motor jeans
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
motor jeans
Ik heb geen zin om steeds om te kleden op mijn werk. Wie heeft er ervaring met de kevlar motor jeans. Is er veel verschil met een normale spijkerbroek in het dragen?
http://www.championmotouk.com/product-i ... 10922.html
http://www.championmotouk.com/product-i ... 10922.html
Re: motor jeans
Wij hebben al een paar jaar jeans van Giali met een volledige kevlar voering rondom van de broek band tot voorbij de knie. Deze is geel van kleur, vrij dun en lekker zacht / glad. Je kunt er ook nog extra Kevlar heup protectors in doen met klitteband en CE-protectors bij de knie.
Draagt op zich prettig maar is toch een stuk warmer dan een gewone jeans. Je hebt nou eenmaal een gevoerde broek van twee lagen over elkaar heen aan.
We hebben laatst nog eens gekeken voor een extra paar, maar dit model is (bijna) niet meer te krijgen lijkt het.
We hebben toe ook o.a. Draggin gepast maar deze heeft een wat ruwere structuur aan de binnenkant en dat vonden wij niet prettig. Ook andere merken zaten ons niet zo lekker. Maar dat kan natuurlijk heel persoonlijk zijn, afhankelijk hoe je model is.
Op de fiets zijn de jeans prettig bij een temperatuur van ± 16 tot 25+ graden. Maar wordt het rond de 30 graden of meer dan is deze ook (veel) te warm. Binnen op kantoor met airco bij 20 - 22 graden gaat het, maar is het toch vrij warm.
Draagt op zich prettig maar is toch een stuk warmer dan een gewone jeans. Je hebt nou eenmaal een gevoerde broek van twee lagen over elkaar heen aan.
We hebben laatst nog eens gekeken voor een extra paar, maar dit model is (bijna) niet meer te krijgen lijkt het.
We hebben toe ook o.a. Draggin gepast maar deze heeft een wat ruwere structuur aan de binnenkant en dat vonden wij niet prettig. Ook andere merken zaten ons niet zo lekker. Maar dat kan natuurlijk heel persoonlijk zijn, afhankelijk hoe je model is.
Op de fiets zijn de jeans prettig bij een temperatuur van ± 16 tot 25+ graden. Maar wordt het rond de 30 graden of meer dan is deze ook (veel) te warm. Binnen op kantoor met airco bij 20 - 22 graden gaat het, maar is het toch vrij warm.
Re: motor jeans
Mijn zwager en zus (tja, ze zijn getrouwd hè :roll: ) hebben ook motor jeans.
Ik zie er wel vaak in de zomer mee rijden.
Indien gewenst kan ik specifiek naar hun ervaringen en het merk vragen e.d.
Ik zie er wel vaak in de zomer mee rijden.
Indien gewenst kan ik specifiek naar hun ervaringen en het merk vragen e.d.

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: motor jeans
Het gaat er mij om of je comfortabel er mee kunt werken. Als het veel stugger of warmer is dan een gewone spijkerbroek lijkt het mij niks. Dan kan ik beter mijn textiele motorbroek over gewone kleren aantrekken. Maar in de zomer is dat wel warm.dutchmidiman schreef:Mijn zwager en zus (tja, ze zijn getrouwd hè :roll: ) hebben ook motor jeans.
Ik zie er wel vaak in de zomer mee rijden.
Indien gewenst kan ik specifiek naar hun ervaringen en het merk vragen e.d.
Re: motor jeans
Prima, ik zal het vragen hoe het zit qua comfort en zomerse omstandigheden en het in dit draadje laten weten.
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
motor jeans
Ik heb het model "city" van BMW. Dat is een katoenen broek met CE protectoren op
De heupen en knieën/scheenbeen. Deze draagt zeer comfortabel en bij mooi weer loop ik geregeld de hele dag in deze broek. De broek is niet waterdicht/afstotend. Het is dus handig om een regenbroek bij je te hebben. Er zijn ook niet meer lagen zoals het model hiervoor beschreven.
De broek ziet er prima uit voor op je werk. Verkrijgbaar in diverse kleuren (ook spijkerstof) Het is alleen geen alternatief voor een pak
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares
De heupen en knieën/scheenbeen. Deze draagt zeer comfortabel en bij mooi weer loop ik geregeld de hele dag in deze broek. De broek is niet waterdicht/afstotend. Het is dus handig om een regenbroek bij je te hebben. Er zijn ook niet meer lagen zoals het model hiervoor beschreven.
De broek ziet er prima uit voor op je werk. Verkrijgbaar in diverse kleuren (ook spijkerstof) Het is alleen geen alternatief voor een pak

Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: motor jeans
Gelukkig draag ik geen driedelig kostuum. Polo of overhemd en broek is mijn werkkleding. :lol:Ares schreef: De broek ziet er prima uit voor op je werk. Verkrijgbaar in diverse kleuren (ook spijkerstof) Het is alleen geen alternatief voor een pak
Ares
- Ares
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 13:46
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
- Locatie: Westerbork
motor jeans
In dat geval is dat een prima broek. En de prijs is ook niet al te gek. Ca €160 meen ik me te herinneren.
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares
Sent from my iPhone aan alle forumleden
Ares
- AGVerheij
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: motor jeans
Ik heb zelf een zwarte Giali kevlar-spijkerbroek met CE-protectoren. Zit iets van een voering in maar ziet er verder heel gewoon uit.
Ik gebruik deze eigenlijk alleen bij toerritten zonder snelweg met mooi weer omdat hij niet waterdicht is maar wel warmer dan een gewone spijkerbroek. Verder ook erg practisch als je ergens heen gaat waar omkleden niet handig uit komt, en leer net iets 'te' is, zoals de verjaardag van opa :lol: En bij héél koud weer draag ik hem onder mijn Stadler broek, heerlijk warme combinatie.
, GerbeRT
Ik gebruik deze eigenlijk alleen bij toerritten zonder snelweg met mooi weer omdat hij niet waterdicht is maar wel warmer dan een gewone spijkerbroek. Verder ook erg practisch als je ergens heen gaat waar omkleden niet handig uit komt, en leer net iets 'te' is, zoals de verjaardag van opa :lol: En bij héél koud weer draag ik hem onder mijn Stadler broek, heerlijk warme combinatie.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Re: motor jeans
En ik ben weer terug van mijn zwager en zus;
Het ziet er uit als een normale spijkerbroek (ook qua gewicht en soepelheid) met mogelijkheden tot CE protectoren (speciale pockets aan de binnenkant).
Kevlar delen in het zit-gedeelte, knieën e.d.
Beide geven aan dat het zomers zeker niet te warm zit, en heel comfortabel is.
Met wel een nadeel dat als het buiten (erg?) koud is, hun broek onvoldoende is.
En dus ook niet waterdicht, etc.
Het ziet er uit als een normale spijkerbroek (ook qua gewicht en soepelheid) met mogelijkheden tot CE protectoren (speciale pockets aan de binnenkant).
Kevlar delen in het zit-gedeelte, knieën e.d.
Beide geven aan dat het zomers zeker niet te warm zit, en heel comfortabel is.
Met wel een nadeel dat als het buiten (erg?) koud is, hun broek onvoldoende is.
En dus ook niet waterdicht, etc.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4375
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: motor jeans
Heb al jaren zo'n blauwe spijkerbroek van Hein Gericke, is ongeveer twee zo zwaar als een gewone spijkerbroek en is te warm om de hele dag mee op kantoor te zitten, verder goed te doen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: motor jeans
En weet je ook het merk, want er zijn veel merken.dutchmidiman schreef:En ik ben weer terug van mijn zwager en zus;
Het ziet er uit als een normale spijkerbroek (ook qua gewicht en soepelheid) met mogelijkheden tot CE protectoren (speciale pockets aan de binnenkant).
Kevlar delen in het zit-gedeelte, knieën e.d.
Beide geven aan dat het zomers zeker niet te warm zit, en heel comfortabel is.
Met wel een nadeel dat als het buiten (erg?) koud is, hun broek onvoldoende is.
En dus ook niet waterdicht, etc.
Re: motor jeans
Oops, dat ben ik vergeten op te schrijven, je hoort nader.
Ik weet wel dat het zeer waarschijnlijk bij MotorCity in Apeldoorn gekocht is, en die is helaas niet meer...
Ze kreeg wel goede service met het passen en passend maken van de protectoren.
Ik weet wel dat het zeer waarschijnlijk bij MotorCity in Apeldoorn gekocht is, en die is helaas niet meer...
Ze kreeg wel goede service met het passen en passend maken van de protectoren.
- nonkel moto
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 27 mei 2009, 18:11
- Type: R1100RT
- Land: B
- Locatie: belgie gent centrum
Re: motor jeans
ik heb er een van spidi(kevlar), ziet er uit als gewone jeans draagt zeer gemakkelijk maar is ietsje warmer waar de protectie zit
Re: motor jeans
Laatst heeft er ook een vergelijkende test over jeans met Kevlar in MotoPlus gestaan.
Wat ik me er van herinner is dat er zeer grote verschillen zijn in bescherming en vooral slijtvastheid.
Dit had ook direct te maken met het feit of er sprake was van een aparte Kevlar voering of dat de Kevlar in de jeans stof zelf geweven zat.
Ook met het wel of niet kunnen plaatsen van (extra) beschermers, maar dat is logisch natuurlijk.
Wat ik me er van herinner is dat er zeer grote verschillen zijn in bescherming en vooral slijtvastheid.
Dit had ook direct te maken met het feit of er sprake was van een aparte Kevlar voering of dat de Kevlar in de jeans stof zelf geweven zat.
Ook met het wel of niet kunnen plaatsen van (extra) beschermers, maar dat is logisch natuurlijk.
- stefke
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:17
- Type: R1100RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: veluwe
Re: motor jeans
Er staat ook een leuke test in de MotorRijder die nu in de winkels ligt (http://www.motorrijder.be/).
Groeten, Steven
Groeten, Steven
Groet, Steven
Re: motor jeans
Ik heb op het label aan de achterzijde van de broek gekeken, maar het is al weer flink weggevaagd, en vrijwel onleesbaar geworden.wil51 schreef:En weet je ook het merk, want er zijn veel merken.
Wat ik nog kan zien (onder voorbehoud dus)
www.nead.bike....nl...dk
races helg
Ik ben bang dat we daar niet veel verder mee komen, sorry!
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: motor jeans
Ik heb gelezen dat Lindstrom als beste uit de testen komt. Toevallig in de buurt te koop. Ik zal eens gaan voelen naar de soepelheid.
- mveenstra
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 29 nov 2010, 15:34
- Type: R1100RT
- Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers - Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur
- Locatie: Baarn
Re: motor jeans
Ik ben zins kort in bezit van een motowear city nt S jeans en deze zit echt heerlijk. 50% kevelar met extra versterkte stukken op de risico gebieden. Ook zitten er knie en heup beschermers in. Deze broek zit heerlijk en rijd ook heerlijk. Verder draag ik deze broek de hele dag op mijn werk en ik kan er prima meer werken. Niet te warm en zeker niet te zwaar of te stug. Gewoon als een normale motorbroek. Wel haal ik soms de kniebeschermers er uit. Omdat deze bij sommige temperaturen wel wat te warm zijn om op mijn werk te dragen. Maar dit gaat vrij eenvoudig en ik doe ze er dan ook meteen weer in als ik ga rijden. Dan heb je overigens geen last van de warme. Deze broek koste 160 euro en is voor mij echt precies goed. Iets te lang bij normaal lopen maar precies goed voor het motorrijden en als ik normaal loop dan sla ik de pijpen gewoon even om. Ziet niemand wat van en blijft goed zitten. De kwaliteit van de broek is echt boven verwachting. Lekker sterk en soepel en toch goed wind door latend en absoluut niet te warm. Ik heb het behoorlijk snel warm. Zeker met temperaturen rond de 25 30 graden. Ik heb een doorwaaibroek van revit maar die is warmer als deze jeans. Dit zit echt veel beter.
Kortom top product voor een goed prijsje.

Kortom top product voor een goed prijsje.



Groetjes Mike,
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht