De overstap naar een RT was in mijn geval redelijk drastisch te noemen als je weet dat ik mijn Fireblade K7 heb ingeruild voor de RT. Ik ben ooit in 2005 met een GSX600F van 1991 begonnen als eerste moto, maar die bleek na een 10.000 km toch niet meer wat ik ervan verwachtte. Met duo was dat ding nl. niet vooruit te branden, maar ik moet toegeven dat het hij als eerste (leer)moto toch uitstekend zijn werk heeft gedaan. Maart je kent dat,je bent jong en je wil wat...(sneller vooruitgaan)
Ik ben dan in 2006 overgestapt naar een volledig gekuipte SV1000S en dat ging uiteraard wel vooruit. Vooral het koppel was in vergelijking met de GSXF fenomenaal te noemen. Het bokkige 2-cyl karakter namik er maar wat graag bij. Ik zette met die motor ook de eerste stappen op circuit en de motorrem bleek daar bij het uitremmen een te duchten wapen voor de 4-cyls. Ik heb met de SV uiteindelijk een goeie 35000km gebold.
In 2008 kwam ik bij een andere partner terecht en die had een CBR600RR. Eenmaal ik daar mee gereden had en de boost gevoeld had die bij 8000 vrijkwam, was het tijd om weer naar iets nieuws uit te kijken :)
Dat nieuw speeltje werd een CBR1000RR van 2007. Man man man, dat was niet normaal. Als je daar gas mee gaf voelde je je in een rollercoaster in een pretpark. Je maag werd tegen je ruggegraat gedrukt en je armen werden plotsklaps 10 centimeter langer. 120km/u rijden met die moto voelde aan als gemoedelijk cruisen op een chopper. Op zo'n motor heb je totaal geen besef van snelheid. Als je aan het gas kwam en in 2e doortrok piekte de teller naar 180km/u en dan had je nog 4 versnellingen over :shock:
Ik ben met de Fireblade naar Zwitserland en het Zwarte Woud geweest en dat liet zich rijden maar ik moet eerlijk toegeven dat ik bij aankomst en terugkomst steeds gebroken was. Aangezien ik dolgraag met de motor rijdt,was dit echter 's anderendaags al weer vergeten, doch alles in overweging genomen vroeg ik me af waarom ik nog langer de masochistische motard zou blijven en besloot ik voor comfort te gaan en comfort=RT natuurlijk. Zou die grens van 40 jaar er dan toch mee te maken hebben? :-)
En als ik echt nog eens gek wil doen pak ik de CRB600RR en ga een dagje circuitrijden. Iets wat ik zo'n 10-15 x per jaar doe.
Het zal weer even wennen worden aan de 2-cyl en ook het sneller schakelen (minder toeren) zal wennen zijn. Maar ik zie het volledig zitten na de testrit en donderdag staat mijn Rolls Royce hier te blinken in de garage

Begin juni vertrek ik naar het Centraal Massief. Dat wordt de eerste serieuze test voor deze comfortbuffel.