12 volt aansluiting

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
edwinedwin

12 volt aansluiting

Ongelezen bericht door edwinedwin »

Ik wil graag een aanvulling geven op het onderwerp "12 volt aansluiting". Omdat dit onderwerp helaas reeds gesloten was, doe ik dit maar via een nieuw onderwerp.
Ook ik was op zoek naar een 12v stekkeradapter, omdat de Garmin stekker van het gps-apparaat (Zümo 220) te groot is voor het 12 v stopcontact in het dashboard van mijn R1100RT.
Op dit forum las ik in het onderwerp "12 volt aansluiting" het bericht door Paul (mei 6, 2009, 12:49 pm) met een afbeelding. Deze adapter (artikelnummer 852633) heb ik besteld bij Conrad.nl (hij was nl. niet te bestellen bij de autoaccessoirehandel bij mij in de buurt). Echter, het geheel steekt in het dashboard zo ver uit, dat je stuur niet meer volledig naar rechts kan draaien! Je hebt er dus niets aan. Deze heb ik dus teruggestuurd (kan binnen 14 dagen).

Vervolgens heb ik bij Conrad een adapter besteld (Artikelnr. 847844) zoals vermeld en afgebeeld door 'dhr' (zelfde onderwerp, mei 6, 2009, 12:25 pm). Dit steekt veel minder uit en geeft geen probleem met sturen. Ik betaalde 8,48+6,95 verzendkosten = tot. 15,44 euro.

De vraag is nu alleen: waar laat ik het deel van de adapter dat nu onder aan het snoertje hangt, zonder dat het overal tegenaan rammelt. Daar ben ik nog niet uit, maar suggesties zijn welkom! In het kuipvak stoppen met het draadje door de kier zoals ik, geloof ik, ergens las, gaat niet, want daarvoor is het snoertje net een paar centimeter te kort.

Overigens wil ik bij de eerstvolgende beurt bij de dealer de andere aansluitdraad, die ook in het pakket zit en direct op de accu aangesloten wordt, aan laten sluiten. Maar tot die tijd ben ik geholpen met deze oplossing.
Laatst gewijzigd door edwinedwin op 08 jun 2011, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: 12 volt aansluiting

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Als je je Zumo alleen voor op de brommert gebruikt....is het natuurlijk het handigste als je de stekker van de Zumo gewoon verwisselt met een BMW stekkertje....zo moeilijk is dat niet....maar ja..dat vind ik dan weer zo voor de hand liggend dat dat wel niet de bedoeling zal zijn... _001
edwinedwin

Ongelezen bericht door edwinedwin »

Klopt, hij wordt ook in de auto gebruikt.
mhovens
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Almere
Contacteer:

Ongelezen bericht door mhovens »

Ik heb bij de praxis een meervoudig sigaretten stopcontact gekocht voor een paar euro. Daar heb ik de stekker vanaf gehaald en vervangen voor een BMW stekker. Dit stopcontact heb ik in het radiovak liggen en kan dus drie apparaten van stroom voorzien. En let op de sigaretten stekkers van de meeste apparaten bevat electronica (omvormer) en kun je dus niet zomaar voor een BMW stekker vervangen!

Groetjes,

Marcel
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik heb zelf een soort mini-verlengkabeltje gemaakt, waarbij een (haakse) BMW stekker in de accessoirestekker gaat, kabeltje gaat dan via het klepje van de radiovak naar dat gedeelte boven de radio (er is daar nog best wel veel vrije ruimte beschikbaar).
Het kabeltje loopt overigens via de rechterkant van radiovak naar binnen, dan zal het ook niet snel je stuur in de weg zitten, enzovoort.

Het voordeel is dat ik nu van alles er op kan aansluiten als ik dat wil, het licht veilig (en droog!) bovenop de radio.

Want inderdaad, bij sommige apparaten zit er elektronica in de 12-volts plug, die kan je dan niet zomaar vervangen.
Of ben je de garantie kwijt zodra je daaraan gaat lopen aanpassen. ;)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”