Motorkleding en helm
Moderator: RT_Patrick
- Toni
- Type: R1200RT
- Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard
Motorkleding en helm
Beste motorfans,
Ik ben op zoek naar een nieuwe motorjas, broek en een helm. Ik ga volgende week naar de Motorbeurs in Utrecht en heb het advies gekregen om daar te kijken omdat er vaak goeie (goedkope) aanbiedingen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
gr. Ton
Ik ben op zoek naar een nieuwe motorjas, broek en een helm. Ik ga volgende week naar de Motorbeurs in Utrecht en heb het advies gekregen om daar te kijken omdat er vaak goeie (goedkope) aanbiedingen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
gr. Ton
-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Re: Motorkleding en helm
Als je weet wat je wilt, kun je op koopjesjacht gaan.
Als je nog geen keus hebt gemaakt - welke helm, welke jas en welke broek - dan loop je de kans door het bos de bomen niet meer te zien...
Veel plezier op de MotorBeurs!
Als je nog geen keus hebt gemaakt - welke helm, welke jas en welke broek - dan loop je de kans door het bos de bomen niet meer te zien...
Veel plezier op de MotorBeurs!
- aartjw
- Bijz: BMW Navigator VI
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Ik sluit me aan bij moh_fan: je moet wel weten wat je wilt, want het aanbod is overweldigend
. Ik heb in het verleden voor weinig een mooie motorbroek van de beurs weggesleept die nog een dikke vijf jaar dienst heeft gedaan tot volle tevredenheid
. Sinds vorige zomer heb ik een nieuwe, omdat de oude toen toch wel erge slijtplekken begon te vertonen.
Succes!

Succes!

Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
..aan de andere kant..ik heb het helaas ook meegemaakt dat een 'beurs-aanbieding", achteraf duurder bleek te zijn dan gewoon in de winkel.. _003..Ter Maat in Nijmegen bv. staan niet op de beurs, maar geven wél behoorlijke kortingen (zeker tijdens de Motorbeurs...
)

- Toni
OK, bedankt voor de tips, maar op internet zie ik ook een heleboel bomen/bos... Ik kan me beter laten leiden door de kledingadviezen op dit forum :roll:
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Ik las net dat snoekmotoren in Heerhugowaard uitverkoop in kleding had.
Ga daar anders eerst eens kijken of je iets leuks vind.
Kan je altijd nog op de beurs kijken of het goedkoper is op de beurs.
Richard
Ga daar anders eerst eens kijken of je iets leuks vind.
Kan je altijd nog op de beurs kijken of het goedkoper is op de beurs.
Richard
- Maarten de Vries
- Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
- Woonplaats of omgeving: Het Gooi
- Contacteer:
Qua motor kleding zweer ik bij Rukka motor kleding en qua helm de concept 3 van shubert
Gr. Maarten de Vries
Gr. Maarten de Vries
- Toni
Ja, da's een goeie, ik ga van de week 's even bij Snoek kijken. Is bij mij om de hoek. Thx 

Ik heb mijn outfit gekocht bij molenaar motors afdeling BMW in ijsselstijn.
Kost wat maar prima service en nemen alle tijd.
En als er iets kapot gaat heb je een perfecte BMW service.
Groet,
Jan
Kost wat maar prima service en nemen alle tijd.
En als er iets kapot gaat heb je een perfecte BMW service.
Groet,
Jan
- Toni
Jan, klinkt logisch wat jij schrijft. Alle waar voor zijn geld maar ik ben geen all weather rijder dus het kan voor mij wel wat eenvoudiger. Bedankt voor je advies.
gr. Ton
gr. Ton
- Marianne
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)
Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
Maar ik rij niet meer stromende regen ed. En aangezien ik enorme koukleum ben, draag ik, zeker in de winter, meerdere lagen gewone kleding eronder.
Maar ik rij niet meer stromende regen ed. En aangezien ik enorme koukleum ben, draag ik, zeker in de winter, meerdere lagen gewone kleding eronder.
Groeten Marianne
Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
- Ares
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.
Al met al rijdt ik het liefste in het leren pak. Voel ook het meest safe. Als het koud is draag ik het textiel pak. Daarvoor heb ik nog een ander pak gehad (Expert) gekocht via e-bay kost weinig en doet volgens mij ook weinig zeker als je de straat raakt. Schoenen overigens het zelfde. K heb nu een paar BMW en een paar IXS laarzen maar wil toch ook eens gaan kijken voor een paar Daytona's.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Al met al rijdt ik het liefste in het leren pak. Voel ook het meest safe. Als het koud is draag ik het textiel pak. Daarvoor heb ik nog een ander pak gehad (Expert) gekocht via e-bay kost weinig en doet volgens mij ook weinig zeker als je de straat raakt. Schoenen overigens het zelfde. K heb nu een paar BMW en een paar IXS laarzen maar wil toch ook eens gaan kijken voor een paar Daytona's.
- Toni
Ben vandaag even bij Snoek motoren in Heerhugowaard geweest en zij hebben behoorlijk wat spullen van Macna. Het zag er kwalitatief goed uit en paste me prima. Prijs viel me ook reuze mee, €139,-voor een Macna "Flint" jas in de uitverkoop. Goed om te lezen dat jij tevreden bent met dit merk, bedankt.Marianne schreef:Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
gr. Ton
- Toni
Ik snap dat je voor het hogere segment gaat als je de winter door rijdt. Ik heb ook nog een leren outfit en die draag ik ook het liefst. En als het echt koud is heb ik nog de nodige thermo onderkleding. Ook erg prettig vind ik. Thx,Ares schreef:Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.
gr. Ton
Deze jas draag ik zelf ook. Fijne jas voor relatief weinig geld. Heb er zelf 150 euro betaald vorig jaar bij Jos Smit hier in Haarlem. Ook niet duur! Had eerst een jas die 'er uit ging' gekocht in de aanbieding. Na een week of 5 beviel ie toch niet goed en heb ik ém terug gebracht en geruild voor de flint: ofwel, goede service!Toni schreef:Ben vandaag even bij Snoek motoren in Heerhugowaard geweest en zij hebben behoorlijk wat spullen van Macna. Het zag er kwalitatief goed uit en paste me prima. Prijs viel me ook reuze mee, €139,-voor een Macna "Flint" jas in de uitverkoop. Goed om te lezen dat jij tevreden bent met dit merk, bedankt.Marianne schreef:Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
gr. Ton
- Marianne
Uiteraard graag gedaanToni schreef:Ben vandaag even bij Snoek motoren in Heerhugowaard geweest en zij hebben behoorlijk wat spullen van Macna. Het zag er kwalitatief goed uit en paste me prima. Prijs viel me ook reuze mee, €139,-voor een Macna "Flint" jas in de uitverkoop. Goed om te lezen dat jij tevreden bent met dit merk, bedankt.Marianne schreef:Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
gr. Ton

Groeten Marianne
- Toni
Zo, vandaag de jas inclusief broek van Macna gehaald en gelijk maar even een leuk ritje gemaakt om te testen of het goed spul is. Nou dat is het dus, met een paar graden boven nul geen moment koud gehad
Het scheelt natuurlijk ook dat je achter een fijne kuip zit maar ik ben erg tevreden. Nogmaals, iedereen bedankt voor de adviezen/tips. Voor een nieuwe helm ga ik volgende week eens kijken op de beurs.
Ton

-
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: N-Br
Uiteraard verwachten we nu wel een langduurtest!Toni schreef:Nogmaals, iedereen bedankt voor de adviezen/tips.

Als je een modeshow gaat lopen hoor ik het wel. Jee jij bent qua kleding nog erger dan mijn vrouwAres schreef:Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Graag gedaan, Ton 

- Marianne
Fijn dat het pak bevalt Toni. Anders had ik je verkeerd voorgelicht. Maar blijft wel het feit dat ik er ook tevreden over ben.
Veel rijplezier gewenst.
En ik rij met de concepthelm van Schubert.
Veel rijplezier gewenst.
En ik rij met de concepthelm van Schubert.

Groeten Marianne
- Ares
- Woonplaats of omgeving: Drenthe
Motorkleding en helm
Erteetje schreef:
Als je een modeshow gaat lopen hoor ik het wel. Jee jij bent qua kleding nog erger dan mijn vrouw![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht