vraagje..
Moderator: RT_Patrick
vraagje..
Hallo allen,
Ik ben sinds gisteren de gelukkige as eigenaar van een BMW R1100RT maar had nog een vraag.. De proefrit ging fantastisch en ik was direct verkocht. Echter bij stilstand en in zijn vrij gaf ik gas waarna ik een lichte trek naar rechts voelde bij het gasgeven. De dealer zei dat dit kwam door de cardan die tegengesteld zou draaien. Vanwege garantie en vertrouwen durfde ik de koop wel aan maar ben toch benieuwd en voor alle zekerheid of dit verhaal klopt. Graag jullie ervaring..
Groeten,
Silvester
Ik ben sinds gisteren de gelukkige as eigenaar van een BMW R1100RT maar had nog een vraag.. De proefrit ging fantastisch en ik was direct verkocht. Echter bij stilstand en in zijn vrij gaf ik gas waarna ik een lichte trek naar rechts voelde bij het gasgeven. De dealer zei dat dit kwam door de cardan die tegengesteld zou draaien. Vanwege garantie en vertrouwen durfde ik de koop wel aan maar ben toch benieuwd en voor alle zekerheid of dit verhaal klopt. Graag jullie ervaring..
Groeten,
Silvester
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: vraagje..
Klopt als een zwerende vinger.
Is even wennen in het begin, maar later merk je er helemaal niets meer van.
Is even wennen in het begin, maar later merk je er helemaal niets meer van.
Zümo XT
Re: vraagje..
Thanx voor je reactie. Gelukkig, was al bang dat het frame scheef was... Geeft dat geen problemen bij hogere snelheden? Of doet ie dat enkel bij stilstand?
Re: vraagje..
Silvester,
Als je in neutral stilstaat en je gas geeft ga je de motor iets naar rechts heel eventjes een klein beetje voelen kantelen. Dit heeft te maken met de eigenschap van de boxer motor met de grote tegenovergestelde zuigers. Alles gezond een niets aan de hand. Wanneer een motorfiets bij het accelereren of gewoon aan het rijden uit de rechte lijn komt dan is dat niet normaal een heeft niets met cardan aandrijving te maken. Heeft een BMW dealer dat tegen jouw gezegd ?
Welkom naar de club.
Gr,
Kenny
Als je in neutral stilstaat en je gas geeft ga je de motor iets naar rechts heel eventjes een klein beetje voelen kantelen. Dit heeft te maken met de eigenschap van de boxer motor met de grote tegenovergestelde zuigers. Alles gezond een niets aan de hand. Wanneer een motorfiets bij het accelereren of gewoon aan het rijden uit de rechte lijn komt dan is dat niet normaal een heeft niets met cardan aandrijving te maken. Heeft een BMW dealer dat tegen jouw gezegd ?
Welkom naar de club.
Gr,
Kenny
- Wildripper
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 14:36
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn
Re: vraagje..
Wanneer je het gas fors opendraait, en je let er op, dan merk je het wel. Maar is absoluut niet hinderlijk. En de balans van de motor wordt er niet door verstoort.
Tenminst zo ervaar ik het zelf. Anderen hebben daar misschien een andere mening over.
Laten we de verder reacties maar even afwachten. Hehehehe.
Tenminst zo ervaar ik het zelf. Anderen hebben daar misschien een andere mening over.
Laten we de verder reacties maar even afwachten. Hehehehe.
Zümo XT
Re: vraagje..
Kenny, Dat van die Cardan heb ik niet van de BMW dealer. Ik heb de motor bij Motorport gekocht, dus niet bij een officiele BMW dealer. Ben in elk geval wel blij dat de balans er niet door verstoord raakt bij hoge snelheden. Daar was ik nl bang voor en ik durfde tijdens de proefrit dan ook niet een stuk voluit te gaan. Ben ik elk geval blij dat het bekend gebruikersongemak is dat geen kwaad kan en geen gebrek.
Re: vraagje..
Silvester,SIlvesterb schreef:Thanx voor je reactie. Gelukkig, was al bang dat het frame scheef was... Geeft dat geen problemen bij hogere snelheden? Of doet ie dat enkel bij stilstand?
Geen enkel probleem, tijdens rijden merk je er bijna niets van.
Voor de echte BMW kenner is dit een belangrijke eigenschap, ze zouden het bij het construeren makkelijk op kunnen lossen door een balansas te plaatsen.
Welkom op het forum, ik hoop dat je veel plezier aan je aankoop zult beleven
Frans
Re: vraagje..
Neuh is normaal heb ik ook. Merk je alleen als je stilstaat. Ook rumoerig naar de eerste versnelling schakelen, is ook typisch RT. Jaren geleden stonden we met een paar boxer BMW's achter een dame in een cabrio bij een verkeerslicht.....toen 't licht op groen sprong schakelden wij allemaal naar de eerste versnelling. Ik vergeet nooit dat de dame in de cabrio zich het lazarus schrok :lol:
Re: vraagje..
Fantastisch haha. Nou in elk geval bedankt voor de geruststellende woorden. Moet zeggen dat ik de BMW erg fijn vind rijden. Onvergelijkbaar met mijn vorige Suziki GSX 1100 (sorry voor het vloeken)
- dhr
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn NH
- Contacteer:
Re: vraagje..
Dit is één van die dingen die het verschil maken :lol:
Een RT leeft, met zijn nukken en eigen aardigheden
Ik zit ook wel eens op andere fietsen, ook hele soepele zijdeachtige Honda's.
Maar geef mij maar een met karakter
gr
Kees
Een RT leeft, met zijn nukken en eigen aardigheden

Maar geef mij maar een met karakter
gr
Kees
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
- EuropeRider
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 10 jan 2009, 13:57
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
- Land: Italie
- Woonplaats of omgeving: Umbrie
- Locatie: Umbria
- Contacteer:
Re: vraagje..
Precies ! Wij 'rammelen, bonken en kraken' langs 's Heeren Wegen en al die Jap&Yank-bikes zijn alleen maar jaloers...... dat proberen ze dan te compenseren met gillende 16.000 toeren machines en knallende uitlaten, veel felgekleurd leer met knie-beschermers en rug- c.q. stuitje blessures-opwekkende zithoudingen ..... LEUK TOCH !!?? :lol: :lol:
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
writer, photographer, guide & gopher
The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
- peijsj
- Berichten: 359
- Lid geworden op: 20 jan 2009, 12:20
- Type: R1100RT
- Locatie: Asten Heusden
Re: vraagje..
Voor mij geldt iets soortgelijks. Heb recent nog eens op een K1100 gereden en een Goldwing.
Deze moteren en nog vele anderen zijn motoren die fantastisch rijden. Je draait aan het gas en.....hij doet het gewoon.
Onze Boxers doen het ook maar die voel je werken. Ik zelf krijg een kick indien ik het gas er op zet en dan de kracht voel vanuit het blok vanaf, zeg maar 3000 tot 3500 toeren doorschakelend vanaf 3.
Het kantelgevoel hoort gewoon bij een Boxer maar volgens mij evengoed bij 2 cylinders als Guzzi.
Ik voel dit absoluut niet bij het rijden; ook niet een beetje
groet
Jan
Deze moteren en nog vele anderen zijn motoren die fantastisch rijden. Je draait aan het gas en.....hij doet het gewoon.
Onze Boxers doen het ook maar die voel je werken. Ik zelf krijg een kick indien ik het gas er op zet en dan de kracht voel vanuit het blok vanaf, zeg maar 3000 tot 3500 toeren doorschakelend vanaf 3.
Het kantelgevoel hoort gewoon bij een Boxer maar volgens mij evengoed bij 2 cylinders als Guzzi.
Ik voel dit absoluut niet bij het rijden; ook niet een beetje
groet
Jan
Re: vraagje..
Zo is het
het hoort er gewoon bij, en inderdaad op een Guzzi ervaar je hetzelfde kantelgevoel bij het gasgeven.
het hoort er gewoon bij, en inderdaad op een Guzzi ervaar je hetzelfde kantelgevoel bij het gasgeven.
Re: vraagje..
Hmmm...zullen we andere merken en hun bereiders in hun waarde laten? Persoonlijk vind ik dat een beetje kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen droommotor. Voor de een is dat een Harley, en voor de andere een racer. De perfecte motor bestaat niet, en ook niet 'de beste' motor. Dat is voor iedereen anders. Al dat merkengeneuzel zorgt alleen maar voor een rivaliteit die ik zelf op de kinderspeelplaats achter heb gelaten.EuropeRider schreef:en al die Jap&Yank-bikes zijn alleen maar jaloers....
Misschien bedoelde je het niet zo, maar ik wil het toch even gezegd hebben.
- dhr
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:05
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Alpine Weiss
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
- Locatie: Hoorn NH
- Contacteer:
Re: vraagje..
eensMike Philippens schreef:Hmmm...zullen we andere merken en hun bereiders in hun waarde laten? Persoonlijk vind ik dat een beetje kinderachtig. Iedereen heeft zijn eigen droommotor. Voor de een is dat een Harley, en voor de andere een racer. De perfecte motor bestaat niet, en ook niet 'de beste' motor. Dat is voor iedereen anders. Al dat merkengeneuzel zorgt alleen maar voor een rivaliteit die ik zelf op de kinderspeelplaats achter heb gelaten.EuropeRider schreef:en al die Jap&Yank-bikes zijn alleen maar jaloers....
Misschien bedoelde je het niet zo, maar ik wil het toch even gezegd hebben.

R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht