Mijn voornaam is Jos en sinds vanmiddag ben ik de (apetrotse) eigenaar van een schitterende R1100RT. Ik hoop morgen (20-8) 23 jaar te worden, ben (nog) student aan de Universteit Utrecht en daarnaast reeds actief in mijn vakgebied (IT) met een eigen bedrijf(je). Sinds januari '10 ben ik in het bezit van een motorrijbewijs, en vanaf die tijd, ruim 1,5 jaar dus, heb ik precies 32444 kilometers met een BMW K1100LT gereden. Een prettige motor, een viercilinder met veel vermogen een fors koppel. Echter, het was een ex-overheidsfiets en ik volsta met te melden dat ik nooit meer een ex-overheidsfiets wil hebben... :roll: Genoeg daarover.
Na een proefrit op de bordeauxrode R1100RT die te koop stond bij Motorservice Amersfoort, op dit forum welbekend, ben ik bekeerd tot het Boxerisme (VZMH). Kenny heeft er voor gezorgd dat mijn K kon blijven rijden en op grond van zijn ervaring en kennis ga ik er vanuit dat deze R mij niet in de steek gaat laten!
Alhoewel de bediening nagenoeg hetzelfde is heeft de boxer een totaal ander motorkarakter. Het kantelmoment van de krukas is zeer goed te voelen, het geheel trilt 'iets' harder dan een viercilinder en vooral in de lage toerentallen heeft de motor het koppel van een ouderwetse Pruisische stoomlocomotief. Geweldig! Ik ben tevens bijzonder gecharmeerd van de Telelever-voorvork, niet meer duiken tijdens het remmen is fijn en de drempeljungle van onze woonwijk wordt door de vering keurig netjes weggepoetst. Het bochtenwerk is een aangename ervaring, het voelt meteen vertrouwd aan (was het niet iets met de gelijkblijvende geometrie?) en ik ben meteen maar begonnen met de zijkanten van de banden wat bij te werken. Zo zonde om slechts een gedeelte van het loopvlak te gebruiken

De komende weken ga ik gebruiken om aan de motor te wennen en hem (of haar?) uitgebreid te leren kennen. Ik heb al gezien dat dit, net als het K-forum, een actieve en gezellige club motorliefhebbers is en ik zal trachten daar een of meerdere steentjes aan bij te dragen.
Het streven is z.s.m. een foto van mijn nieuwe aanwinst te 'plempen' in dit topic, voor nu een vriendelijke groet! *steekt linkerhand op*
Jos