Een verse R1100RT-piloot

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

jevrbk

Een verse R1100RT-piloot

Ongelezen bericht door jevrbk »

Dames, heren ook ;) ,

Mijn voornaam is Jos en sinds vanmiddag ben ik de (apetrotse) eigenaar van een schitterende R1100RT. Ik hoop morgen (20-8) 23 jaar te worden, ben (nog) student aan de Universteit Utrecht en daarnaast reeds actief in mijn vakgebied (IT) met een eigen bedrijf(je). Sinds januari '10 ben ik in het bezit van een motorrijbewijs, en vanaf die tijd, ruim 1,5 jaar dus, heb ik precies 32444 kilometers met een BMW K1100LT gereden. Een prettige motor, een viercilinder met veel vermogen een fors koppel. Echter, het was een ex-overheidsfiets en ik volsta met te melden dat ik nooit meer een ex-overheidsfiets wil hebben... :roll: Genoeg daarover.

Na een proefrit op de bordeauxrode R1100RT die te koop stond bij Motorservice Amersfoort, op dit forum welbekend, ben ik bekeerd tot het Boxerisme (VZMH). Kenny heeft er voor gezorgd dat mijn K kon blijven rijden en op grond van zijn ervaring en kennis ga ik er vanuit dat deze R mij niet in de steek gaat laten!

Alhoewel de bediening nagenoeg hetzelfde is heeft de boxer een totaal ander motorkarakter. Het kantelmoment van de krukas is zeer goed te voelen, het geheel trilt 'iets' harder dan een viercilinder en vooral in de lage toerentallen heeft de motor het koppel van een ouderwetse Pruisische stoomlocomotief. Geweldig! Ik ben tevens bijzonder gecharmeerd van de Telelever-voorvork, niet meer duiken tijdens het remmen is fijn en de drempeljungle van onze woonwijk wordt door de vering keurig netjes weggepoetst. Het bochtenwerk is een aangename ervaring, het voelt meteen vertrouwd aan (was het niet iets met de gelijkblijvende geometrie?) en ik ben meteen maar begonnen met de zijkanten van de banden wat bij te werken. Zo zonde om slechts een gedeelte van het loopvlak te gebruiken :D Enfin, jullie weten dat allemaal al, maar het zijn zaken die direct opvallen als je vanaf een andere motor komt.

De komende weken ga ik gebruiken om aan de motor te wennen en hem (of haar?) uitgebreid te leren kennen. Ik heb al gezien dat dit, net als het K-forum, een actieve en gezellige club motorliefhebbers is en ik zal trachten daar een of meerdere steentjes aan bij te dragen.

Het streven is z.s.m. een foto van mijn nieuwe aanwinst te 'plempen' in dit topic, voor nu een vriendelijke groet! *steekt linkerhand op*

Jos
Dave

Re: Een verse R1100RT-piloot

Ongelezen bericht door Dave »

Welkom Jos en veel plezier op je RT!
jevrbk

Zoals beloofd een foto van mijn nieuwe aanwinst!

Afbeelding
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Ha Jos,

Wat een verschrikkelijke mooie motor, ik heb hem onlangs al eens in het echt mogen aanschouwen bij Kenny.
Als jij die "piloot" in de kast parkeert en de snelheids adviezen van Kenny en mij ter harte neemt, dan ga je heel lang plezier hebben van die motor.

Veel veilige en gezonde kilometer gewenst op die mooie rooie dame.

Oja, voor ik het vergeet, die truk met dat touwtje werkt ook op de RT Big RT Smile ;)
Jenny54

Ongelezen bericht door Jenny54 »

Welkom op dit forum Jos. Aangezien je nieuwe aanwinst uit de stal van Kenny komt, zal je er zeker heel veel plezier aan beleven. _004
[groet] Jenny54
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Welkom als poster op het RT-forum , Jos,

Je hebt geen slechte aankoop gedaan met deze -1100- , want zoals Jenny al schrijft, hij komt bij MCA vandaan en Ken heeft em onderhanden gehad . . . . gefelicteerd ermee _004

[groet]
je naamgenoot
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

HEe Jos,

Welkom op het Forum. Ik was die dag net bij Kenny voor mijn motor en zag je wegrijden. Voortaan iets meer gas geven dan slaat de motor niet af :)

Veel plezier met het virus wat R1100RT heet en vanaf nu is het genieten!!

P.S. Ik heb dezelfde kleur, de enige en echte kleur amarena rot!!
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Hoi Jos,

Hartelijk welkom bij het meest gezellige forum waar je altijd veel informatie en broederschap zal vinden. _004
Waar heeft Vuurvreter het over met een touw trucje ? :roll:
gr,
Kenny
RhanRT

Ongelezen bericht door RhanRT »

om het gas "vast" te zetten denk ik, tja dat kan ook met een elastiekje.
jevrbk

Beamietoo schreef:Hoi Jos,

Hartelijk welkom bij het meest gezellige forum waar je altijd veel informatie en broederschap zal vinden. _004
Waar heeft Vuurvreter het over met een touw trucje ? :roll:
gr,
Kenny
Ha Kenny,
Waar @Vuurvreter op doelt is een tip die ik kreeg tijdens de slipcursus die we op 9 april jl. gevolgd hebben (o.a. nog met BertL erbij). Zoals je weet ben ik recent een dag op stap geweest met een jongedame (waarbij mijn voorband aan flarden ging, die rit). Welnu, praktisch als motorrijders nu eenmaal zijn gaven de bij de slipcursus betrokken heren mij het advies om, ingeval van het optreden van een behoefte van *kuch* geheel andere aard dan samen een mooie rit rijden, een touwtje om de voorrem te binden om aldus te voorkomen dat de motor tijdens het botvieren van voornoemde behoefte onverhoeds van de middenbok afschiet... :lol:
Opahak schreef:HEe Jos,

Welkom op het Forum. Ik was die dag net bij Kenny voor mijn motor en zag je wegrijden. Voortaan iets meer gas geven dan slaat de motor niet af :)

Ik vind de rode kleur steeds mooier worden, vooral in het volle zonlicht is het werkelijk een schitterende motor. Ofwel, het RT-virus begint toe te slaan, de incubatietijd is dus ongeveer 24 uur. Klopt het dat jouw topkoffer door Kenny in kleur is gespoten? Ik meen daar iets over gelezen te hebben op dit forum.
Bij het wegrijden bleven de ABS-lampjes knipperen, daarom startte ik nog een keer. Dat hielp niet meteen, maar een nieuwe startpoging na ongeveer 20 kilometer bood wel soelaas. Daarna heeft dat probleem zich ook niet meer voorgedaan, het ABS werkt perfect. Laat onverlet dat je inderdaad wel goed toeren moet maken bij het wegrijden.

Inmiddels zitten de eerste 150 kilometers er alweer op, ik begin steeds enthousiaster te worden over de motor. Lekker cruisen met 80-90 over N-wegen (met net geen 3000 toeren, het lijkt wel een dieselmotor!), ±130 op de snelweg en gek genoeg voel ik ook geen enkele behoefte om veel harder te rijden. Werkt zo´n RT echt zo beschavend? :D
Ik mis overigens wel de schroef die mijn K in de gashandle had zitten om het gas 'vast' te zetten. Is zoiets ook voor de RT te krijgen?
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Jos,
Van harte welkom op dit forum. Dus ook overgestapt naar een R ! Zul je -denk ik- geen spijt van krijgen. Ik heb je motor al even mogen bewonderen toen ik bij Kenny was....je kunt er zo weer een Eifeltoertje mee maken ! Veel plezier er mee !
GrTz
BertL
vuurvreter

jevrbk schreef:Ha Kenny,
Waar @Vuurvreter op doelt is een tip die ik kreeg tijdens de slipcursus die we op 9 april jl. gevolgd hebben (o.a. nog met BertL erbij). Zoals je weet ben ik recent een dag op stap geweest met een jongedame (waarbij mijn voorband aan flarden ging, die rit). Welnu, praktisch als motorrijders nu eenmaal zijn gaven de bij de slipcursus betrokken heren mij het advies om, ingeval van het optreden van een behoefte van *kuch* geheel andere aard dan samen een mooie rit rijden, een touwtje om de voorrem te binden om aldus te voorkomen dat de motor tijdens het botvieren van voornoemde behoefte onverhoeds van de middenbok afschiet... :lol:
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden, Jos _004 _005 :lol:
BertL kennende, die had er een hele leuke uitleg van gemaakt, iets waar we over een aantal jaren nog praten/lachen Big RT Smile

Maar ff "Offtopic" heb je dat touwtje nu al eens gebruikt?
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

jevrbk schreef:
Beamietoo schreef:Hoi Jos,
Opahak schreef:HEe Jos,

Ik vind de rode kleur steeds mooier worden, vooral in het volle zonlicht is het werkelijk een schitterende motor. Ofwel, het RT-virus begint toe te slaan, de incubatietijd is dus ongeveer 24 uur. Klopt het dat jouw topkoffer door Kenny in kleur is gespoten? Ik meen daar iets over gelezen te hebben op dit forum.
Bij het wegrijden bleven de ABS-lampjes knipperen, daarom startte ik nog een keer. Dat hielp niet meteen, maar een nieuwe startpoging na ongeveer 20 kilometer bood wel soelaas. Daarna heeft dat probleem zich ook niet meer voorgedaan, het ABS werkt perfect. Laat onverlet dat je inderdaad wel goed toeren moet maken bij het wegrijden.

Ja, Kenny heeft mijn topkoffer in de kleur van de motor gespoten en dat maakt de motor in mijn optiek mooier, namelijk minder zwart. Voor het gas vast zetten zijn diverse oplossingen zoals de trottlemeister, Wunderlich etc.

Veel plezier en hou het rubber onder!
Beamietoo

Nu begrijp ik waar je het over het touwtje hebt :D
Zo te horen was les verder dan slip rijden gegaan maar tja dat hoort er ook bij _004
vuurvreter

Beamietoo schreef:Nu begrijp ik waar je het over het touwtje hebt :D
Zo te horen was les verder dan slip rijden gegaan maar tja dat hoort er ook bij _004
Kenny,

Is het wat om dat touwtje of spanbandje in jouw assortiment op te nemen? voor de jeugdige rijder.
Beamietoo

vuurvreter schreef:
Beamietoo schreef:Nu begrijp ik waar je het over het touwtje hebt :D
Kenny,

Is het wat om dat touwtje of spanbandje in jouw assortiment op te nemen? voor de jeugdige rijder.
Nou hummm...

HO MAAR !!!

NU GAAN WE ECHT OFF-TOPIC !!! :D
rteke

Ongelezen bericht door rteke »

mooie motor en prachtig kleur
veel veilige km toegewenst

WELKOM

-1200-

[groet]
jevrbk

Vanmiddag heeft Kenny een set MPR3 banden onder Het Rode Gevaar gezet en zojuist heb ik onder het genot van een zeer volwassen stortbui mogen constateren dat deze banden echt enorm goed zijn op nat wegdek. Echt een aanrader die banden!
Daarnaast is ook het navigatiesysteem van de vorige motor overgezet (Zumo 660) en Kenny heeft het op het stadslicht aangesloten. Ik heb nu gezien hoe dat moet, wie weet lukt het mijzelf ook ooit nog eens :roll: Anyway, de motor is nu voorzien van alle toeters en bellen, ik kan telefoneren en Mozart beluisteren in mijn helm en zo rol ik zeer tevreden met mijn RT over 's Heren wegen..
Zodra ik financieel genezen ben (RT= rib uit lijf) komen onder andere de firma's Hyperpro/Z-technik/Bagster in beeld.. omdat je RT nooit af is :lol:
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Volgens mij het je het -1100- -virus goed te pakken . . . . :D
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
jevrbk

Bijna vier weken na aanschaf van de RT vind ik het tijd voor een kleine update.
Inmiddels ben ik ruim 2100 kilometer verder, voornamelijk woon-werk kilometers want naast de nieuwe RT kwam recent ook nog een nieuwe opdrachtgever uit de lucht vallen :D Vijf/zes keer per week 2x 65 kilometer, dat vindt een R1100RT natuurlijk niet onprettig. Voeg daarbij het gegeven dat je op de terugweg kunt kiezen tussen rivierdijkjes of over de Veluwe en U kunt zich voorstellen dat ik een gelukkig mens ben.

Over de motor zelf: de machine gedraagt zich voorbeeldig. Geen 'slag' verkeerd, en aangezien ik niet harder dan 110-120, soms 130 rijd op de snelweg (ja, echt!) zal dat ook niet snel gebeuren. Die rustige rijstijl is terug te zien aan de pomp en in het verbruik. Vierhonderd kilometer op een tank is peanuts!!
Kortom, ik ben zeer tevreden met de RT, het virus heeft nu echt definitief toegeslagen..
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Dit is nu nog eens een leuk topic om te lezen!!
Je enthousiasme straalt er werkelijk vanaf!!

Leuk. Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Luc

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”