Beste steun voor Garmin 660 + inbouwadres NB

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
hessel

Ongelezen bericht door hessel »

Hallo,

Mede dankzij dit forum denk ik nu te weten dat ik een Garmin Zumo 660 wil gaan aanschaffen. Bij voorkeur met Onroute Benelux.
Ik heb 2 vragen:
1. Welke motorsteun past het beste op mijn -1150- <Mooi + Functioneel>
2. Wie kent een goed en goedkoop inbouwadres in de buurt van 040.

Ik wil het graag netjes ingebouwd hebben. Uiteindelijk zou ik dat zelf ook wel kunnen, maar vast niet zo mooi en snel.
Dank voor alle tips!

groet, Hessel
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Re: Beste steun voor Garmin 660 + inbouwadres NB

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Voor beide zaken bij Waypoint in Vessem langsgaan http://www.gps.nl
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo XT / GPSmap 62s
hessel

Ongelezen bericht door hessel »

Dank voor de tip, ik heb Waypoint inderdaad op mijn aankooplijstje staan, maar toen ik belde voor een afspraak, bleek dat ze alleen in hun filiaal in Notter een inbouw-werkplaats hebben.
En dat is wel een beetje uit de route ;-)
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Je kunt ook Vioma vragen hier op het RT-forum .

gr,
Kenny
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Hier ben je ook van harte welkom. Ik heb nog iemand met een 1150 die navigatie ingebouwd wil hebben, dus stuur eventueel een pb'tje...
Bob The Builder

Ongelezen bericht door Bob The Builder »

Ik haalde de mijne hier en ben best tevreden :-) Installatie deed ik zelf... Enkel het afnemen van de zijspiegels gaf me wat kriebels in de buik Big RT Smile verder volgde ik bestaande bedrading en sloot ik rechtstreeks aan op de batterij... makkelijk zat! _004
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Woonplaats of omgeving: Ommen

Ongelezen bericht door BertL »

Ik heb deze voor mijn r 1150 rt aangeschaft. Staat geweldig !

Afbeelding
GrTz
BertL
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Dat is de Migsel-steun en vind ik persoonlijk ook een hele mooie steun (en praktisch, 3 verschillende plekken voor je balletje)

http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=14
wil51
Type: R850RT
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Ongelezen bericht door wil51 »

dutchmidiman schreef:Dat is de Migsel-steun en vind ik persoonlijk ook een hele mooie steun (en praktisch, 3 verschillende plekken voor je balletje)

http://www.migsel.com/store/index.php?_ ... oductId=14
Ik heb deze ook, bij Waypoint besteld. Staat er alleen Waypoint op. Past perfect en met enkele minuutjes gemonteerd door mij. Iemand die handig is doet het in paar seconden. :lol:
R1200RT-LE
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Hallo DMM,
Je heb een Migsel steun op de R1200RT, hoe bevalt deze?
Heb je last van trillingen (ik geloof dat jij ook wel kieskeurig ben) waardoor je de zumo slecht kan zien?
Ik heb hier en daar gelezen dat de zumo nogal trilt en slecht zichtbaar is icm de ram mount, je hebt ook een andere Migsel mount voor de RT waar de zumo zonder balletje vast zit.
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Ik heb inderdaad die Migsel steun plus de korte (!) RAM-mount arm.
Het bevalt mij heel erg goed, en ook nog prima te herpositioneren als het zonlicht of de regen mij parten speelt o.i.d.
Maar ik heb nog geen heel uitgebreide duurtesten kunnen doen, mijn gezondheid onthoud mij al maanden van motorrijden. (gebroken ribben en zware longontsteking).
Wat ik tot nog toe gezien heb, geen last van trillingen, noch van het onleesbaar zijn van de navigatie.

Ik gebruik dan wel de BMW Navigator 4 met de Touratech afsluitbare houder en de korte RAM-mount arm.
Wellicht dat dit invloed heeft, ik zie hier-en-daar ook rubberen steuntjes e.d.

Ik heb bij mijn Migsel ook nog een adapter gekregen om er inderdaad ook een vaste (niet-RAM mount) bevestiging van te maken, maar ik schat in dat dit voor mij niet nodig zal zijn.

Nadeel volgens mij van een dergelijk vaste montage is dat het dan vast staat in 1 stand, en is voor mij persoonlijk minder gewenst;
ik verander nogal eens van smaak, inzicht, mening, houding, visie, perceptie, begrip, optiek, humeur, humor, gedrag, afwijkingen, etc. ;) :shock: :lol:

Waarschijnlijk bedoel je die "articulared" versie van Migsel, die je naar voren en naar achteren kunt kantelen?
(Bij Migsel zelf 190 pleuri en bij Waypoint 170 pleuri :O)

Met die korte RAM-mount arm heb ik vooralsnog nergens last van en ben er heel blij mee.
Wellicht dat de minder positieve ervaringen komen van degene met de langere (normale!) RAM-mount arm?

Ervaringen van RT-forum leden zijn geen garantie voor de toekomst! ;) :lol:
R1200RT-LE
Bijz: Lifestyle Edition
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Haha geen garantie voor de toekomst .... Meer wel waardevolle input.
Ik bedoelde inderdaad de dure versie welk alleen te kantelen is.

Ik ben mij aan het oriënteren om een zumo 660 te gaan kopen, ik zie niet zo de meerwaarde van de knoppen van de Nav 4. Er schijnt ook een afstandsbediening te zijn voor de zumo 660, had ik gelezen op het Goldwing forum, deze had de zelfde functionaliteit als de Nav 4.

Hoop dat je nog wat kan genieten van de mooie na zomer, beterschap! _004
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Ik heb altijd de extra knoppen gehad, ook op mijn 2820 (met de Perfect Pilot Red) en ik kan niet meer zonder.

Pas wel op; de afstandsbediening waarover gesproken wordt op de G.ldwing forum zal zeer waarschijnlijk voor de Zumo 550 zijn en niet voor de Zumo 660!
Zie ook navolgende link;
http://www.gps.nl/zumo_afstandbediening_.html

En staat op de "SnelBalie" ook alleen maar in de Zumo 5x0-sectie;
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/zumo

Dank je wel, ik zal nog even geduld moeten hebben, maanden, is mij voorspeld. :(
scan
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Een van de meerwaarden van de NAV IV zou kunnen zijn dat ie plug and play is op een R1200RT.
Tweede punt is als je al een radio op de RT hebt deze ook direct via deze radio harder en zachter te zetten is.
Ten derde de latere RT's met radio zijn met BT uitgerust en loopt alles via die radio. RT's van 2010 kunnen nog geupgrade worden met BT.
Niks kabeltjes leggen en dure uren afrekenen die de monteurs hieraan moeten besteden. Is de geringe meerprijs meer dan waard en werkt nog ook..
Inspector Gadget

Met de juiste stekkertjes cq verloopkabeltjes is elke navigatie prima te integreren op de 1200RT (zelfs met CAN-bus)

Zo is er voor de voeding van de Zumo 550;
http://www.nippynormans.com/products/r1 ... r-canbuszu

En voor de Zumo 660;
http://www.nippynormans.com/products/r1 ... anbuszu660

De audio-uit van de Zumo's (en anderen) kan je ook zo aansluiten, ik moet alleen op mijn fiets even die grrrr stekker zien te vinden, het is een tweepolige stekker die je ook bij de BMW dealeRT zo kan bestellen. (nummer kan ik opzoeken, als het moet).

Het is allemaal niet zo heel moeilijk, wat dat betreft.
Mits ik dat ene stekker voor de audio-in nog even kan vinden (grote kans dat deze achter de rechter spiegel zit, net als bij MY 2010 e.v.)
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

tja, mijn dealer zette gratis een canbus stekkertje op mijn Zumo 550 kabel en die kon ik dus zo aansluiten op de canbus bij je balhoofdstang naar je koplampen.
Super gewoon. _004
Inspector Gadget

Kabeltje/stekkertjes stellen ook weinig voor, als je het juiste onderdeelnummer hebt.
En sommige BMW dealeRTs kunnen het waarschijnlijk gelijk opdreunen, en draaien wellicht inderdaad hun hand niet om, om het even voor je te monteren.

Ik had mijn BMW NAV 4 houder verbouwd met de Zumo 660 kabels zodat ik wat meer opties heb, stekkers overzetten is dan ook een fluitje van een eurocent.

Alleen het lokaliseren van die 2e (audio-in) stekker bij het dashboard is in mijn huidige "conditie" een hele uitdaging. :(

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”