vraagje..
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
vraagje..
Ik ben sinds gisteren de gelukkige as eigenaar van een BMW R1100RT maar had nog een vraag.. De proefrit ging fantastisch en ik was direct verkocht. Echter bij stilstand en in zijn vrij gaf ik gas waarna ik een lichte trek naar rechts voelde bij het gasgeven. De dealer zei dat dit kwam door de cardan die tegengesteld zou draaien. Vanwege garantie en vertrouwen durfde ik de koop wel aan maar ben toch benieuwd en voor alle zekerheid of dit verhaal klopt. Graag jullie ervaring..
Groeten,
Silvester
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Re: vraagje..
Is even wennen in het begin, maar later merk je er helemaal niets meer van.
Als je in neutral stilstaat en je gas geeft ga je de motor iets naar rechts heel eventjes een klein beetje voelen kantelen. Dit heeft te maken met de eigenschap van de boxer motor met de grote tegenovergestelde zuigers. Alles gezond een niets aan de hand. Wanneer een motorfiets bij het accelereren of gewoon aan het rijden uit de rechte lijn komt dan is dat niet normaal een heeft niets met cardan aandrijving te maken. Heeft een BMW dealer dat tegen jouw gezegd ?
Welkom naar de club.
Gr,
Kenny
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
Tenminst zo ervaar ik het zelf. Anderen hebben daar misschien een andere mening over.
Laten we de verder reacties maar even afwachten. Hehehehe.
Silvester,SIlvesterb schreef:Thanx voor je reactie. Gelukkig, was al bang dat het frame scheef was... Geeft dat geen problemen bij hogere snelheden? Of doet ie dat enkel bij stilstand?
Geen enkel probleem, tijdens rijden merk je er bijna niets van.
Voor de echte BMW kenner is dit een belangrijke eigenschap, ze zouden het bij het construeren makkelijk op kunnen lossen door een balansas te plaatsen.
Welkom op het forum, ik hoop dat je veel plezier aan je aankoop zult beleven
Frans
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Contacteer:
Een RT leeft, met zijn nukken en eigen aardigheden

Maar geef mij maar een met karakter
gr
Kees
- EuropeRider
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Contacteer:
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
- peijsj
- Type: R1100RT
Deze moteren en nog vele anderen zijn motoren die fantastisch rijden. Je draait aan het gas en.....hij doet het gewoon.
Onze Boxers doen het ook maar die voel je werken. Ik zelf krijg een kick indien ik het gas er op zet en dan de kracht voel vanuit het blok vanaf, zeg maar 3000 tot 3500 toeren doorschakelend vanaf 3.
Het kantelgevoel hoort gewoon bij een Boxer maar volgens mij evengoed bij 2 cylinders als Guzzi.
Ik voel dit absoluut niet bij het rijden; ook niet een beetje
groet
Jan
het hoort er gewoon bij, en inderdaad op een Guzzi ervaar je hetzelfde kantelgevoel bij het gasgeven.
Hmmm...zullen we andere merken en hun bereiders in hun waarde laten? Persoonlijk vind ik dat een beetje kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen droommotor. Voor de een is dat een Harley, en voor de andere een racer. De perfecte motor bestaat niet, en ook niet 'de beste' motor. Dat is voor iedereen anders. Al dat merkengeneuzel zorgt alleen maar voor een rivaliteit die ik zelf op de kinderspeelplaats achter heb gelaten.EuropeRider schreef:en al die Jap&Yank-bikes zijn alleen maar jaloers....
Misschien bedoelde je het niet zo, maar ik wil het toch even gezegd hebben.
- dhr
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Contacteer:
eensMike Philippens schreef:Hmmm...zullen we andere merken en hun bereiders in hun waarde laten? Persoonlijk vind ik dat een beetje kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen droommotor. Voor de een is dat een Harley, en voor de andere een racer. De perfecte motor bestaat niet, en ook niet 'de beste' motor. Dat is voor iedereen anders. Al dat merkengeneuzel zorgt alleen maar voor een rivaliteit die ik zelf op de kinderspeelplaats achter heb gelaten.EuropeRider schreef:en al die Jap&Yank-bikes zijn alleen maar jaloers....
Misschien bedoelde je het niet zo, maar ik wil het toch even gezegd hebben.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht