Motorkleding en helm

Aanbevelingen, ervaringen, nieuwtjes over kleding, laarzen, handschoenen enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Toni
Type: R1200RT
Bijz: Osta Grau, 2011, Zumo 660
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Heerhugowaard

Motorkleding en helm

Ongelezen bericht door Toni »

Beste motorfans,

Ik ben op zoek naar een nieuwe motorjas, broek en een helm. Ik ga volgende week naar de Motorbeurs in Utrecht en heb het advies gekregen om daar te kijken omdat er vaak goeie (goedkope) aanbiedingen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
gr. Ton
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Re: Motorkleding en helm

Ongelezen bericht door moh_fan »

Als je weet wat je wilt, kun je op koopjesjacht gaan.
Als je nog geen keus hebt gemaakt - welke helm, welke jas en welke broek - dan loop je de kans door het bos de bomen niet meer te zien...

Veel plezier op de MotorBeurs!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

Ik sluit me aan bij moh_fan: je moet wel weten wat je wilt, want het aanbod is overweldigend _001 . Ik heb in het verleden voor weinig een mooie motorbroek van de beurs weggesleept die nog een dikke vijf jaar dienst heeft gedaan tot volle tevredenheid _004 . Sinds vorige zomer heb ik een nieuwe, omdat de oude toen toch wel erge slijtplekken begon te vertonen.
Succes! :D
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..aan de andere kant..ik heb het helaas ook meegemaakt dat een 'beurs-aanbieding", achteraf duurder bleek te zijn dan gewoon in de winkel.. _003..Ter Maat in Nijmegen bv. staan niet op de beurs, maar geven wél behoorlijke kortingen (zeker tijdens de Motorbeurs... :D )
Toni

OK, bedankt voor de tips, maar op internet zie ik ook een heleboel bomen/bos... Ik kan me beter laten leiden door de kledingadviezen op dit forum :roll:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Ik las net dat snoekmotoren in Heerhugowaard uitverkoop in kleding had.
Ga daar anders eerst eens kijken of je iets leuks vind.
Kan je altijd nog op de beurs kijken of het goedkoper is op de beurs.

Richard
Maarten de Vries
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Qua motor kleding zweer ik bij Rukka motor kleding en qua helm de concept 3 van shubert

Gr. Maarten de Vries
Toni

Ja, da's een goeie, ik ga van de week 's even bij Snoek kijken. Is bij mij om de hoek. Thx _004
jantje1961

Ongelezen bericht door jantje1961 »

Ik heb mijn outfit gekocht bij molenaar motors afdeling BMW in ijsselstijn.
Kost wat maar prima service en nemen alle tijd.

En als er iets kapot gaat heb je een perfecte BMW service.

Groet,
Jan
Toni

Jan, klinkt logisch wat jij schrijft. Alle waar voor zijn geld maar ik ben geen all weather rijder dus het kan voor mij wel wat eenvoudiger. Bedankt voor je advies.
gr. Ton
Marianne
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Woonplaats of omgeving: Scherpenzeel (Gld)

Ongelezen bericht door Marianne »

Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
Maar ik rij niet meer stromende regen ed. En aangezien ik enorme koukleum ben, draag ik, zeker in de winter, meerdere lagen gewone kleding eronder.
Groeten Marianne

Ik geniet van het leven en ik geniet van motorrijden
BMW F800GT(2018), maart 2018 - ???, met BMW Navigator VI
Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Ares
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Ongelezen bericht door Ares »

Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.
Al met al rijdt ik het liefste in het leren pak. Voel ook het meest safe. Als het koud is draag ik het textiel pak. Daarvoor heb ik nog een ander pak gehad (Expert) gekocht via e-bay kost weinig en doet volgens mij ook weinig zeker als je de straat raakt. Schoenen overigens het zelfde. K heb nu een paar BMW en een paar IXS laarzen maar wil toch ook eens gaan kijken voor een paar Daytona's.
[groet]
Toni

Marianne schreef:Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
Maar ik rij niet meer stromende regen ed. En aangezien ik enorme koukleum ben, draag ik, zeker in de winter, meerdere lagen gewone kleding eronder.
Ben vandaag even bij Snoek motoren in Heerhugowaard geweest en zij hebben behoorlijk wat spullen van Macna. Het zag er kwalitatief goed uit en paste me prima. Prijs viel me ook reuze mee, €139,-voor een Macna "Flint" jas in de uitverkoop. Goed om te lezen dat jij tevreden bent met dit merk, bedankt.
gr. Ton
Toni

Ares schreef:Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.
Al met al rijdt ik het liefste in het leren pak. Voel ook het meest safe. Als het koud is draag ik het textiel pak. Daarvoor heb ik nog een ander pak gehad (Expert) gekocht via e-bay kost weinig en doet volgens mij ook weinig zeker als je de straat raakt. Schoenen overigens het zelfde. K heb nu een paar BMW en een paar IXS laarzen maar wil toch ook eens gaan kijken voor een paar Daytona's.
[groet]
Ik snap dat je voor het hogere segment gaat als je de winter door rijdt. Ik heb ook nog een leren outfit en die draag ik ook het liefst. En als het echt koud is heb ik nog de nodige thermo onderkleding. Ook erg prettig vind ik. Thx,
gr. Ton
Nieuwenhuizen

Ongelezen bericht door Nieuwenhuizen »

Toni schreef:
Marianne schreef:Ik heb, zowel "gewoon" allweatherpak en doorwaaipak van Macna en ben erg tevreden. Niet erg duur, maar wel mooi en goed.
Ben vandaag even bij Snoek motoren in Heerhugowaard geweest en zij hebben behoorlijk wat spullen van Macna. Het zag er kwalitatief goed uit en paste me prima. Prijs viel me ook reuze mee, €139,-voor een Macna "Flint" jas in de uitverkoop. Goed om te lezen dat jij tevreden bent met dit merk, bedankt.
gr. Ton
Deze jas draag ik zelf ook. Fijne jas voor relatief weinig geld. Heb er zelf 150 euro betaald vorig jaar bij Jos Smit hier in Haarlem. Ook niet duur! Had eerst een jas die 'er uit ging' gekocht in de aanbieding. Na een week of 5 beviel ie toch niet goed en heb ik ém terug gebracht en geruild voor de flint: ofwel, goede service!
Marianne

Toni schreef:
gr. Ton
Uiteraard graag gedaan :D . En daarvoor zitten we hier gezellig op dit RT-forum Big RT Smile
Groeten Marianne

Voorheen: BMW R1200RT(2010) 2014 - 2018, BMW R1200RT(2007) 2010 - 2014, BMW R1150RT, 2006 - 2010, BMW K75RT, 2004 - 2005
Toni

Zo, vandaag de jas inclusief broek van Macna gehaald en gelijk maar even een leuk ritje gemaakt om te testen of het goed spul is. Nou dat is het dus, met een paar graden boven nul geen moment koud gehad _004 Het scheelt natuurlijk ook dat je achter een fijne kuip zit maar ik ben erg tevreden. Nogmaals, iedereen bedankt voor de adviezen/tips. Voor een nieuwe helm ga ik volgende week eens kijken op de beurs.
[groet] Ton
moh_fan
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Toni schreef:Nogmaals, iedereen bedankt voor de adviezen/tips.
Uiteraard verwachten we nu wel een langduurtest! :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
Erteetje

Ongelezen bericht door Erteetje »

Ares schreef:Ik rijdt nu - met rijlessen meegerekend - bijna twee jaar. Daarbij is voor mij gebleken dat goedkoop duurkoop is alle goedkopere kleding oplossingen bleken toch niet te voldoen in de praktijk. Ik rijdt zomer en winter behalve bij gladheid. Mijn motor 'garderobe' ziet er nu als volgt uit: winter, BMW streetguard III jas en broek; zomer BMW Atlantis 4 daarnaast heb ik voor de echt warme dagen een BMW broek City. Samen met de broek heb ik destijds ook de jas Boulder gekocht.
[groet]
Als je een modeshow gaat lopen hoor ik het wel. Jee jij bent qua kleding nog erger dan mijn vrouw :D _004 :D _004 :!: :!: :!:
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Graag gedaan, Ton _004
Marianne

Fijn dat het pak bevalt Toni. Anders had ik je verkeerd voorgelicht. Maar blijft wel het feit dat ik er ook tevreden over ben.

Veel rijplezier gewenst.

En ik rij met de concepthelm van Schubert. Big RT Smile
Groeten Marianne

Ares
Woonplaats of omgeving: Drenthe

Motorkleding en helm

Ongelezen bericht door Ares »

Erteetje schreef:
Als je een modeshow gaat lopen hoor ik het wel. Jee jij bent qua kleding nog erger dan mijn vrouw :D _004 :D _004 :!: :!: :!:
:D

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Motorkleding”