Dit is ongeveer hoe we gereden hebben: http://g.co/maps/2fza
Vergeleken met NL rijdt er heel veel politie rond (gemotoriseerd ook op de 1200rt maar veelal in de auto) dus is het wel opletten geblazen. Ze kijken niet al te nauw als je 10-15 mijl te hard rijdt maar daarboven wordt niet echt op prijs gesteld. Ik ben op de motor nog nooit aangehouden maar met de auto al 5-6 keer staande gehouden, gelukkig vinden ze het te veel werk om een boete voor een buitenlander uit te schrijven

Het was helaas wel extreem heet (aantal stukken 44 graden) en dan is het in een zwarte motorjas iets minder lachen. De stukken aan de kust zijn dan heerlijk verkoelend. Een van de berijders was een local zodat we steeds de mooiste wegen in de regio bereden en er niet op kaarten/satnavs gestudeerd hoefde te worden. Hij rijdt een Yamaha FJR1300 en een stevig tempo wat het een prettige rit maakte. Ondanks de hitte een geweldige dag gehad.
Als 1150RT berijder is een 1200RT altijd een prettig uitstapje. De 1200 stuurt net wat lekkerder is mijn ervaring. Wat ik wat minder vond is dat het remsysteem niet gecombineerd is, ik ben inmiddels gewend aan slechts met de rechtervoet te remmen en bij de 1200 moest ik toch echt met de rechterhand aan de slag om niet de bocht uit te vliegen. De cruise control wist ik ook erg op prijs te stellen, op rechte stukken even aan om de rechterhand te strekken.
Misschien volgend jaar toch maar eens de 1150 inruilen voor een 1200... of toch maar doorsparen voor de 1600GT?