R1200RT & Safety-Lights ervaringen?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

R1200RT & Safety-Lights ervaringen?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de Safety-Lights oplossing in combinatie met de R1200RT.

Safety-Light's website geeft aan dat de knipperpatronen, ingeschakeld middels de bediening van de remfunctie, zich automatisch uitschakelen zodra je de knipperlichten gebruikt.

Ik ben benieuwd naar gebruikerservaring in de praktijk, wat er bevalt en wellicht niet bevalt, hoe het werkt en niet (helemaal) werkt e.d.

Want ik wens toch bepaalde "Kisan" functies.. ;) :lol:

So, please share your likes and dislikes...
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: R1200RT & Safety-Lights ervaringen?

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb alleen ervaring met de K75RT. Bediening met remhandel vond ik maar niks. Ik had een apart knopje laten monteren waarmee ik de safetylights kon aanzetten en programmeren.
Inspector Gadget

Dat is een goede tip, dank je wel! _004
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Ik heb al lang ervaring met Safety-Lights. En ze bevallen mij prima. Zoals ook de leverancier. Je kunt er altijd te recht als er vragen zijn.

Wel gebruik ik alleen maar het running light gedeelte. Heb de blauwe draad voor de rem helemaal niet aangesloten. Al die knipper functies vind ik niet intressant en niet mooi. Maar die losse schakelaar zal inderdaad een alternatief zijn.

Gr Maarten
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

Maarten de Vries schreef:Ik heb al lang ervaring met Safety-Lights. En ze bevallen mij prima. Zoals ook de leverancier. Je kunt er altijd te recht als er vragen zijn.

Wel gebruik ik alleen maar het running light gedeelte. Heb de blauwe draad voor de rem helemaal niet aangesloten. Al die knipper functies vind ik niet intressant en niet mooi. Maar die losse schakelaar zal inderdaad een alternatief zijn.

Gr Maarten
Als je alleen maar de running lights gebruikt is de Kisan wel makkelijker te monteren. :D
Ik gebruikte de safety lights toen ik nog als verkeersregelaar bij het Motor Begeleiding Team zat. Valt toch meer op dan de standaard alarmlichten. Omdat ik de safety lights toch niet meer gebruikte heb ik dat bij inruil op de K75 laten zitten. Maar de verandering van gebruik remhandel naar knopje was een grote verbetering. Was toch verwarrend voor mensen achter mij als ze paar keer remlichten zien aan gaan, als ik de safety lights ging aanzetten.
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Toen ik mijn -1200- nieuw kocht anderhalf jaar geleden wilde ik ook Safety Lights erop, maar mijn dealer zei dat ze er flink problemen mee hadden gehad bij een andere klant en totaal geen vertrouwen hadden in dat bedrijf.
De ervaringen van Maarten spreken dat tegen dus zit ik ook weer te twijfelen.

Ik heb al een hele tijd lopen zoeken of er niet ergens een Led-balk te koop is die verschillende funkties combineert, zoals running lights en extra remlichten. Ik vind het profiel van de -1200- met name aan de achterkant te kort schieten. Ik heb o.a. gekeken bij leds voor vrachtwagens en pickup trucks. Daar is veel te koop, maar ik heb nog niks gevonden dat op de -1200- zou passen. Het moet er natturlijk ook wel een beetje uit zien.

Hans
Laatst gewijzigd door HansD op 11 jul 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

Zonder al te veel off-topic te gaan, beste Hans, dan is dit waarschijnlijk de oplossing die je zoekt;
http://admorelighting.com/index.php?pag ... &subpage=5

TwistedThrottle had tot voor kort ook een CAN-bus controler waarmee je via het aankoppelen op de CAN-bus het dimlicht-, knipperlichten- en remlicht-signalen heel mooi kon "aftappen" (zonder kans op CAN-bus storing), maar dat product voeren ze helaas niet meer.
Je had dan je eigen lichten op jou manier (lees: formaat, plaatsingen, etc) kunnen plaatsen en monteren.
De fabrikant heb ik wel achterhaald, maar krijg ik geen reactie op mijn email.

Terug naar de topic;
Ikzelf zit nog in dubio wat betreft die SafetySignals.

Ik kan mijn Muth spiegels (ik heb de rode en de amber versie) opofferen en de leds eruit halen en bovenop de topkoffer monteren.
Waar ik sowieso mijn "derde" dim/remlicht ga plaatsen, net zoals ik deze nu op mijn -1100- heb zitten.
Dat is, min-of-meer, ooghoogte.
http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=55804

Kortom, extra verlichting aanbrengen en op andere hoogtes dan het aanpassen van bestaande verlichting met knipperfrequenties.
En ik heb nog mijn led-signaal lamp (zie foto's van Kaptein_Iglo), naast, hopelijk binnenkort, mijn RoadRocketeer led-lamp.
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

dutchmidiman schreef:[..] mijn RoadRocketeer led-lamp.
Welke heb je in bestelling?
Zij hebben een hele mooie vervanging voor de achterkant van de 12RT, maar durf deze niet te bestellen wegens toch wel erg veel negatieve publiciteit op U.S.-forums...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Inspector Gadget

RoadRocketeer is inderdaad een drama;
Zover ik begrepen heb is het een 1-mans bedrijf (o.i.d.), waardoor lange(re) levertijden.

En op e-mails wordt sporadisch gereageerd.

Naar ik begrepen heb, zit het bedrijf in Canada, ik ga uitzoeken welk tijdstip, dan klim ik eens in de telefoon. :twisted:

Ik heb de BKI-0115 inderdaad besteld.

Qua functioneren, als het enigszins lijkt op mijn huidige RoadRocketeers op de R1100RT is in 1 woord, geweldig.

Het is alleen een zware "bevalling".... :(
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

dutchmidiman schreef:Het is alleen een "zware bevalling".... :(
Ondanks het feit dat ik bevallingen vreselijk vind, ga ik die van jou dan toch maar volgen...
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Inspector Gadget

Ik bedoelde natuurlijk dat spreekwoordelijk, en heb ik aldus aangepast. :oops:

Helaas is klantenservice soms heel ver te zoeken, ook in NL, al dan niet via het interweb.
Daarentegen heb ik (gelukkig) ook hele positieve ervaringen.

Maar dat van RoadRocketeer was ik min-of-meer al een beetje op voorbereid... :$

Ik zal in mijn "eigen" draadje er dan t.z.t. verder melding van maken, hopelijk gaat het niet "9 maanden" duren. :roll:

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”