afstellen ontsteking met stroboscope afstellamp

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Ton1959

afstellen ontsteking met stroboscope afstellamp

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Heeft iemand al eens zijn onsteking afgesteld met een stroboscope afstellamp en wat voor onstekingstijdstip moet de R1100 op staan bij 1100omw/min .

Ton _004
PaulRS

Re: afstellen ontsteking met stroboscope afstellamp

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Dat gaat niet lukken met een strobe.
De Moronic regelt de ontsteking van 0 tot 40 graden voorontsteking, afhankelijk van de andere inputs.
Kan dus goed zijn dat dat onbelast, stationair 0 graden, of ergens daar in de buurt is.

Stel de HES goed af en vergeet de rest.

Afstellen;
Contact aan.
Draai de motor met de hand rond het bdp en luister wanneer de brandstofpomp aanslaat.
Dit dient precies in bdp te gebeuren, 'OT' op het vliegwiel, zichtbaar achter het inspectiegat naast de rechter cylinder.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
Ton1959

Bedankt Paul
Ik had gehoopt misschien nog iets nauwkeuriger te zijn met de lamp maar ja als dat niet lukt laat ik het onstekingstijdstip maar met rust. Ik wilde de ploffen die ik af en toe hoor in de uitlaat verminderen . En ik weet dat het niet aan het mengsel of de bougies ligt. Al merk ik dat de motor het niet altijd even veel doet.
Ik zal de rubber ringen van de aanzuigpijpen eens goed bekijken misschien is er een beschadigd. Ik ga vandaag eens eerst de kleppen stellen al zouden die eigenlijk nog behoorlijk goed moeten staan omdat de motor 3500km geleden een grote beurt kreeg bij de dealer (als dat tegenwoordig al veel zegt) Mijn carbtune komt deze week binnen dus dan kan ik hem ook synchroniseren.

Ton _004
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Ton1959 schreef:...omdat de motor 3500km geleden een grote beurt kreeg bij de dealer ...
Meet de inlaatkleppen links en rechts eens voordat je gaat stellen, dan weet je hoe nauwkeurig je dealer werkt.
Ben eigenlijk wel benieuwd, misschien kun je het laten weten hier?

Hans
Ton1959

Hoi Hans

Dat was mijn idee al. Ook de speling van de tuimelaars schrijf ik op. Mijn dealer zei dat hij ook duidelijk dat hij dat ook gecontroleerd had.

Ton _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”