Iemand bekend met de HyperPro ESA Controler?

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Iemand bekend met de HyperPro ESA Controler?

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Heeft iemand als eens gekeken naar de HyperPro ESA Controler of is er bekend mee?

http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=119797

Vreemd genoeg is er geen info te vinden op HyperPro's website? _001

Ben benieuwd!
jeroen12

Re: Iemand bekend met de HyperPro ESA Controler?

Ongelezen bericht door jeroen12 »

D'r is wel een beetje info, maar idd niet veel: http://hyperpro.com/index.asp?NewsID=65
Ben ook wel geinteresseerd...
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

dutchmidiman schreef:Heeft iemand als eens gekeken naar de HyperPro ESA Controler of is er bekend mee?
Iets om te vragen / bespreken op 18 juni bij Hyperpro :?:
Jij gaat toch ook :?:
Misschien even van te voren doorgeven dat je hier meer van wilt weten zodat ze zich kunnen voorbereiden / het bij de hand hebben :?:
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

dutchmidiman schreef:Heeft iemand als eens gekeken naar de HyperPro ESA Controler of is er bekend mee?

http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=119797

Vreemd genoeg is er geen info te vinden op HyperPro's website? _001

Ben benieuwd!
Ik heb er naar gekeken toen deze uitkwam en was gelijk genezen toen ik de prijs zag - $ 899.
Zelfs met de lage dollar is dat een heleboel Euro's!
Voor dat geld koop ik liever Hyperpro veren en houd dan nog een heleboel geld over.

Hans
Inspector Gadget

Jan R1200RT schreef:Iets om te vragen / bespreken op 18 juni bij Hyperpro :?:
Goed idee, als ik "overgestapt" ben. ;)
Jan R1200RT schreef:Jij gaat toch ook :?:
Ja, ik heb mij aangemeld, alleen op welke motor is nog heel even spannend. :D
Jan R1200RT schreef:Misschien even van te voren doorgeven dat je hier meer van wilt weten zodat ze zich kunnen voorbereiden / het bij de hand hebben :?:
Dat lijkt mij voor hen inderdaad wenselijk voor HyperPro.
Waarschijnlijk een berichtje aan Ralph Romein ? _001
HansD schreef:Ik heb er naar gekeken toen deze uitkwam en was gelijk genezen toen ik de prijs zag - $ 899.
....Voor dat geld koop ik liever Hyperpro veren en houd dan nog een heleboel geld over.
Maar als je vering nog op orde is, ga je, in mijn optiek althans, geen nieuwe (HyperPro) veren aanschaffen, en is dit wellicht het overwegen waard ter verhoging van het comfort. Een soort "poor-man's" ESA II
Qua pricing zal het in NL waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn, maar dan nog, het monteren van nieuwe HyperPro veren kost ook geld (arbeid), en kom je al snel aardig in de buurt, volgens mij. _001
(de ESA versie van de HyperPro veren zullen duurder zijn dan de niet-ESA versie, denk ik)
HansD

dutchmidiman schreef:Maar als je vering nog op orde is, ga je, in mijn optiek althans, geen nieuwe (HyperPro) veren aanschaffen, ....de ESA versie van de HyperPro veren zullen duurder zijn dan de niet-ESA versie, denk ik
Ook een goede vraag voor de workshop.
Maar het antwoord is denk ik dat het altijd zin heeft, zelfs bij nieuwe standaard veren. De Hyperpro veren zijn progressief en de standaard veren niet. Daar zit al een eerste en essentieel verschil. Uit de vorige Hyperpro workshop herinner ik me dat alleen veren vervangen ca. 85% is van de max. verbetering die je kunt bereiken. Voor de andere 15% moeten ook (dure) dempers aangeschaft worden.

Veren zijn veren, er zijn geen "ESA-veren". Prijs voor de -1200- incl. montage bij MSA/Kenny werd door hem geschat op Euro 350 (voor en achter). Dat is een heel verschil met de ca. Euro 600 voor de ESA controler!

Hans
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb begin dit jaar ook behoorlijk 'gegoogled' op HyperPRO, en uiteindelijk in Alphen een nieuwe veer+demper laten plaatsen.

Wat ik me vaag kan herinneren ergens gelezen te hebben is het kastje waar DMM het over heeft weinig meer dan een extra controller op het ESA systeem van de -1200- . Hiermee zijn de vaste instellingen (door herrn BMW bepaald: solo, bagage, duo en comfort, sport, ?) aan te passen. Dus eigenlijk alleen interessant als je een nog stuggere vering wil in de sport-setting zonder de comfort stand te veranderen, of wil finetunen aan de gewichtsinstelling.

Maar ik kan er ook helemaal naast zitten natuurlijk :$
Echt iets voor de workshop dus, ik ben er ook bij.

[groet], GerbeRT
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
HansD

De ESA controler beinvloedt alleen de (uitgaande) dempings-instellingen (Sport, Comfort, Normal) en niet de veervoorspanning (solo, bagage, duo).
Hans
Inspector Gadget

Bedankt voor de reacties! _004

Het kán dus interessant zijn, ook bij de fabrieks-af veren, en prijs zal daarin een belangrijk punt zijn.

Ben het wel eens dat de HyperPro veren het grootste verschil zullen maken, dat weet ik uit eigen ervaring.
Zondermeer is dat de 1e stap die het overwegen waard is.
Ralph Romein
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Jan R1200RT schreef:
Misschien even van te voren doorgeven dat je hier meer van wilt weten zodat ze zich kunnen voorbereiden / het bij de hand hebben
Dat lijkt mij voor hen inderdaad wenselijk voor HyperPro.
Waarschijnlijk een berichtje aan Ralph Romein ?
We zijn er al bijna uit. Ik zal Bas vragen hier een eindoordeel over uit te spreken _001
Zal 'm in iedergeval vragen dit onderwerp mee te nemen zover hij dit al niet van plan was.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Inspector Gadget

Top, geweldig! _004

Moet zeggen, de beste investeringen waren een ander windscherm en de HyperPro veren.
En andere uitlaat en grote uitlaat-bochten. ;)

En de slechte investeringen de Corbin zadel en de powerchip, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”