ratelend geluid

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
arienederland

ratelend geluid

Ongelezen bericht door arienederland »

hallo allemaal..
ik zal me eigen even voorstellen ik ben ronald en woon in almere..
ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een -1100- .ik moet zeggen er zijn echt geen betere motoren dan bmw hoor..
ik heb hiervoor een yamaha r6 gehad was ook leuk maar kreeg toch wel last van mijn oude botten :D .
nou heb ik alleen een probleem als de motor warm wordt begint die aardig te tikken het lijken de kleppenbij een koude motor hoor je niks.
en loopt hij mooi en stil...wie o wie weet wat dit kan zijn...

[groet] ronald
Laatst gewijzigd door arienederland op 17 feb 2011, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ton1959

Re: tikkend geluid

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Wanneer heeft de motor zijn laatste beurt gehad? Misschien is het gewoon een kwestie van kleppen stellen.

Ton _004
Laatst gewijzigd door Ton1959 op 16 feb 2011, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

of te veel speling op de tuimelaarassen( is af te stellen),
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
arienederland

ik heb hem vandaag weg gebracht voor het stellen van de kleppen nou maar hopen dat dat het ook is..
morgen kon ik mijn motor weer ophalen....ik laat het jullie morgen weten hoe het is gelopen...
[groet] ronald
arienederland

vandaag de motor weer opgehaald kleppen zijn gesteld maar dat tikkende geluid zit er nog steed en het lijkt wel of het aan 1 kant zit.
hij zei tegen mij dat het de gasklep kon zijn die slijten wel eens op de as en door de slagen van de motor hoor je die tikken..
ik heb net gekeken en dat ding vast gehouden maar dat is het dus niet....het lijkt net of er 1 aan de binnenkant van de motor staat te tikken
en dat die er zo doorheen slaat....ik moet zeggen dat ik het niet echt vertrouw en niet echt lekker meer rijd nu..... _001
RHarryRT

tikkend geluid

Ongelezen bericht door RHarryRT »

Vreemd verhaal je laat je kleppen stellen bij een motorzaak en het euvel is niet verholpen,je zal toch een advies gehad hebben van de monteur.ik zou zeggen direct naar Kenny van ons forum in Den Dolder, kapot rijden kost vaak veel meer.
Groet Harry
arienederland

het is een raar verhaal...maar die man werkt alleen en ik vertrouwde hem wel..ik heb hem daar ook vandaan.
ik heb hem daar gekocht en er was een probleem met de 3e versnelling hij schiet daar af en toe uit maar daar is idd wel mee te rijden.
en de abs moet uitgelezen worden..met die dingen heb ik hem gekocht..maar dit euvel zei die er niet bij...en het rare is als die koud is hoor je het helemaal niets.en loopt hij als een zonnetje maar als die warm wordt dan begint het..en vooral links lijkt het vandaan te komen.als je ook rijd hoor je echt raketaketak...zou het te maken kunnen hebben dat me olie goor is en daarom de distributieketting niet meer aanspant... :(
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Baird schreef:of te veel speling op de tuimelaarassen( is af te stellen),
blijf er bij ..................en anders een echte goede beurt geven door iemand die verstand heeft van boxers( Kenny, Vioma, PaulRS, etc)
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
arienederland

Re: ratelend geluid

ik ga dat maar doen want dit maakt je gek...ik heb geen zin dat straks alles in de soep draait.. :$
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.

Is bijna zeker de kettingspanner.
Kees BMW
arienederland

ik heb hem vandaag weer weg gebracht...en er gaat nu motorex olie in.ik weet niet hoelang deze olie er in zit maar alles wordt nu ververst..ik zat zelf ook al te denken aan de kettingspanner...omdat als de olie namelijk koud is is die natuurlijk dik en hoe warmer de olie wordt des te dunner die wordt...en dan de kettingspanner niet meer goed aandrukt..olie is op ten duur dood en dan doet die niks meer...dus ik hoop dat dit het oplost,,, _001
[groet] ronald
arienederland

kees bmw....hoe weet jij bijna zeker dat het de kettingspanner is...
is die stuk?...of is er iets anders mee...

[groet] ronald
arienederland

we zijn er eindelijk achter wat het is...er zit aardig wat speling op de tuimelaar.
deze wordt van de week gemaakt of een nieuwe er in of opvullen door middel van een ring...
grt ronald
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.

Dat met die tuimelaar heeft met nalatend onderhoud temaken als je de kleppenspeling controleerd,hoor je de axiale speling van tuimelaar ook te controleren.Daarom komt dit ook zelden voor,bij mij is de speling 0,04mm en deze heb ik nog nooit opnieuw ingesteld.
Kees BMW
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

In mijn ogen is de monteur een enorme pruller! Als je kort tevoren de klepspeling meet en afsteld en dan nog het getik/herrie hoort na deze handeling en doet of er niets aan de hand is en vervolgens de motor weer meegeeft aan de eigenaar.... :$ .

Zoals genoemd: Laat er iemand naar kijken die er verstand van heeft,en laat de speling opheffen voordat gevolgschade nog meer geld gaat kosten! Ik zou degene die dit heeft "gerepareerd" niet vertrouwen.

Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Hee dit topic zat op slot ,en nu plotseling niet meer _001 ik had er een vervolg topic op gemaakt(geheten topic op slot) waar is die nu :?: :?: :?: :?:
Wildripper
Type: R1200RT
Land: Tsss echt niet
Woonplaats of omgeving: Westfriesland

Ongelezen bericht door Wildripper »

Daar zijn nou de modjes voor.
Zümo XT
arienederland

jullie hebben volkomen gelijk ik ga der ook niet meer heen en heb vanmiddag een afspraak gemaakt met de dealer...
volgende week ka ik terecht en dan wordt de speling er uit gehaald..en dan moet alles weer helemaal tiptop in orde zijn...

groet ronald.. Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”