motor jeans

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

motor jeans

Ongelezen bericht door wil51 »

Ik heb geen zin om steeds om te kleden op mijn werk. Wie heeft er ervaring met de kevlar motor jeans. Is er veel verschil met een normale spijkerbroek in het dragen?
http://www.championmotouk.com/product-i ... 10922.html
Jan R1200RT

Re: motor jeans

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Wij hebben al een paar jaar jeans van Giali met een volledige kevlar voering rondom van de broek band tot voorbij de knie. Deze is geel van kleur, vrij dun en lekker zacht / glad. Je kunt er ook nog extra Kevlar heup protectors in doen met klitteband en CE-protectors bij de knie.
Draagt op zich prettig maar is toch een stuk warmer dan een gewone jeans. Je hebt nou eenmaal een gevoerde broek van twee lagen over elkaar heen aan.
We hebben laatst nog eens gekeken voor een extra paar, maar dit model is (bijna) niet meer te krijgen lijkt het.

We hebben toe ook o.a. Draggin gepast maar deze heeft een wat ruwere structuur aan de binnenkant en dat vonden wij niet prettig. Ook andere merken zaten ons niet zo lekker. Maar dat kan natuurlijk heel persoonlijk zijn, afhankelijk hoe je model is.

Op de fiets zijn de jeans prettig bij een temperatuur van ± 16 tot 25+ graden. Maar wordt het rond de 30 graden of meer dan is deze ook (veel) te warm. Binnen op kantoor met airco bij 20 - 22 graden gaat het, maar is het toch vrij warm.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Mijn zwager en zus (tja, ze zijn getrouwd hè :roll: ) hebben ook motor jeans.
Ik zie er wel vaak in de zomer mee rijden.

Indien gewenst kan ik specifiek naar hun ervaringen en het merk vragen e.d. _001
wil51

dutchmidiman schreef:Mijn zwager en zus (tja, ze zijn getrouwd hè :roll: ) hebben ook motor jeans.
Ik zie er wel vaak in de zomer mee rijden.

Indien gewenst kan ik specifiek naar hun ervaringen en het merk vragen e.d. _001
Het gaat er mij om of je comfortabel er mee kunt werken. Als het veel stugger of warmer is dan een gewone spijkerbroek lijkt het mij niks. Dan kan ik beter mijn textiele motorbroek over gewone kleren aantrekken. Maar in de zomer is dat wel warm.
Inspector Gadget

Prima, ik zal het vragen hoe het zit qua comfort en zomerse omstandigheden en het in dit draadje laten weten.
Ares
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Drenthe

motor jeans

Ongelezen bericht door Ares »

Ik heb het model "city" van BMW. Dat is een katoenen broek met CE protectoren op
De heupen en knieën/scheenbeen. Deze draagt zeer comfortabel en bij mooi weer loop ik geregeld de hele dag in deze broek. De broek is niet waterdicht/afstotend. Het is dus handig om een regenbroek bij je te hebben. Er zijn ook niet meer lagen zoals het model hiervoor beschreven.
De broek ziet er prima uit voor op je werk. Verkrijgbaar in diverse kleuren (ook spijkerstof) Het is alleen geen alternatief voor een pak :D

Sent from my iPhone aan alle forumleden

Ares
wil51

Ares schreef: De broek ziet er prima uit voor op je werk. Verkrijgbaar in diverse kleuren (ook spijkerstof) Het is alleen geen alternatief voor een pak :D

Ares
Gelukkig draag ik geen driedelig kostuum. Polo of overhemd en broek is mijn werkkleding. :lol:
Ares
Woonplaats of omgeving: Drenthe

motor jeans

Ongelezen bericht door Ares »

In dat geval is dat een prima broek. En de prijs is ook niet al te gek. Ca €160 meen ik me te herinneren.

Sent from my iPhone aan alle forumleden

Ares
AGVerheij
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb zelf een zwarte Giali kevlar-spijkerbroek met CE-protectoren. Zit iets van een voering in maar ziet er verder heel gewoon uit.
Ik gebruik deze eigenlijk alleen bij toerritten zonder snelweg met mooi weer omdat hij niet waterdicht is maar wel warmer dan een gewone spijkerbroek. Verder ook erg practisch als je ergens heen gaat waar omkleden niet handig uit komt, en leer net iets 'te' is, zoals de verjaardag van opa :lol: En bij héél koud weer draag ik hem onder mijn Stadler broek, heerlijk warme combinatie.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Inspector Gadget

En ik ben weer terug van mijn zwager en zus;
Het ziet er uit als een normale spijkerbroek (ook qua gewicht en soepelheid) met mogelijkheden tot CE protectoren (speciale pockets aan de binnenkant).
Kevlar delen in het zit-gedeelte, knieën e.d.

Beide geven aan dat het zomers zeker niet te warm zit, en heel comfortabel is.
Met wel een nadeel dat als het buiten (erg?) koud is, hun broek onvoldoende is.
En dus ook niet waterdicht, etc.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Heb al jaren zo'n blauwe spijkerbroek van Hein Gericke, is ongeveer twee zo zwaar als een gewone spijkerbroek en is te warm om de hele dag mee op kantoor te zitten, verder goed te doen.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
wil51

dutchmidiman schreef:En ik ben weer terug van mijn zwager en zus;
Het ziet er uit als een normale spijkerbroek (ook qua gewicht en soepelheid) met mogelijkheden tot CE protectoren (speciale pockets aan de binnenkant).
Kevlar delen in het zit-gedeelte, knieën e.d.

Beide geven aan dat het zomers zeker niet te warm zit, en heel comfortabel is.
Met wel een nadeel dat als het buiten (erg?) koud is, hun broek onvoldoende is.
En dus ook niet waterdicht, etc.
En weet je ook het merk, want er zijn veel merken.
Inspector Gadget

Oops, dat ben ik vergeten op te schrijven, je hoort nader.

Ik weet wel dat het zeer waarschijnlijk bij MotorCity in Apeldoorn gekocht is, en die is helaas niet meer...
Ze kreeg wel goede service met het passen en passend maken van de protectoren.
nonkel moto
Type: R1100RT
Land: B

Ongelezen bericht door nonkel moto »

ik heb er een van spidi(kevlar), ziet er uit als gewone jeans draagt zeer gemakkelijk maar is ietsje warmer waar de protectie zit
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Laatst heeft er ook een vergelijkende test over jeans met Kevlar in MotoPlus gestaan.
Wat ik me er van herinner is dat er zeer grote verschillen zijn in bescherming en vooral slijtvastheid.
Dit had ook direct te maken met het feit of er sprake was van een aparte Kevlar voering of dat de Kevlar in de jeans stof zelf geweven zat.
Ook met het wel of niet kunnen plaatsen van (extra) beschermers, maar dat is logisch natuurlijk.
stefke
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: veluwe

Ongelezen bericht door stefke »

Er staat ook een leuke test in de MotorRijder die nu in de winkels ligt (http://www.motorrijder.be/).
Groeten, Steven
Groet, Steven
Inspector Gadget

wil51 schreef:En weet je ook het merk, want er zijn veel merken.
Ik heb op het label aan de achterzijde van de broek gekeken, maar het is al weer flink weggevaagd, en vrijwel onleesbaar geworden.

Wat ik nog kan zien (onder voorbehoud dus)
www.nead.bike....nl...dk
races helg

Ik ben bang dat we daar niet veel verder mee komen, sorry!
wil51

Ik heb gelezen dat Lindstrom als beste uit de testen komt. Toevallig in de buurt te koop. Ik zal eens gaan voelen naar de soepelheid.
mveenstra
Bijz: Corbin zadel
V-stream scherm
Stuurverhogers
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Baarn/Terschuur

Ongelezen bericht door mveenstra »

Ik ben zins kort in bezit van een motowear city nt S jeans en deze zit echt heerlijk. 50% kevelar met extra versterkte stukken op de risico gebieden. Ook zitten er knie en heup beschermers in. Deze broek zit heerlijk en rijd ook heerlijk. Verder draag ik deze broek de hele dag op mijn werk en ik kan er prima meer werken. Niet te warm en zeker niet te zwaar of te stug. Gewoon als een normale motorbroek. Wel haal ik soms de kniebeschermers er uit. Omdat deze bij sommige temperaturen wel wat te warm zijn om op mijn werk te dragen. Maar dit gaat vrij eenvoudig en ik doe ze er dan ook meteen weer in als ik ga rijden. Dan heb je overigens geen last van de warme. Deze broek koste 160 euro en is voor mij echt precies goed. Iets te lang bij normaal lopen maar precies goed voor het motorrijden en als ik normaal loop dan sla ik de pijpen gewoon even om. Ziet niemand wat van en blijft goed zitten. De kwaliteit van de broek is echt boven verwachting. Lekker sterk en soepel en toch goed wind door latend en absoluut niet te warm. Ik heb het behoorlijk snel warm. Zeker met temperaturen rond de 25 30 graden. Ik heb een doorwaaibroek van revit maar die is warmer als deze jeans. Dit zit echt veel beter.

Kortom top product voor een goed prijsje. _004 Big RT Smile _004
Groetjes Mike,

Het is maar weer gebleken een RT rijd het beste met 100% afstelling. Iedere afwijking heeft effect op haar rijgedrag.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”