Motordieven hebben geen last van crisis ...
Moderator: RT_Patrick
Motordieven hebben geen last van crisis ...
Het gaat goed met de dieven. In het eerste kwartaal van 2011 wisten ze weer meer motorrijwielen te ontvreemden dan in dezelfde periode van 2010.
Er werden in de eerste vier maanden van dit jaar 511 motoren gestolen, tegenover 457 in 2010.
Dit betekent een toename van ruim 11%.
In motoren die aan de ketting liggen met een ART-gekeurd slot, hebben de Boze Jongens minder trek.
Die kans op diefstal van zo’n motor is 20% lager.
Bron: ProMotor
Er werden in de eerste vier maanden van dit jaar 511 motoren gestolen, tegenover 457 in 2010.
Dit betekent een toename van ruim 11%.
In motoren die aan de ketting liggen met een ART-gekeurd slot, hebben de Boze Jongens minder trek.
Bron: ProMotor
- Duiker
- Type: R1100RT
- Land: Frankrijk
- Woonplaats of omgeving: Correze
Re: Motordieven hebben geen last van crisis ...
Dat zijn dan jongens die met een betonschaar of slijptolwerken.dutchmidiman schreef:In motoren die aan de ketting liggen met een ART-gekeurd slot, hebben de Boze Jongens minder trek.
Een motor maat van mij is erg goed in het open van sloten.
Ik was eens mijn sleutel verloren van mijn ART 4 sterren slot en had de reserve niet mee.
Ongelooflijk hij had wat gereedschap mee en binnen 30 seconden was mijn slot open.
Zonder iets te forceren. Maakte ook gelijk even mijn ART 4 sterren schijfremslot los voor mij, ook binnen 30 seconden.
Met vriendelijke groet,
Fred.
Sit Mare Securum
In bezit van:
Harley Davidson FXLR 1990 340.900 KM
BMW R1100RT,1998 met 312.153 KM
Harley Davidson, Dyna Low Rider mei 2015 met 76033 KM
In bezit van:
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Ongelooflijk hij had wat gereedschap mee en binnen 30 seconden was mijn slot open.
Zonder iets te forceren. Maakte ook gelijk even mijn ART 4 sterren schijfremslot los voor mij, ook binnen 30 seconden.

Volgens de site worden de sloten zowel op brute kracht als met intelligente aanvallen getest. Dat een 4* slot dan toch in 30 seconden te openen is valt me flink tegen. Die vriend van je heeft geen handel in 2e hands motoren hoop ik ??
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Op YT zijn er diverse brute-force aanvallen alsook slimme manieren te vinden om sloten snel, heel snel, open te krijgen.
Van pompwagentjes, vloeibare stikstof tot en met de huls van een balpen (van een beken merk). :shock:
Aangezien het
via G0ogle geïndexeerd wordt, zal ik geen links geven.
Maar het is vaak kinderlijk eenvoudig, kwestie van tijd en gelegenheid.
En dat is bijna net zo belangrijk als het slot zelf;
Zorg er voor dat dieven geen gelegenheid of tijd krijgen, door je motor op een meer publieke plek te parkeren, alarm, en dergelijke.
En goede sloten, liefst meerdere.
Van pompwagentjes, vloeibare stikstof tot en met de huls van een balpen (van een beken merk). :shock:
Aangezien het

Maar het is vaak kinderlijk eenvoudig, kwestie van tijd en gelegenheid.
En dat is bijna net zo belangrijk als het slot zelf;
Zorg er voor dat dieven geen gelegenheid of tijd krijgen, door je motor op een meer publieke plek te parkeren, alarm, en dergelijke.
En goede sloten, liefst meerdere.
Ok helder allemaal
Maar nu het volgende :
Volgens mij stellen de verzekeringsmaatschappijen niet allemaal dezelfde eisen.
Voorbeeld:
Mijn maatschappij vind het voldoende als ik mijn motor (ook voorzien van alarm) gewoon op slot zet (orgineel af fabriek) om tot uitkering over te gaan bij diefstal.
Een vriend van mij (andere maatschappij) moet echter weer aanvullende voorzieningen treffen (een slot met ik weet niet hoeveel sterren)
Misschien wijs om daar een nieuw draadje over op te zetten ??
Groet,
B10

Maar nu het volgende :
Volgens mij stellen de verzekeringsmaatschappijen niet allemaal dezelfde eisen.
Voorbeeld:
Mijn maatschappij vind het voldoende als ik mijn motor (ook voorzien van alarm) gewoon op slot zet (orgineel af fabriek) om tot uitkering over te gaan bij diefstal.
Een vriend van mij (andere maatschappij) moet echter weer aanvullende voorzieningen treffen (een slot met ik weet niet hoeveel sterren)
Misschien wijs om daar een nieuw draadje over op te zetten ??
Groet,
B10
De polisvoorwaarden (en vooral de kleine lettertjes) van de diverse verzekeringsmaatschappijen zijn altijd een studie op zich, uiterst verwarrend en alleen in hun voordeel, lijkt het soms wel.
Het is waar dat er nogal verschillen kunnen zitten tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling, en ik denk dat dit afhankelijk van het te verzekeren object en dergelijke.
Zoals dagwaarde, bouwjaar, fabrieks-af antidiefstal-maatregelen, waar je woont/regio, je historie in het verzekeringsregister, etc, etc.
We hebben een aantal verzekeringsdeskundige op het
zitten, dus wellicht dat die wat licht kunnen laten schijnen op een draadje over dat onderwerp.
Voel je dus vooral vrij om een nieuw draadje te beginnen als je daar over meer wilt weten!
Het is waar dat er nogal verschillen kunnen zitten tussen de verzekeringsmaatschappijen onderling, en ik denk dat dit afhankelijk van het te verzekeren object en dergelijke.
Zoals dagwaarde, bouwjaar, fabrieks-af antidiefstal-maatregelen, waar je woont/regio, je historie in het verzekeringsregister, etc, etc.
We hebben een aantal verzekeringsdeskundige op het

Voel je dus vooral vrij om een nieuw draadje te beginnen als je daar over meer wilt weten!
- Duiker
- Type: R1100RT
- Land: Frankrijk
- Woonplaats of omgeving: Correze
Ik heb hem even gebeld en zijn reactie was je schrijft maar, maar wel de waarheid.AGVerheij schreef:Volgens de site worden de sloten zowel op brute kracht als met intelligente aanvallen getest. Dat een 4* slot dan toch in 30 seconden te openen is valt me flink tegen. Die vriend van je heeft geen handel in 2e hands motoren hoop ik ??
Hij heeft geen handel in wat dan ook, ik ken hem sinds we samen op de LTS zaten en later toevallig bij de zelfde werkgever kwamen te werken. Op de LTS kregen we door onze leraar belangsstelling voor sloten. Een van zijn vele uitspraken was, er is geen betere inbreker dan een timmerman. En dat is ook zo. Mijn maatje ging net als ik werken als duiker en kwam dus ook met bergingswerk in aanraking. Op de te bergen schepen zitten kluizen en afgesloten kasten. Meestal waren de sleutels en codes niet te achterhalen terwijl ze vaak open moesten. Al snel bleek dat hij met veel plezier aan de slag ging met deze kasten en ze allemaal open wist te krijgen. Deze technieken heeft hij in de loop der jaren steeds verder ontwikkeld. En maakt zijn eigen gereedschap voor het open van de sloten. Heel simpel van oude ijzerzagen. Doet zelfs mee aan wedstrijden wie heeft het snelst een bepaald slot open. Is lid van een Lockpickers vereniging, en heeft als lid van die club een slot dat niet te kraken was binnen 2 minuten geopend tot verbazing van de fabriekant. Dit was op verzoek van de fabrikant die wat sloten ter beschikking stelde. Was een electronisch en mechanisch beveiligdslot.
Een troost deze vaardigheid krijg je alleen door heel veel oefenen, en het hebben van gevoelighandjes. En vooral visueel kunnen maken van wat je aan het doen bent. Maar zijn motto is, ieder slot is te openen en dat is hem nog steeds tot op heden gelukt.
Hij is bekend bij de politie, maar in positieve zin. Maakt voor hun wel eens kluizen en sloten open.
Met vriendelijke groet,
Fred
Sit Mare Securum
In bezit van:
In bezit van:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 876 Weergaves
-
Laatste bericht door Jekihero
-
- 22 Reacties