Canada komt met 200 kph electric
Moderator: RT_Patrick
Canada komt met 200 kph electric
Here is evolutie in de electrisch revolutie...
200 kph en kan 300 kms tussen ladingen.
http://www.litogreenmotion.com/gallery-sora
gr,
Kenny
200 kph en kan 300 kms tussen ladingen.
http://www.litogreenmotion.com/gallery-sora
gr,
Kenny
Re: Canada komt met 200 kph electric
Het wordt nog wel wat. Nu nog als betaalbaar woonwerk motortje :-)
Re: Canada komt met 200 kph electric
Ja, het is nog wel aan de prijs maar dat is gewoon een kwestie van tijd tot dat die betaalbaar en nog beter is,
Liefs zie ik er een met koffers ,kuip,/windscherm en een BMW logo maar tja de toekomst zal ons meer verassingen brengen
Liefs zie ik er een met koffers ,kuip,/windscherm en een BMW logo maar tja de toekomst zal ons meer verassingen brengen

- AGVerheij
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Canada komt met 200 kph electric
In ieder geval geen noodzaak om de kleppen te stellen en de boel te synchroniseren
Verder een fraai design, en ik ben ook wel benieuwd naar de riemaandrijving met CVT, kan best lekker rijden.
Maar 8 uur laadtijd is zéér irritant, mocht je dus 500km op een dag willen doen dan heb je wel een hele lange pauze nodig _002 Dat is wat mij betreft echt het grote makke van volledig electrische voertuigen. Een beperkte actie-radius kan ik mee leven, met uren wachten op opladen niet. Ik denk dat degene die met een werkend ultra-quick-charge systeem op de proppen komt (opladen in weinig meer tijd dan een tank vol gooien) een gouden toekomst tegemoet gaat.
Maar het begin is er !
, GerbeRT

Verder een fraai design, en ik ben ook wel benieuwd naar de riemaandrijving met CVT, kan best lekker rijden.
Maar 8 uur laadtijd is zéér irritant, mocht je dus 500km op een dag willen doen dan heb je wel een hele lange pauze nodig _002 Dat is wat mij betreft echt het grote makke van volledig electrische voertuigen. Een beperkte actie-radius kan ik mee leven, met uren wachten op opladen niet. Ik denk dat degene die met een werkend ultra-quick-charge systeem op de proppen komt (opladen in weinig meer tijd dan een tank vol gooien) een gouden toekomst tegemoet gaat.
Maar het begin is er !
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Re: Canada komt met 200 kph electric
Ik zou voor een BMW achtige versie wel oren naar hebben. Ik rij alleen maar woon-werk verkeer (snelweg) dus zo'n naked bike ik het dan niet. Het is zo'n 120km per dag, een stekkertje buiten maken en die 8 uur opladen haal ik wel!
Stoffel
Stoffel
Re: Canada komt met 200 kph electric
Och, dan toch dit concept maar wat doorontwikkelen.
http://green.autoblog.com/2009/03/03/ja ... otorcycle/
Maar ook hier nog steeds weer de kip of het ei verhaal.
Volgens mij is er ook al en recentere motor met fuelcell technolgie met (veel) meer vermogen
.
Ik kan alleen nu even niet terughalen waar ik het het gezien / gelezen heb
.
http://green.autoblog.com/2009/03/03/ja ... otorcycle/
Maar ook hier nog steeds weer de kip of het ei verhaal.
Volgens mij is er ook al en recentere motor met fuelcell technolgie met (veel) meer vermogen

Ik kan alleen nu even niet terughalen waar ik het het gezien / gelezen heb

Re: Canada komt met 200 kph electric
BMW is er mee bezig.

Je kunt hier even in de toekomst kijken. Het is indrukwekkend waar men mee bezig is.
http://www.trendhunter.com/trends/2011-brammo-empluse
gr, Kenny

Je kunt hier even in de toekomst kijken. Het is indrukwekkend waar men mee bezig is.
http://www.trendhunter.com/trends/2011-brammo-empluse
gr, Kenny
- EL SCORPIO
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 16:50
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Re: Canada komt met 200 kph electric
Het word gewoon tijd voor opladen tijdens het rijden.
Windenergie,zonne-energie, remenergie, bandenenergie (frictie en hitte) enz.
Dan heb je een auto/motor waar je wat mee kunt.
Nu is het opladen een probleem.
Ik woon in de binnenstad, bijna geen plek om je auto normaal voor je deur neer te zetten.
Hoe laad je dan op? Een eigen parkeerplaats met een eigen paal? Hoe doe je dat met mensen die 5 auto's hebben?
Dus een goede lading kan de oplossing zijn om iedereen in een electrisch aangedreven voertuig te krijgen.
Snel zijn ze al.
Windenergie,zonne-energie, remenergie, bandenenergie (frictie en hitte) enz.
Dan heb je een auto/motor waar je wat mee kunt.
Nu is het opladen een probleem.
Ik woon in de binnenstad, bijna geen plek om je auto normaal voor je deur neer te zetten.
Hoe laad je dan op? Een eigen parkeerplaats met een eigen paal? Hoe doe je dat met mensen die 5 auto's hebben?
Dus een goede lading kan de oplossing zijn om iedereen in een electrisch aangedreven voertuig te krijgen.
Snel zijn ze al.
Re: Canada komt met 200 kph electric
Alles zit nu in de kinderschoenen en het is wel zo dat laden kan een probleem zijn.
Ik zal ook niet weten waar ik waterstof (hydrogen) kan krijgen maar ik denk dat met alle alternatieve brandstoffen is het altijd afwachten.
Ik ben opgeroeid in de VS en had nooit een auto op LPG gezien. Dat was iets voor de BBQ fles !
Alles wat ik zie op de mooi websites maakt me steeds meer bewust dat wij leven in het begin van een nieuwe tijdperk van gemotoriseerde transport.
De acceptatie en de behoefde van de consument is er al.
gr,
Kenny
Ik zal ook niet weten waar ik waterstof (hydrogen) kan krijgen maar ik denk dat met alle alternatieve brandstoffen is het altijd afwachten.
Ik ben opgeroeid in de VS en had nooit een auto op LPG gezien. Dat was iets voor de BBQ fles !
Alles wat ik zie op de mooi websites maakt me steeds meer bewust dat wij leven in het begin van een nieuwe tijdperk van gemotoriseerde transport.
De acceptatie en de behoefde van de consument is er al.
gr,
Kenny
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 23 mei 2011, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Berichten: 3349
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Canada komt met 200 kph electric
Beamietoo schreef: Je kunt hier even in de toekomst kijken. Het is indrukwekkend waar men mee bezig is.
http://www.trendhunter.com/trends/2011-brammo-empluse
gr, Kenny
Prachtige site, Kenny! Die ga ik eens op mijn gemakkie bekijken....
Ik mis wel de E-tracer (electrische versie van de Monotracer uit Zwitserland):
http://peraves.wordpress.com/
http://www.youtube.com/watch?v=mPgNaiHxgTs&hd=1
Hans
Re: Canada komt met 200 kph electric
In de Moto73 stond een keer een motorfiets (ik weet echt niet meer wanneer of van welk merk) waar de motor een grijze accucel had met groene handvatten. Die kon je simpelweg uitwisselen, gelijk de accu van een fototoestel zeg maar. Als je er daar een aantal van verzamelt moet die oplaadtijd overkomelijk worden. Het nadeel van (high-performance) accu's is echter dat deze behoorlijk duur zijn. En zwaar...
Acceptatie door 'het volk' moet eenvoudig zijn. Maak gebruik van een bijzonder kenmerk van elektromotoren -koppel- op een motor a la v-max en je hebt een verkoopsucces! Zet ze maar op TjupTjup naast elkaar in een directe test en de interesse zal er zijn. De prijs moet nog zakken en dan wordt dat automatisch beter.
Dan mijn kanttekening bij de hype omtrent elektrische motoren. Die heeft te maken met de wijze van opwekking en opslag van elektriciteit. Ja, windmolens en zonne-energie zijn alternatieven, maar de milieu-effecten tijdens de productie van deze apparatuur wordt vaak niet meegenomen in het totale plaatje van energieverbruik in de levenscyclus van een product. Even afgezien van de zware metalen die toch wel nodig zijn om energie op te slaan. Tot nog toe geloof ik er niet in dat elektriciteit milieuvriendelijker is dan -laten we even chargeren- kernenergie. Hiervan is de productie behoorlijk vriendelijk, je zit alleen met een afvalprobleem...
Maar ik ben de eerste om te erkennen dat ik mijn laatste berekening hierop zo'n 15 jaar geleden heb gedaan en ik nu even niet de middelen bezit om dit snel opnieuw te doen. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ver je het door wilt voeren (neem je in de berekening ook bijvoorbeeld de productie-effecten mee van de hijskraan die je nodig hebt om die windmolen te kunnen plaatsen?).
Een waterstofcel vind ik wat dat betreft een meer interessante ontwikkeling, hoewel ik dat in de komende 5 a 10 jaar nog niet als (energietechnisch en economisch) rendabel beschouw. En Kenny, waterstofperoxide kun je bij iedere kapper krijgen in 3, 6 of 9%. 12% Is intussen uit de handel, maar daar is vast nog wel aan te komen, evenals hogere concentraties...
[cynisch]Eventueel kunnen we nog (terug) naar houtvergassingsinstallaties. Krijgen we ook weer meer (productie)bossen om in rond te wandelen.[/cynisch]
Tenslotte ben ik erg sceptisch over de bereidwilligheid van overheden om dit probleem werkelijk aan te pakken zolang de belangen in de olieverwerkende industrie nog veel te hoog aanwezig en economisch doorslaggevend blijven. Totdat daar iets aan gedaan wordt zullen de alternatieve initiatieven sterven in goede bedoelingen...
Dus voor mijn gevoel geldt dat de balans voorlopig niet omslaat naar de alternatieve bronnen. Het wordt overigens wel hoog tijd dat dat gaat gebeuren!
Acceptatie door 'het volk' moet eenvoudig zijn. Maak gebruik van een bijzonder kenmerk van elektromotoren -koppel- op een motor a la v-max en je hebt een verkoopsucces! Zet ze maar op TjupTjup naast elkaar in een directe test en de interesse zal er zijn. De prijs moet nog zakken en dan wordt dat automatisch beter.
Dan mijn kanttekening bij de hype omtrent elektrische motoren. Die heeft te maken met de wijze van opwekking en opslag van elektriciteit. Ja, windmolens en zonne-energie zijn alternatieven, maar de milieu-effecten tijdens de productie van deze apparatuur wordt vaak niet meegenomen in het totale plaatje van energieverbruik in de levenscyclus van een product. Even afgezien van de zware metalen die toch wel nodig zijn om energie op te slaan. Tot nog toe geloof ik er niet in dat elektriciteit milieuvriendelijker is dan -laten we even chargeren- kernenergie. Hiervan is de productie behoorlijk vriendelijk, je zit alleen met een afvalprobleem...
Maar ik ben de eerste om te erkennen dat ik mijn laatste berekening hierop zo'n 15 jaar geleden heb gedaan en ik nu even niet de middelen bezit om dit snel opnieuw te doen. Het hangt er natuurlijk ook van af hoe ver je het door wilt voeren (neem je in de berekening ook bijvoorbeeld de productie-effecten mee van de hijskraan die je nodig hebt om die windmolen te kunnen plaatsen?).
Een waterstofcel vind ik wat dat betreft een meer interessante ontwikkeling, hoewel ik dat in de komende 5 a 10 jaar nog niet als (energietechnisch en economisch) rendabel beschouw. En Kenny, waterstofperoxide kun je bij iedere kapper krijgen in 3, 6 of 9%. 12% Is intussen uit de handel, maar daar is vast nog wel aan te komen, evenals hogere concentraties...
[cynisch]Eventueel kunnen we nog (terug) naar houtvergassingsinstallaties. Krijgen we ook weer meer (productie)bossen om in rond te wandelen.[/cynisch]
Tenslotte ben ik erg sceptisch over de bereidwilligheid van overheden om dit probleem werkelijk aan te pakken zolang de belangen in de olieverwerkende industrie nog veel te hoog aanwezig en economisch doorslaggevend blijven. Totdat daar iets aan gedaan wordt zullen de alternatieve initiatieven sterven in goede bedoelingen...
Dus voor mijn gevoel geldt dat de balans voorlopig niet omslaat naar de alternatieve bronnen. Het wordt overigens wel hoog tijd dat dat gaat gebeuren!
Re: Canada komt met 200 kph electric
Dave, Heb ik gelijk aangepast naar waterstof (hydrogen). Dat gebeurt bij een senior moment met een vrouw en 2 dochters zo nu en dan :lol:
Ik ben mee eens dat momenteel het opwekken van elektriciteit kan soms schoner zijn en is nog te zwaar afhankelijk van fossil fuels. De grote MAAR is dat als de rendement van de voertuigen toeneemt is minder elektriciteit per km nodig. En als productie van elektriciteit schoner wordt is het hele circuit van productie tot gebruik een groene cirkel. Ook is er snel vooruitgang in de zwaar metaal gehalte van de accu's te verminderen en de nieuwste types zijn recyclebaar. Dat is dan heel anders dan vroeger types van lood en nikkel cadmium. You gotta have faith !
gr,
Kenny
Ik ben mee eens dat momenteel het opwekken van elektriciteit kan soms schoner zijn en is nog te zwaar afhankelijk van fossil fuels. De grote MAAR is dat als de rendement van de voertuigen toeneemt is minder elektriciteit per km nodig. En als productie van elektriciteit schoner wordt is het hele circuit van productie tot gebruik een groene cirkel. Ook is er snel vooruitgang in de zwaar metaal gehalte van de accu's te verminderen en de nieuwste types zijn recyclebaar. Dat is dan heel anders dan vroeger types van lood en nikkel cadmium. You gotta have faith !
gr,
Kenny
Re: Canada komt met 200 kph electric
Ohoh, ik heb ook twee dochters (en een vrouw, for that matter)
En ik heb wel vertrouwen, maar ben op dit moment sceptisch over het ongebreideld optimisme dat overal wordt uitgestraald, dat kan wel wat tegengas gebruiken. We zijn er nog lang niet en mogen zeker niet op onze lauweren rusten! En dat bedoel ik niet als beperking of remming, maar als motivatie om er nog meer over na te denken en de schouders onder te zetten...
Keep the good work going

En ik heb wel vertrouwen, maar ben op dit moment sceptisch over het ongebreideld optimisme dat overal wordt uitgestraald, dat kan wel wat tegengas gebruiken. We zijn er nog lang niet en mogen zeker niet op onze lauweren rusten! En dat bedoel ik niet als beperking of remming, maar als motivatie om er nog meer over na te denken en de schouders onder te zetten...
Keep the good work going

Re: Canada komt met 200 kph electric
De E tracer heeft wel iets vind ik. Maar ik ben bang dat ik daar nooit meer in zal rijden. Die word voor de volgende generatie denk ik. Ik moet toch ineens weer denken aan mijn over verhitte racewagens op mijn racebaan en mijn electrische treintje dat regelmatig zomaar stopte.
En kan je je voorstellen hoe onze kleinkinderen zullen terug kijken naar onze klassieke R1100 en R1200 modellen. Straks word er voort Tupperware verkocht voor het menselijk lichaam. Bepaal je eigen uiterlijk van dag tot dag.
De vervuiling van de aarde lost dit kabinet al op. Gewoon de brandstofprijzen omhoog blijven doen en uiteindelijk stoppen we met rijden.
Ton
En kan je je voorstellen hoe onze kleinkinderen zullen terug kijken naar onze klassieke R1100 en R1200 modellen. Straks word er voort Tupperware verkocht voor het menselijk lichaam. Bepaal je eigen uiterlijk van dag tot dag.
De vervuiling van de aarde lost dit kabinet al op. Gewoon de brandstofprijzen omhoog blijven doen en uiteindelijk stoppen we met rijden.
Ton

- HansD
- Berichten: 3349
- Lid geworden op: 10 sep 2008, 13:30
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Canada komt met 200 kph electric
Ik heb een tijdje geracet met electrische modelauto's. Eerst dacht ik dat dit wel speelgoed zou zijn, maar dit is in feite zeer high tech sport waarin de ontwikkelingen heel erg snel gaan, oa. in accu's, maar ook electromotoren. Betrouwbaarheid was nooit een probleem, ook al werd de boel gloeiend heet.Ton1959 schreef:De E tracer heeft wel iets vind ik. Maar ik ben bang dat ik daar nooit meer in zal rijden. Die word voor de volgende generatie denk ik. Ik moet toch ineens weer denken aan mijn over verhitte racewagens op mijn racebaan en mijn electrische treintje dat regelmatig zomaar stopte.
En kan je je voorstellen hoe onze kleinkinderen zullen terug kijken naar onze klassieke R1100 en R1200 modellen. Straks word er voort Tupperware verkocht voor het menselijk lichaam. Bepaal je eigen uiterlijk van dag tot dag.
De vervuiling van de aarde lost dit kabinet al op. Gewoon de brandstofprijzen omhoog blijven doen en uiteindelijk stoppen we met rijden.
Ton
De kleine motor en de minuscule regelaar trokken 80-100 Ampere (!) bij het acceleren, en een 1600 mAh accu reed ik in 5-6 minuten leeg. Die kon je daarna niet meer vasthouden.
Hans
Re: Canada komt met 200 kph electric
En dan de electrische auto met een caracan erachter of een vouwagen in mijn geval plus 4 personen. Dan moet er zeker een hulpmotor in de vouwwagen plus een extra accu?
En als ons hele wagenpark op electriciteit gaat rijden dan ben ik benieuwd waar deze energie van af zal komen. Hopelijk windenergie en veilige methodes in plaats van kernenenergie. Ik hoop dat het nog een jaar of 20 zal duren minimaal totdat al de pompstations verdwijnen. Of misschien nog een paar pompen voor de mensen die een mooie klassieker rijden. Ik heb nog steeds zin in een R90S of een mooie R100RS
Ton
En als ons hele wagenpark op electriciteit gaat rijden dan ben ik benieuwd waar deze energie van af zal komen. Hopelijk windenergie en veilige methodes in plaats van kernenenergie. Ik hoop dat het nog een jaar of 20 zal duren minimaal totdat al de pompstations verdwijnen. Of misschien nog een paar pompen voor de mensen die een mooie klassieker rijden. Ik heb nog steeds zin in een R90S of een mooie R100RS



Ton

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4057 Weergaves
-
Laatste bericht door Toni