100.000km award?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

100.000km award?

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik zie op het forum van de BMW Motorcycle Owners of America (ja, ik ga vreemd) dat men daar samen met BMW Motorrad USA awards uitreikt voor 100.000miles op een BMW. Dit geldt dan blijkbaar voor alle BMW's die je gehad hebt, want het zijn 'lifetime miles'. Uiteraard moet dit door de dealer gecontroleerd worden, dus ik snap al helemaal waarom BMW dit is gaan doen in de US. Je krijgt dan een oorkonde en een medaille (!) en van de MOA krijg je nog een patch en een sticker om het te vieren:
Afbeelding

Ze zijn er blijkbaar gek op in de US, want ik had er al meer over gelezen. Ik heb zelf het idee dat dit in Europa en/of Nederland niet zo zou aanslaan. Volgens mij zijn wij daar te nuchter voor. Zit ik er naast? Zijn er hier RT rijders die het heel leuk zouden vinden als ze een award zouden krijgen van BMW als ze 100.000km op hun motoren hebben gereden?
Hier een link naar de info.
Inspector Gadget

Re: 100.000km award?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

100.000 mile is dus dan wel 160900 km ;)

Mijn vorige auto had in 350.000 km op staan, maar daar merkte je verder weinig van.
(voordeel van een dienstauto, wordt over het algemeen goed onderhouden).
Maar ik was ook degene die deze besteld had en bestuurde.
En toen reed ik nog heel veel per jaar. Ff op-en-neer naar Dld was leuk uitje.

Met een stuk goed onderhoud en goede bediening is het m.i. geen "wedstrijd" qua techniek.

Wat m.i. wel een prijs waard is, is als je een voertuig heel lang bezit, bijvoorbeeld.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

dutchmidiman schreef:Wat m.i. wel een prijs waard is, is als je een voertuig heel lang bezit, bijvoorbeeld.
Maar ik denk niet dat een dealer of fabrikant daar nou weer een prijs voor gaat uitreiken...

Verder zou ik -om ook op Mike te reageren- niet onder de indruk zijn van een dergelijk 'diploma'. Het is leuk voor de familie (als die tenminste niet motorkritisch zijn), maar verder...
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

dutchmidiman schreef:Wat m.i. wel een prijs waard is, is als je een voertuig heel lang bezit, bijvoorbeeld.
Niet nodig volgens mij. Ik zou er in iedergeval totaal geen prijs op stellen.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Mike Philippens

In mijn ogen is het ook iets stompzinnigs. De dealer lacht zich rot, want jij hebt je dure geld gedurende 100.000 mijl lekker bij hen gebracht. Kassa!
Na een aantal nare verrassingen ziet een BMW dealer mij niet meer. Hooguit voor wat losse rommel of een onderdeel. Maar zelfs dát is af en toe een brug te ver voor sommige figuren binnen zo'n organisatie. Nee, ik koop geen nieuwe motor meer, en laat 'm ook niet bij een dealer onderhouden. Nergens voor nodig. Ik breng 'm liever bij mijn 'mannetje' die er écht plezier in heeft (en natuurlijk wat centjes wil verdienen) en mij niet zomaar wat op de mouw spelt om dure onderdelen te verkopen. En als er zaken slecht zijn uitgevoerd, zijn ze nooit thuis of weten ze van niets. Ik ben wat dat betreft blij dat ik een leaseauto heb.
Hoe aardig ze ook zijn, en hoe lekker die koffie ook is, het is wat mij betreft allemaal één pot nat.
Paul cr

Ongelezen bericht door Paul cr »

Precies Mike, wat voor mezelf telt is dat ik nu in iets meer als 10 jaar tussen de 250 en 300 k heb gereden en nog nooit genoodzaakt ben geweest om naar een dealer/garage te moeten gaan. Ik geef mezelf af en toe een Pavel-award. :lol:
Mike Philippens

Paul cr schreef:Ik geef mezelf af en toe een Pavel-award. :lol:
Ach...zo'n dealer award is net zoveel waard als een InHolland diploma ;)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”