Cuisecontrol doet raar sinds beurt: komt het bekend voor?
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgh-Haamstede
Cuisecontrol doet raar sinds beurt: komt het bekend voor?
Hallo,
Ik ben in het bezit van en R1200RT uit 2009 die ik een tijdje geleden een beurt heb laten geven. Voordadt hij wegging was er met de CC niets aan de hand. Nadat ik hem had opgehaald en er een week of 2 later een lange rit mee ging maken, viel het me ineens op dat de CC niet aan leek te gaan. Eigenwijs als ik ben de SET-knop wat langer ingeduwd houden en ja hoor: hij deed het. Tikje erbij, snelheid omhoog; tikje eraf, snelheid omlaag; werkt prima! Rem inknijpen, daarna reset geven, niks. Weer de snelheid opvoeren met de SET-knop en hij doet het "gewoon". De dealer zegt dat het niets te maken heeft met de beurt maar ik vind het wel erg sterk dat hij sindsdien ineens raar doet.
Komt iemand dit bekend voor?
Groet Teo
Ik ben in het bezit van en R1200RT uit 2009 die ik een tijdje geleden een beurt heb laten geven. Voordadt hij wegging was er met de CC niets aan de hand. Nadat ik hem had opgehaald en er een week of 2 later een lange rit mee ging maken, viel het me ineens op dat de CC niet aan leek te gaan. Eigenwijs als ik ben de SET-knop wat langer ingeduwd houden en ja hoor: hij deed het. Tikje erbij, snelheid omhoog; tikje eraf, snelheid omlaag; werkt prima! Rem inknijpen, daarna reset geven, niks. Weer de snelheid opvoeren met de SET-knop en hij doet het "gewoon". De dealer zegt dat het niets te maken heeft met de beurt maar ik vind het wel erg sterk dat hij sindsdien ineens raar doet.
Komt iemand dit bekend voor?
Groet Teo
Re: Cuisecontrol doet raar sinds beurt: komt het bekend voor?
De cruise-control ia een elektro-mechanische aansturing in het vooronder die de gaskabels bestuurd.
Dat is het mechanische gedeelte.
Qua elektra zijn het de beide sensoren van de wielen, beide schakelaars in de gashandel, de schakelaar van de koppeling, de schakelaars van de remmen en het achterlicht (remlicht) die invloed hebben c.q gebruikt worden door de cruise control.
Het meest gemakkelijke wat je zelf kunt controleren:
Doen beide lampen van het remlicht het nog?
Zijn niet vervangen door led-lampen o.i.d?
Het kan dus (ook) 1 van de vele schakelaars, ook degene op het stuur(!), 1 van de sensoren (vervuiling, defect), vocht of een software-storing (bijv uitvoeren van een adaptation door de dealeRT). Moeilijk te constateren wat de exacte oorzaak is, dan moet je de motor uitlezen.
Zoek anders contact met iemand in je buurt met een GS911 diagnose apparaat.
Je kunt ook proberen de zelf-test uit te voeren van de cruise-control;
viewtopic.php?f=45&t=6997&p=74388#p74388
Dat is het mechanische gedeelte.
Qua elektra zijn het de beide sensoren van de wielen, beide schakelaars in de gashandel, de schakelaar van de koppeling, de schakelaars van de remmen en het achterlicht (remlicht) die invloed hebben c.q gebruikt worden door de cruise control.
Het meest gemakkelijke wat je zelf kunt controleren:
Doen beide lampen van het remlicht het nog?
Zijn niet vervangen door led-lampen o.i.d?
Het kan dus (ook) 1 van de vele schakelaars, ook degene op het stuur(!), 1 van de sensoren (vervuiling, defect), vocht of een software-storing (bijv uitvoeren van een adaptation door de dealeRT). Moeilijk te constateren wat de exacte oorzaak is, dan moet je de motor uitlezen.
Zoek anders contact met iemand in je buurt met een GS911 diagnose apparaat.

Je kunt ook proberen de zelf-test uit te voeren van de cruise-control;
viewtopic.php?f=45&t=6997&p=74388#p74388
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 27 jan 2017, 01:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Bij mij is op de vorige Rt enkele keren de schakelunit op de linker stuurhelft vervangen omdat sommige schakelaars raar begonnen te doen. Dit is een bekend probleem. Misschien ben je ook aan de beurt?
-
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Burgh-Haamstede
Bedankt voor de tips
. Ik zal hem dus uit moeten laten lezen... Ik hou jullie op de hoogte!

- Eric r1200rt
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Bij mij, 2006 1200rt bleek het uiteindelijk een indicatie te zijn van een los zittende remhendel ..!!! Zal wel niet, maar misschien toch even checken ...
Eric
Eric
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Iemand bekend met de HyperPro ESA Controler?
door Inspector Gadget » » in Vering & ESA - 10 Reacties
- 4481 Weergaves
-
Laatste bericht door Inspector Gadget
-
-
- 8 Reacties
- 4506 Weergaves
-
Laatste bericht door white
-
- 14 Reacties