Hallo

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Tomix

Hallo

Ongelezen bericht door Tomix »

Ik heb me vanmiddag een tweedehands RT1150 van 2001 met 58.000 km op de teller aangeschaft en daarvoor had ik al wat rondgeneusd op jullie interessante forum om te weten waar ik op moest letten en wat ik wel en niet mag verwachten van het rijden met en/of eigenaar zijn van een RT.

De overstap naar een RT was in mijn geval redelijk drastisch te noemen als je weet dat ik mijn Fireblade K7 heb ingeruild voor de RT. Ik ben ooit in 2005 met een GSX600F van 1991 begonnen als eerste moto, maar die bleek na een 10.000 km toch niet meer wat ik ervan verwachtte. Met duo was dat ding nl. niet vooruit te branden, maar ik moet toegeven dat het hij als eerste (leer)moto toch uitstekend zijn werk heeft gedaan. Maart je kent dat,je bent jong en je wil wat...(sneller vooruitgaan)

Ik ben dan in 2006 overgestapt naar een volledig gekuipte SV1000S en dat ging uiteraard wel vooruit. Vooral het koppel was in vergelijking met de GSXF fenomenaal te noemen. Het bokkige 2-cyl karakter namik er maar wat graag bij. Ik zette met die motor ook de eerste stappen op circuit en de motorrem bleek daar bij het uitremmen een te duchten wapen voor de 4-cyls. Ik heb met de SV uiteindelijk een goeie 35000km gebold.

In 2008 kwam ik bij een andere partner terecht en die had een CBR600RR. Eenmaal ik daar mee gereden had en de boost gevoeld had die bij 8000 vrijkwam, was het tijd om weer naar iets nieuws uit te kijken :)

Dat nieuw speeltje werd een CBR1000RR van 2007. Man man man, dat was niet normaal. Als je daar gas mee gaf voelde je je in een rollercoaster in een pretpark. Je maag werd tegen je ruggegraat gedrukt en je armen werden plotsklaps 10 centimeter langer. 120km/u rijden met die moto voelde aan als gemoedelijk cruisen op een chopper. Op zo'n motor heb je totaal geen besef van snelheid. Als je aan het gas kwam en in 2e doortrok piekte de teller naar 180km/u en dan had je nog 4 versnellingen over :shock:

Ik ben met de Fireblade naar Zwitserland en het Zwarte Woud geweest en dat liet zich rijden maar ik moet eerlijk toegeven dat ik bij aankomst en terugkomst steeds gebroken was. Aangezien ik dolgraag met de motor rijdt,was dit echter 's anderendaags al weer vergeten, doch alles in overweging genomen vroeg ik me af waarom ik nog langer de masochistische motard zou blijven en besloot ik voor comfort te gaan en comfort=RT natuurlijk. Zou die grens van 40 jaar er dan toch mee te maken hebben? :-)

En als ik echt nog eens gek wil doen pak ik de CRB600RR en ga een dagje circuitrijden. Iets wat ik zo'n 10-15 x per jaar doe.

Het zal weer even wennen worden aan de 2-cyl en ook het sneller schakelen (minder toeren) zal wennen zijn. Maar ik zie het volledig zitten na de testrit en donderdag staat mijn Rolls Royce hier te blinken in de garage ;)

Begin juni vertrek ik naar het Centraal Massief. Dat wordt de eerste serieuze test voor deze comfortbuffel.
Gebruikersavatar
BertL
2024
2024
Berichten: 836
Lid geworden op: 24 jul 2009, 16:58
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen
Locatie: Ommen

Re: Hallo

Ongelezen bericht door BertL »

Ha die Tomix,

Van harte welkom op dit forum. Ik ben zelf ook in de gelukkige omstandigheid onlangs een R1150RT aangeschaft te hebben.
Het rijdt idd heerlijk. Naast het rustige karakter kan vooral de 6e versnelling me bekoren.
Veel plezier van je fiets !
GrTz
BertL
Gebruikersavatar
Baird
2024
2024
Berichten: 4369
Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: Hallo

Ongelezen bericht door Baird »

Laten we nou niet roepen dat het zo'n rustige toermotor is, als het spul goed afgesteld staat en je durft een beetje kun je heerlijk gummen met een RT, zeker in het oostelijk stuk van jouw prachtige België _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT



R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
JaKo

Re: Hallo

Ongelezen bericht door JaKo »

Misschien is het even wennen aan het uiterlijk en/of de manier waarop de machine rageert. Kracht is er genoeg. De manier waarop je ermee omgaat is bij de BMW ...RT misschien anders ?!

Heel veel plezier met je machine en uiteraard op dit forum. _004


Groet,
Jako
KaleFietsbel

Re: Hallo

Ongelezen bericht door KaleFietsbel »

Dat is een leuk intro om te lezen, van harte welkom!

groet,

John
Tomix

Re: Hallo

Ongelezen bericht door Tomix »

Bedankt voor de warme welkom.
Ik moet zelfs mijn avatar niet veranderen, want kleur en model zijn de juiste ;)

Eerste ervaringen inmiddels: rijdt als een fiets éénmaal in beweging, trekt vlot door in eerste versnellingen, remt lekker en in bochten pikken zal hij niet veel moeten onderdoen voor de Fireblade.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”