topsnelheid R1150RT

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Reinier L

topsnelheid R1150RT

Ongelezen bericht door Reinier L »

Ben nu echt aan het rijden geslagen (oktober jl gekocht en in de winter niet gereden).
Heb gisteren het gas even opengedraaid maar wilde niet echt verder dan 180 echte km's (garmin) en snelheid ging dan nog langzaam omhoog.
Had de Givi ruit in bovenste stand. De motor is gesynchroniseerd, nwe olie, KN filter, nwe iridium bougies, etc. De topsnelheid is totaal onbelangrijk maar als de motor dat niet haalt dan kan er technisch iets mis zijn.
Daarom is mijn vraag wat jullie ervaringen zijn en waar het aan kan liggen? Nogmaals ben geen scheurder maar mijn vorige fietsen trokken makkelijker door en dat moet deze ook kunnen.
Suggesties welkom en alvast bedankt. :D _004 -1150-
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Re: topsnelheid R1150RT

Ongelezen bericht door Baird »

ik zou beginnen met de speedbrake/lucht-rem( =je ruit) naar beneden te zetten( misschien een klein beetje omhoog), de topkoffer te verwijderen, bandenspanning juist zetten en het dan nog eens te proberen, je moet dan boven de 200 km/h uit kunnen komen. _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Mijn ex -1150- van 2003 (twin spark) met 22000 km in super conditie liep op top met het ruit naar beneden niet sneller dan 190 km/h op de teller . Na het monteren van een sport uitlaat zonder katalysator en dikke uitlaatbochten liep hij 210 op de teller .
Wat de echte km zijn weet ik niet.
Reinier L

Was al bang dat het aan die luchtrem (ruit) kon liggen vandaar de vermelding. Als het zo uitkomt zal ik het nog een keer proberen met de aanpassingen.
De bandenspanning is voor 2.5 en achter 2.8. _004
1%20april%20crt%2009[1].jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
wimmers
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door wimmers »

Dat moet sneller kunnen. Vorig jaar ben ik met mijn BMW R1100rt vanuit Keulen (Intermot) naar Nederland gereden en heb toen met de 3 koffers erop en de ruit in de hoogste stand 208 km (Garmin Zumo) aangetikt. Ik heb daar nog een foto van met mijn mobiel van gemaakt. Euh voor de duidelijkheid, fotootje gemaakt bij thuiskomst. De Zumo bewaard de uiterste snelheden. Weet bijna wel zeker dat wanneer de ruit naar beneden is en de koffers eraf hij ietsjes harder moet kunnen, maar wil ik dat wel? Dochter en zoon lief willen graag de volgende keer mee (gaat absoluut niet gebeuren) vrouwlief was niet blij!
Wim Immers
Reinier L

wimmers schreef:Dat moet sneller kunnen. Vorig jaar ben ik met mijn BMW R1100rt vanuit Keulen (Intermot) naar Nederland gereden en heb toen met de 3 koffers erop en de ruit in de hoogste stand 208 km (Garmin Zumo) aangetikt. Ik heb daar nog een foto van met mijn mobiel van gemaakt. Euh voor de duidelijkheid, fotootje gemaakt bij thuiskomst. De Zumo bewaard de uiterste snelheden. Weet bijna wel zeker dat wanneer de ruit naar beneden is en de koffers eraf hij ietsjes harder moet kunnen, maar wil ik dat wel? Dochter en zoon lief willen graag de volgende keer mee (gaat absoluut niet gebeuren) vrouwlief was niet blij!
Nu had ik de top nog niet bereikt maar de snelheid ging nog maar traag omhoog. Bij mij thuis is het niet anders, dit soort verhalen worden niet gewaardeerd. En mijn jongste zoon gaat mee naar het rtreffen2011 dus extra voorzichtig. Mijn vrouw gaat niet achterop maar de jongste zoon (14 jaar) vind het motorrijden erg mooi. _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”