Of heeft het te maken met het imago van ons merk?
Intussen heb ik de cardan er zelf onderuit gehaald en liggen de onderdelen bij Kenny. Ik heb niet eens meer zin om de reparatie vanuit de garantie te regelen.
Kenny weet tenminste wel hoe hij met klanten om moet gaan!

Sorry, ik moest het effe kwijt!
Have a nice BMW-day!
WernerB